Skocz do zawartości




- - - - -

[r129/m119] Jaki olej silnikowy + ciśnienie oleju


47 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 14 marca 2010 - 20:39

Z racji, że mam silnik M119 które mają tendencję do pracy w wysokich temperaturach wybór oleju jest dość istotny. Odnośnie innych silników się nie wypowiadam.

Temat oleju silnikowego mam już obadany. Gadałem z wieloma osobami i mechanikami na temat najodpowiedniejszego oleju silnikowego do silnika M119.
Wszyscy zgodnie twierdzą, że do tego silnika nie powinno się zalewać żadnego innego oleju niż full syntetyk :old:

Napiszcie jakie olej macie zalany u siebie, czyli jakiej firmy, jaki rodzaj i o jakich parametrach (?W??)
Dodatkowo napiszcie jakie ciśnienie oleju macie na rozgrzanym silniku. Dodam tylko przy okazji, że minimalne ciśnienie oleju w tych silnikach uznawane za bezpieczne to 0,5 bara, z tym, że ciśnienie musi wzrosnąć do 3bar przy 3000obr/min.


Ja u siebie mam obecnie zalany olej Shell Helix Ultra Racing 10W60. To jest oczywiście olej full syntetyk, a nie jak większość sądzi - 10W?? to jest półsyntetyk.
Ciśnienie oleju wzrosło, nie mam żadnych problemów z temperaturą, a silnik chodzi "aksamitniej". Ciśnienie nigdy nie schodzi poniżej 2,5 bara, a z reguły jest 3 bary.

Cena za litr oczywiście wyższa niż za "zwykły" olej, ale na czymś takim jak olej nie warto oszczędzać. Dodatkowo wymieniam go co 10tys km (Mercedes zaleca wymianę co 15tys km). Polecam ten olej.

Mercedes zaleca stosowanie oleju Mobil 1.
Wyraźnie odradzano mi Castrola, że to bardzo słaby olej.

Napiszcie jakie wy macie doświadczenie w sprawie olejów silnikowych.
Inne silniki niż M119 oczywiście mile widziane.



#2 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 18 listopada 2010 - 22:45

Nie to żebym odgrzewał starego kotleta ale o środkach smarnych to coś moge napisać.
EssiRS masz zalany bardzo dobry dobry olej.Ten shell jest robiony na jednej z najlepszych baz syntetycznych-temperatura płyniecia -51 stopni c :)
Co do oleji firmy Mobil to te z jedynką na opakowaniu czyli mobil 1 (one) to oleje bardzo dobre,moim zdaniem mobil1 5w50 pomimo tylu lat produkcji jest bardzo dobrym olejem na dobrej bazie syntetycznej(mobil 1 stworzony został żeby smarować urządzenia naftowe na alasce w stałej temperaturze ponieżej -40 stopni c.
Co do firmy Castrol: seria magnatec to popelina,seria edge to juz normalne oleje aczkolwiek bez rewelacji.cześć z tych oleji jest robiona w .........lotos gdańsk.
A jeżeli ktoś poszukuje naprawdę dobrego półsyntetyka to polecam .......fuchs titan unic plus 10w40 :)

#3 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2010 - 13:37

Osobiście jestem przekonany że w silnikach powinien być stosowany taki rodzaj oleju i tej marki jaki był stosowany w czasach ich produkcji.Uważam że silnik i olej są do siebie dostosowane.Shell ma faktycznie świetne produkty,znam z autopsji.
Jest to tylko moje zdanie i nie każę nikomu się z nim zgadzać.

#4 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 19 listopada 2010 - 16:21

A co podaje instrukcja fabryczna w tym temacie jestem ciekaw :?:

#5 Offline   cineq


  • Postów: 86
  • Na forum od: 02 mar 2008
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
  • Drugi Mercedes:w poszukiwaniu..

Napisano 19 listopada 2010 - 19:08

Ja tam jestem innego zdania. Na full syntetyku Shella zabiłem panewki w Hondzie.
Co do tego, że powinieneś stosować full syntetyk zgadzam się w 100 %.
W moim CE mam zalanego Castrola 10 w 40 i.. i uważam, że to nienajlepsze oleje. Zalałem to tylko dlatego, gdyż on nowości jeździł na Castrolu, kilka lat temu ktoś zalał półsyntetyka, więc nie chce już zmieniać na żadszy, coby nie "rozszczelniać" układu, choć bardzo możliwe, ze nic by się nie stało.
Znam wiele przypadków zabicia panewek na Castrolu. Dzieje się tak chyba dlatego, ponieważ to jeden z najczęściej podrabianych olei w Polsce. Pozatym głośna praca silnika, czy skrzyni na tym oleju w motocyklach to standard, tak samo jak i większe jego ubytki.

Osobiście uważam, że dobre oleje produkuje MOTUL.

#6 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2010 - 19:22

Niemcy zalewali silniki shellem i to 10w-40 lub 15w-40.Nie wiem od czego to zależało.

#7 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 19 listopada 2010 - 19:58

cineq, Ja w swoim też miałem 10W-40 półsyntetyk, a teraz zalałem syntetyk, ale zaufałem firmie MOTUL chyba 5W-40 ale musiałbym spojrzeć na opakowanie :)

#8 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 19 listopada 2010 - 21:41

Motul dobry,nawet bardzo.Jest jedno ale,linia oleji przeznaczona do rajdów raczej nie wytrzymuje duzych przebiegów.Są to oleje bardzo odporne na ścinanie i palenie ale duże przebiegi na nich są bardzo dyskusyjne ze wzgledu na szybki starzenie i znaczną absorpcje wody.
A czy ktoś probowal w silnikach 500 zalewać olej z dwusiarczkiem molibdenu :?:

#9 Offline   cineq


  • Postów: 86
  • Na forum od: 02 mar 2008
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
  • Drugi Mercedes:w poszukiwaniu..

Napisano 19 listopada 2010 - 22:13

O czymś takim jak dwusiarczan molibdenu muszę się przyznać - nie slyszałem.
Aha, wymiana co 15 tys ? :) co 10 to norma, a przy takich silnikach co 8 bym wymieniał.. :hmm:
Ciśnienie oleju w moim M 102 na dogrzewaniu (czyli do 80 stopni temperatury płynu chłodzącego) - 3, po zagrzaniu oleju 2,5 , po przejechaniu 150 kmh i 30 minutach w mieście pomiędzy 2,5 a 2. Dodam, że zaraz po wymianie żadko kiedy schodził poniżej 2,5.
3 na jałowych obrotach - nie musisz nawet myśleć o tym :smiech2:

#10 Offline   Mikoś


  • Postów: 70
  • Na forum od: 24 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2010 - 00:09

a ja w M113 mam zalany Mobil 1 0w-40.
co myślicie? muszę teraz wymienić olej więc porady mile widziane :)








Podobne tematy Zwiń