←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[w201] wtryskiwacz rozruchowy i czujnik te...

- zdjęcie Viater 06 lut 2010 - 23:03

Sprawdzałem dzisiaj przekaźnik rozruchowy i po włączeniu rozrusznika na zimnym silniku rozpylał przez chwilę paliwo i po około 5 sekundach się wyłączył? Czy to normalne? Problem z silnikiem jest taki, że ciężko odpala i po około 1-2 sekundach gaśnie :cry:

Gdzie znaleźć w moim silniku czujnik termiczno-czasowy (wyczytałem, że on odpowiada za długość otwarcia wtrysku rozruchowego i znajdują się na nim oznaczenia temperatury)? Znalazłem czujnik z trzema wtykami i oznaczeniem na obudowie 100oC czy to ten? Jak go sprawdzić?
Odpowiedz

- zdjęcie szymtro 07 lut 2010 - 00:12

Chyba nie masz czegoś takiego.
Przekaźnik pompy paliwa ma podłączony czujnik silnika (taki dziwny z dwiema okrągłymi osłonkami i zielonymi pojedynczymi kabelkami).
Jeden idzie do cis'a a drugi do przekaźnika.
To na jego podstawie po rozruchu jest wyłączany wtryskiwacz po czasie.
Im cieplejszy silnik tym na krócej jest załączony wtrysk dodatkowy aż do czasu zerowego.
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 07 lut 2010 - 08:06

szymtro napisał:

taki dziwny z dwiema okrągłymi osłonkami i zielonymi pojedynczymi kabelkami).


przeciez ten czujnik jest od wiatraka a ten z zielony kabelkiem pokazuje temperature na liczniku
chyba ,że jest jeszcze jakoś połączony z wtryskiwaczem rozruchowym
:hmm: o czym nigdy nie słyszałem.
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 07 lut 2010 - 09:02

Zabłąkaliście się totalnie...
Wystarczy spojrzeć na przykładowy schemat:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3005.pdf

Po prawej stronie (pomiędzy znacznikami C oraz D) jest (zielony zazwyczaj) czujnik temperatury z dwiema nogami. Wewnątrz są dwa zupełnie niezależne termistory o identycznej charakterystyce: jeden podłączony jest do układu zapłonowego, drugi do sterownika wtrysku. I to właśnie ze sterownika wtrysku (TEMP OUT) wychodzi sygnał temperatury dla przekaźnika pompy paliwa (na przekaźniku wchodzi poprzez TEMP IN)
Odpowiedz

- zdjęcie Viater 09 lut 2010 - 10:21

No dobra.
A jak to wygląda w praktyce w moim silniku?
Nie znalazłem żadnego zielonego czujnika z dwiema nogami :sad:
Znalazłem tylko czujnik z trzema wtykami i dwiema osobnymi wtyczkami obok czujnika ciśnienia z podłączonymi dwiema rurkami podciśnienia i drugiego czujnika z dużą okrągłą wtyczką na 4 piny.
Wszystkie czujniki były wkręcone z przodu silnika zaraz obok aparatu zapłonowego.
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 09 lut 2010 - 20:04

Viater, może tu coś znajdziesz :

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... X%26um%3D1
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 09 lut 2010 - 21:16

Zielony czujnik z dwiema nogami został zamieniony na czujnik z czterema nogami. Wcześniejszy miał masę z obudowy - późniejszy ma wszystko wyprowadzone na zewnątrz, a obudowa jest odizolowana.
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 10 lut 2010 - 00:09

Gerri napisał:

Zielony czujnik z dwiema nogami został zamieniony na czujnik z czterema nogami.

roxa napisał:

znowu androny napisałes.Nawet nie wiesz w którym roku i w jakim silniku jaki czujnik występuje i był zmieniony
Przestań się ośmieszać - jak jesteś taki mądraliński, to może opowiesz wszystkim jak było naprawdę? Jakoś mnie wcale nie zdziwił ten nagły wzrost negatywnie nastawionej aktywności...
Jeżeli umknęło to czyjejkolwiek uwadze, to odniosłem się do tej wypowiedzi:

szymtro napisał:

ma podłączony czujnik silnika (taki dziwny z dwiema okrągłymi osłonkami i zielonymi pojedynczymi kabelkami).
Jeden idzie do cis'a a drugi do przekaźnika.
Odpowiedz

- zdjęcie Viater 10 lut 2010 - 19:36

Zrobiłem zdjęcie tych czujników
Dołączona grafika
czujnik nr 1 to ten z oznaczeniem 100oC i trzema wtykami, o którym pisałem wcześniej
czy on odpowiada za sterowanie wtryskiem rozruchowym?

do czego służy czujnik nr 2?
jak sprawdzić te czujniki?

co z tym wytryskiem rozruchowym? to normalne, że się wyłącza po 5 sekundach?
Odpowiedz

- zdjęcie szymtro 10 lut 2010 - 21:15

czujnik numer1 masz do sterowania wentylatorem chłodnicy.
Czujnik numer 2 idzie do cis'a a dalej do przekaźnika - dokładnie tak jak napisał gerri.

Wymontować, ustalić między którymi stykami jest rezystancja, wpiąć miernik, zapodać jakieś różne temperatury i porównać z dokumentacją.

Jak nie to kupić nowy i wymienić i zobaczyć co będzie.
Odpowiedz