[w201] Wycieraczka - 3-bieg nie dziala
Kuba 68 12 wrz 2007 - 13:50
Witam was koledzy mam pytanie co może być przyczyną braku 3-go biegu wycieraczek. Objaw jest taki, że pierwszy i drugi działają ok a na 3-cim zacinają się albo stają a już napewno nie chodzą szybciej. Tak kupiłem.
MOD: Prosze stosowac sie do wskazowek przy formulowaniu tematu posta
MOD: Prosze stosowac sie do wskazowek przy formulowaniu tematu posta
Kosa 12 wrz 2007 - 19:31
Sprobuj przeczyscik styki w przelaczniku zespolonym.
Sciagasz ten kapselek na koncu przelacznika (jest na zatrzaski),uwazaj na sprezynke, zeby Ci gdzies nie wyskoczyla, choc nie powinna, ale moze sie zdazyc, jak sama nie wyskoczy to ja wyjmij i masz styki na wierzchu.
Sciagasz ten kapselek na koncu przelacznika (jest na zatrzaski),uwazaj na sprezynke, zeby Ci gdzies nie wyskoczyla, choc nie powinna, ale moze sie zdazyc, jak sama nie wyskoczy to ja wyjmij i masz styki na wierzchu.
romek 12 wrz 2007 - 19:49
witam
pierwszy bieg to jest układ czasowy zasilany z przekaźnika zespolonego (kierunkowskazy, wycieraczka i dmuchawa ) przez przełącznik zespolony przy kierownicy - to ci działa ok
drugi bieg praca ciągła wolno silnik zasilany jest bezpośrednio z przełącznika zespolonego przy - kierownicy przez rezystor przy silniku wycieraczki to też działa ok
bieg trzeci praca ciągła szybko, silnik wycieraczki zasilany jest z innego styku przełącznika zespolonego niż dwa poprzednie przez rezystor o mniejszej wartości, i to działa wadliwie
Zazwyczaj wycieraczka psuje się w ten sposób,że są problemy z dwoma pierwszymi biegami.
Wygląda, że w obwodzie trzeciego biegu występuje czasowo przerwa, może być spowodowana zimnym lutem na połączeniach przy silniku wycieraczki lub nadpalonym stykiem w przełączniku zespolonym przy kierownicy.
Proponuję rozpocząć od przełącznika. Wypiąć wtyczkę przełącznika zespolonego z gniazda i zasilić silnik bezpośrednio napięciem + 12V styk 12 ( dla pracy wolnej) lub 13 dla pracy szybkiej.
pierwszy bieg to jest układ czasowy zasilany z przekaźnika zespolonego (kierunkowskazy, wycieraczka i dmuchawa ) przez przełącznik zespolony przy kierownicy - to ci działa ok
drugi bieg praca ciągła wolno silnik zasilany jest bezpośrednio z przełącznika zespolonego przy - kierownicy przez rezystor przy silniku wycieraczki to też działa ok
bieg trzeci praca ciągła szybko, silnik wycieraczki zasilany jest z innego styku przełącznika zespolonego niż dwa poprzednie przez rezystor o mniejszej wartości, i to działa wadliwie
Zazwyczaj wycieraczka psuje się w ten sposób,że są problemy z dwoma pierwszymi biegami.
Wygląda, że w obwodzie trzeciego biegu występuje czasowo przerwa, może być spowodowana zimnym lutem na połączeniach przy silniku wycieraczki lub nadpalonym stykiem w przełączniku zespolonym przy kierownicy.
Proponuję rozpocząć od przełącznika. Wypiąć wtyczkę przełącznika zespolonego z gniazda i zasilić silnik bezpośrednio napięciem + 12V styk 12 ( dla pracy wolnej) lub 13 dla pracy szybkiej.
Kuba 68 12 wrz 2007 - 20:29
Podziękowania dla KOSY i ROMKA jutro będę próbował, jak zadziała - dam znać
jjanicki 13 wrz 2007 - 00:16
romek napisał:
z przekaźnika zespolonego (kierunkowskazy, wycieraczka i dmuchawa )
Stawiam na styk w przełączniku pod kierownicą... miałem podobnie...
Nie grzał Ci się ten przełącznik czasem
Pod wpływem temperatury styk się zagłębił w plastikowej oprawce i nie było kontaktu z częścią ruchomą...
romek 13 wrz 2007 - 07:10
Ze schematu elektrycznego MB 124 300D wynika ,że w przkaźniku zespolonym jest ukad do regulacji prędkości silnika dmuchawy. Może w przypadku MB201 jest inaczej , tego nie wiem
Rob 13 wrz 2007 - 09:30
romek napisał:
Ze schematu elektrycznego MB 124 300D wynika ,że w przkaźniku zespolonym jest ukad do regulacji prędkości silnika dmuchawy.
Za regulację prędkości dmuchawy odpowiadają 3 rezystory wstępne (0,45 ; 0,8 i 1,5 ). Rezystory są rozłączone gdy dmuchawa pracuje na najwyższym IV biegu. Ów układ umieszczony jest na płycie grodziowej od strony silnika, za urządzeniem wspomagającym hamulce (serwo). Jest to taka blaszana paczuszka z dziurkami dookoła.
jjanicki 16 wrz 2007 - 06:20
romek napisał:
w przkaźniku zespolonym jest ukad do regulacji prędkości silnika dmuchawy
RobE124 napisał:
Za regulację prędkości dmuchawy odpowiadają 3 rezystory wstępne (0,45 ; 0,8 i 1,5 ).
Rob 16 wrz 2007 - 13:00
jjanicki napisał:
Zdaje się, że temat o wycieraczce jest
Zgadza się, ale jak Kolega dokładnie prześledzi treść rozmowy to zrozumie dlaczego został poruszony również temat dmuchawy.
PS. Żeby Kolega czepialski długo nie szukał cytuję Kolegę "romka"
Cytat
Ze schematu elektrycznego MB 124 300D wynika ,że w przkaźniku zespolonym jest ukad do regulacji prędkości silnika dmuchawy. Może w przypadku MB201 jest inaczej , tego nie wiem
i właśnie stąd moja odpowiedź.
romek 16 wrz 2007 - 19:55
witam
sprawdziłem jeszcze raz w opisie do schematu elektrycznego 200d i przyznaję rację kolegom/. przekaźnik zespolony ma układy do sterowania wycieraczką, kierunkowskazami i ogrzewaniem tylnej szyby, źle odczytałem :oops:
sprawdziłem jeszcze raz w opisie do schematu elektrycznego 200d i przyznaję rację kolegom/. przekaźnik zespolony ma układy do sterowania wycieraczką, kierunkowskazami i ogrzewaniem tylnej szyby, źle odczytałem :oops: