←  Modyfikacje,Tuning

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[w201/w124] Skrzynia 4-o a 5-cio biegowa -...

- zdjęcie kuba_kubi 05 cze 2010 - 09:06

Witam, powoli konczy mi sie sprzeglo wiec juz wkrotce bedzie wymienianie i tu wpadlem na pomysl by jak juz byl rozgrzebany wymienic skrzynie na 5-cio biegowa. Roznie o niej ludzie pisza ale ogolnie raczej kazdy jako zmiania pozytywna na trasie a o to mi glownie chodzi. Czy ktos mial doczynienia z taka zmiania i moze sie wypowiedziec?
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 29 stycznia 2015 - 23:53
Odpowiedz

- zdjęcie bienias87 05 cze 2010 - 15:37

pierwsze 3 biegi krótsze, piątka raczej jako nadbieg. w om603 musze i tak do 4 zredukowac przy 100 jak sie chce wyprzedzac. Obroty na 5 biegu przy 110km/h około 2500.

w miescie wiecej trzeba sie 5 biegowa skrzynia namachac, w dlugich trasach sprawuje sie bardzo fajnie. (niższe obroty = mniejsze spalanie)
Odpowiedz

- zdjęcie upsman 06 cze 2010 - 10:37

Przypominam że chcąc zmienić skrzynię na pięciobiegową musisz zmienić również wał napędowy. Potwierdzam opine kolegi wyżej. V pozwala zaoszczędzić troszkę paliwa na trasie. U mnie w 2.0E "kładzie" się ją tak minimum od 80km/h. Jednak do dynamiczniejszego wyprzedzania potrzeba IV i świat zostaje za nami ku zdziwieniu niektórych.
Odpowiedz

- zdjęcie kuba_kubi 06 cze 2010 - 11:15

o co konkretnie chodzi z walem?? bo szczerze nie sadzilem ze on tez bedzie do wymiany przy ewentualnej zamianie skrzyni
Odpowiedz

- zdjęcie upsman 06 cze 2010 - 13:04

Konkretnie chodzi o to że skrzynia 5-biegowa jest dłuższa od 4-biegowej, więc logicznie myśląc wał musi być krótszy żeby zachować rozstaw osi. Krótsza jest zapewne (jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi) ta część od strony skrzyni bo miejsce mocowania łożyska jest raczej niezmienne. Ale wymienić trzeba całość bo te części są parowane.
Odpowiedz

- zdjęcie kuba_kubi 06 cze 2010 - 17:40

ok to teraz pytanie jak poznac czy wal bedzie pasowal tzn. ma odpowiednia dlugosc
Odpowiedz

- zdjęcie upsman 06 cze 2010 - 20:45

Zmierzyć ?!? Jeśli będziesz znał długość wału IV to ten od V powinien być krótszy. Są możliwe różnorakie kombinacje długości wału (IV,V,automat) i rozstawów śrub na łącznikach wału (80 i 90 mm) w zależności od rodzaju skrzyni i mostu.
Ty już masz skrzynie jakąś czy tak teoretyzujesz? Dodatkowo skrzynie są z tzw. krótkim bądź długim wałkiem. Jeżeli chcesz dopiero złożyć taki odpowiedni zestaw (chyba że masz już upatrzonego dawcę) to jego cena będzie niewspółmiernie wysoka do korzyści ze zmiany. I nie masz gwarancji że będziesz miał bezawaryjne przebiegi jak z fabryczną skrzynią. Z tego co widzę to w większości 2.0d wychodziły z 4-biegowym manualem (w W123 W124 oraz W201). Jakiś tego powód musi być.
Odpowiedz

- zdjęcie kuba_kubi 06 cze 2010 - 21:53

Nie skrzyni jeszcze nie mam, pomysl wpald mi do glowy bo wyczytalem ze na trasie taki zestaw spisuje sie lepiej a o to by mi chodzilo. Zanim bym cos zaczal kombinowac wolal bym poprostu wiedziec cos konkretnego w tym temacie.
Odpowiedz

- zdjęcie proh 07 cze 2010 - 00:20

Sporo na to wydasz, a nie wiadomo czy Ci się opłaci. Robiłem trasy po 1000km 2.0D z "czwórką" i nie narzekałem. Spokojnie te 130-140 po autostradzie się leci i wystarcza.
Odpowiedz

Gość__ 15 cze 2010 - 13:57

bienias87 napisał:

pierwsze 3 biegi krótsze
jakie krótsze? Przełożenia są te same. Po prostu dołożono kolejny bieg.
Odpowiedz