Jump to content




- - - - -

[w124] Żarzące się kontrolki pod zegarami


10 replies to this topic

#1 Offline   yogh


  • posts 560
  • Joined 08 Feb 2010
  • Miejscowość: Chrzanów
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 200D OM601 1988r 4-manual

Posted 13 March 2010 - 14:48

We wszystkich tematach na forum jakie czytałem odnośnie kontrolek objawem było świecenie się podczas jazdy a rozwiązaniem głównie brak ładowania. U mnie jest troszeczkę inaczej.

Przekręcam kluczyk w pozycję II - zapalają się wszystkie kontrolki. Czekam, aż zgasną "świece żarowe" i odpalam samochód. Kontrolki zamiast gasnąć w pełni żarzą się delikatnym światłem, a najbardziej kontrolka od ładowania akumulatora. Nasila się to przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby, czy włączeniu nadmuchu na IV bieg. Podejrzenie padło na brak ładowania, jednakże po sprawdzeniu wszystko jest ok. Teoretycznie wszystko działa, silnik nie wariuje, obroty nie falują, autko jeździ bardzo dobrze, tylko te kontrolki żarzą się jakby miały delikatne napięcie. Macie jakieś pomysły co to może być? Aha ściemniacz deski też działa.

P.S.
Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek, ale kiedy ciągnę wajchę od kierunków do siebie ("migam" długimi) to światła długie nie działają, jak popcham w drugą stronę (włączam długie na stałe) jest ok.



#2 Offline   Charlie9


  • posts 7,791
  • Joined 15 Jan 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 13 March 2010 - 15:18

yogh, a watki o swiecach czytales?

#3 Offline   Maniak124


  • posts 198
  • Joined 23 Jul 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj

Posted 13 March 2010 - 15:21

Kolego czy wymieniałeś ostatnio regulator napięcia (szczotki alternatora)? Jeśli tak być może są źle założone jeśli nie to proponowałbym spróbować wymienić koszt niewielki.

yogh napisał:

Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek, ale kiedy ciągnę wajchę od kierunków do siebie ("migam" długimi) to światła długie nie działają, jak popcham w drugą stronę (włączam długie na stałe) jest ok.

U mnie nie działały w taki sam sposób trzeba spróbować rozebrać przełącznik zespolony i przeczyścić styki ewentualnie wymienić na inny

#4 Offline   spokoemil


  • posts 356
  • Joined 09 Apr 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Posted 13 March 2010 - 17:19

przerabiałem efekt lekko palacych sie kontrolek, winowajca? szczotki alternatora, tak jak pisal kolega, takze potwierdzam ta przyczynę, po wymianie problem zniknał.

#5 Offline   yogh


  • posts 560
  • Joined 08 Feb 2010
  • Miejscowość: Chrzanów
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 200D OM601 1988r 4-manual

Posted 04 January 2011 - 09:14

Dla potomnych:
Temat stary ale dopiero od niedawna rozwiązany. Winowajcą była owa blaszka, o której pisał kolega roxa :czerwona:

#6 Offline   Aero


  • posts 367
  • Joined 04 Nov 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Posted 11 December 2018 - 21:00

Koledzy, czy kojarzy ktoś z Was o jakiej blaszce mowa w poście wyżej? Mam identyczny problem, alternator po full regeneracji, a kiedy auto jest zimne, w wilgotne dni kontrolki identycznie się żarzą, później gasną.
Co więcej dzisiaj zapalił mi się w pewnym momencie ABS i zaczęło brakować prądu - wycieraczka ledwo działała, radio padło, lampy przygasły, oświetlenie wnętrza też. po przejechaniu kilku km nagle wszystko wróciło do normy.
Jeśli ktoś wie to proszę o odpowiedź bo niby wóz śmiga, ale w zasadzie ciężko się jeździ ze świadomością że nagle światła potrafią paść...

#7 Offline   Damian85


  • posts 193
  • Joined 15 Jul 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201

Posted 12 December 2018 - 08:07

Nie wiem o jakiej blaszce jest mowa, ale na początek sprawdź regulator napięcia alternatora, sam akumulator, czy trzyma prąd i czy jest ładowanie.

Z tymi full regeneracjami też nieraz bywa różnie ;)

#8 Offline   Aero


  • posts 367
  • Joined 04 Nov 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Posted 12 December 2018 - 12:30

Wszystko sprawdzane i pomierzone - ładowanie takie jak ma być, akumulator trzyma, zresztą na innym działo się tak samo... Regulator, szczotki, całe bebechy alternatora są nowe.

#9 Offline   Fah


  • posts 336
  • Joined 12 Sep 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 12 December 2018 - 14:48

Sprawdź taką drobnostkę jak napięcie paska klinowego (bo widzę, że masz diesla, problem z zapłonem bez prądu odpada). Kiedyś w Golfie tak miałem, co trasa to brak świateł, ogólny brak prądu, prostownik co chwila w ruch - przez krzywo zamocowane koło napędowe paska (na wale) i nie szło go naciągnąć, jak trzeba. Ale po dociśnięciu "ręcznym" paska (przez klucz płaski, bodajże 19) wszystko chodziło jak trzeba

#10 Offline   lukasz


  • posts 130
  • Joined 20 Jan 2007
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Skoda Fabia 1,4 TDI

Posted 13 December 2018 - 11:53

U mnie kiedyś był również podobny problem, regenerowany był alternator. Rozebrany był na części, poszedł do przewinięcia, wszystko nowe. Mechanik poskręcał, jednak po 100 km zaczynały się cyrki z kontrolkami. Okazało się, że przy skręcaniu obudowy alternatora, jedna w drugą nie weszły do końca ( były małe zadry których nikt nie zauważył ), przez co szczotki nie pracowały w odpowiednim miejscu na bieżniach ( przesunięcie ) i po ułożeniu się szczotek przestawały łączyć. Dwa razy zmieniałem regulator, przelutowałem szczotki, a winowajcą okazała się źle skręcona obudowa ( kto by uwierzył )... Po ponownym skręceniu wszystkiego ładowanie wróciło do normy.








Podobne tematy Zwiń