←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W124] demontaż i czyszczenie baku

- zdjęcie wojtekw77 18 wrz 2010 - 20:24

Poszperałem po forum, ale nie znalazłem potrzebnych odpowiedzi.
Jak jest z demontażem baku w sedanie ?
Co trzeba odkręcić ? Potrzebny jest dostęp z kanału ?
Pytam, bo znajomy mechanik podpowiedział mi, że przyczyną szarpania silnikiem może być chwilowy brak paliwa lub powietrze w przewodach paliwowych.
Dzisiaj zrobiłem mały test - odłączyłem przewód paliwowy przed filtrem wstępnym i podłączyłem kawałek wężyka do kanistra.
Auto jechało idealnie - żadnego szarpania. Sprawdziłem przewody pod autem - są suche.
Skoro przewody są suche więc wnioskuję, że są szczelne.
Tak więc jedyny powód braków paliwa jaki dostrzegam to zatkany ssak w baku

Chyba, że macie inne pomysły.
Odpowiedz

- zdjęcie chmielpiw 20 wrz 2010 - 21:54

wojtekw77, w bagażniku masz 4 śruby na klucz 13, od spodu (najlepiej zrobić to w kanale, z karnistrem i lejkiem) masz przewody od paliwa odkręcasz, spuszczasz paliwko następnie 4 nakrętki z bagażnika i bak wyciągnięty.
Odpowiedz

- zdjęcie wojtek81 20 wrz 2010 - 21:58

wojtekw77 napisał:

Poszperałem po forum, ale nie znalazłem potrzebnych odpowiedzi.Jak jest z demontażem baku w sedanie ?
Słabo szukałeś.
Jest na pewno, bo sam kiedyś znalazłem :ok:

wojtekw77 napisał:

Tak więc jedyny powód braków paliwa jaki dostrzegam to zatkany ssak w baku
Jeśli to stary diesel, pół swojego życia karmiony smaczną, polską ropą, to syf w baku jest murowany :hmm:
Odpowiedz

- zdjęcie luip 22 wrz 2010 - 00:14

moze masz ten sam problem co ja oring na sitku w baku przestał dzialac koszt w aso nowego 10zł niestety u mnie po wymianie nada powietrze sie jakos dostaje , jak rozbierzesz juz sitko obejzyj dokladnie czy nie jest przypadkiem pekniete poszukaj uszkodzen na baku ja chyba cos przeoczyłem i czeka mnie powtórka z rozrywki ale dasz sobie rade przy okazji wypłucz bak samo sitko moze nie wystarczyc wokuł niego w baku jest taki plastik wiec całej ropy nawet nie wylejesz od spodu troche zostanie wiec uwazaj przy wyjmowaniu baku zeby nie znalazła sie w bagazniku
Odpowiedz

- zdjęcie wojtekw77 22 wrz 2010 - 20:14

Dzięki za wszystkie rady.
Co do opisu na forum - szperam już trzeci dzień i nie znalazłem - co oczywiście nie dowodzi że nie ma tego już na forum :ok:

Reasumując to co napisaliście koledzy - odpinam przewody paliwowe od spodu auta, spuszczam paliwo, odkręcam cztery śruby w bagażniku i wyciągam bak.

Ciekwi mnie tylko (bo nie znalazłem tego w EPC ani w książkach) jak jest rozwiązane przejście przewodów przez nadwozie (jak one wychodzą z komory bagażnika pod auto) ? przechodzą tylko przewpdy paliwowe ? Jest jakieś specjalne uszczelnienie ?

Jak tylko będzie chwila zabieram się za ten bak - chciałbym mieć pewność że jak go już wyciągnę to powymieniam co trzeba przy jednej robocie.
Odpowiedz

- zdjęcie chmielpiw 22 wrz 2010 - 20:42

przewody uszczelnione sa guma, którą łatwo się ściąga
Odpowiedz

- zdjęcie barteczek 18 sty 2011 - 23:07

witam
podlacze sie
zabieram sie za czyszczenie baku w w24 2.0d sedan
jaki numer nasadki jest potrzeny by wyjac sito z baku??
cena oringu?dostane go w kazdym sklepie raczej??
Odpowiedz

- zdjęcie cyborg 19 sty 2011 - 20:38

Czy w W201 jest tak samo z wyjeciem baku?
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 19 sty 2011 - 20:52

cyborg, tak samo ,ale cięzko go wyciągnąć ,tak jest wsadzony na styk ,ale spokojnie i wyjdzie :)
Odpowiedz

- zdjęcie ozeasz 20 sty 2011 - 11:06

wojtekw77
czy jest jakaś foto relacja z czyszczenia twojego baku :(
Odpowiedz