Skocz do zawartości




- - - - -

W140 kiedy lift?


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 27 października 2010 - 16:56

Witam, w którym roku W140 przechodził lift?
Od kiedy skrzynia jest 5ciobiegowa?(chodzi o benzyny, w szczególności 3.2)
Na co zwracać uwage przy kupnie tego bunkra?



#2 Offline   BOD


  • Postów: 1 217
  • Na forum od: 01 gru 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C140 CL 500 '96

Napisano 27 października 2010 - 17:02

Z tego co pamiętam to przełom lat 1996/1997.
Resztę niech Ci odpowiedzą zaorientowani w tym aucie.

#3 Offline   yogh


  • Postów: 560
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Chrzanów
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 200D OM601 1988r 4-manual

Napisano 27 października 2010 - 17:09

W 1994 roku w140 przeszedł lift. Wizualnie zmieniły się listwy boczne, lampy z tyłu i kierunkowskazy z pomarańczowych na białe. Odnośnie silnika to zamiast 3,5 D Turbo umieszczali 300D montowane również w "Okularze" (OM606?). W środku praktycznie wszystko to samo, jedynie co doszło to klimatronik. Odnośnie skrzyń biegów to nie mam pojęcia.

#4 Offline   BOD


  • Postów: 1 217
  • Na forum od: 01 gru 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C140 CL 500 '96

Napisano 27 października 2010 - 17:11

Tak wcześnie? Oj to muszę się doszkolić. :hmm: .

#5 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 27 października 2010 - 20:38

Od kiedy skrzynia jest 5ciobiegowa?(chodzi o benzyny, w szczególności 3.2)
Na co zwracać uwage przy kupnie tego bunkra?

#6 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 27 października 2010 - 22:37

yogh napisał:

Wizualnie zmieniły się listwy boczne, lampy z tyłu i kierunkowskazy z pomarańczowych na białe. Odnośnie silnika to zamiast 3,5 D Turbo umieszczali 300D montowane również w "Okularze" (OM606?). W środku praktycznie wszystko to samo, jedynie co doszło to klimatronik.

W środku zniknęły jeszcze schowki z drzwi i wszystkie przełączniki z przednich drzwi powędrowały na konsolę środkową.
Antenki w Parktronicu zastąpiono czujnikami w zderzakach. A no i jeszcze lusterka zmieniły swój kształt.

Co do roku, w którym był lift to ja byłem przekonany, że był w 1996.

Ja bym szukał eSki już po lifcie, bo tam na pewno jest skrzynia 5-cio biegowa i silnik M104.994 jeżeli chodzi o 3.2
Jest słabszy ale mam nieodparte przeczucie, że lepszy w porównaniu do M104.990.

Co do tego na co zwracać uwagę to tak jak zwykle.
Czy wszystko działa, jak pracuje silnik i skrzynia, jak wygląda buda.
Raczej nie da się znaleźć czegoś niebitego z tych lat. Kwestia jak bardzo itp.
Do tego też wart przemyślenia jest budżet, bo jak celujesz w te tańsze to odpuść, bo wpuścisz się w szambo.
Ja kupiłem W140 w tym roku i śmiem twierdzić, że egzemplarze warte uwagi zaczynają się w okolicach 20 kpln wzwyż.

Radziłbym też przemyśleć zasadność kupowania S320, bo w/g mnie jest to nieco za słaby silnik do tej budy. Jedzie to jakoś ale szału nie ma.
Ja niestety kupiłem 3.2 i żałuję, że nie podjąłem męskiej decyzji i nie skupiłem się na 4.2 lub 5.0, z naciskiem na ten większy.
Spalanie okazuje się, że jest minimalnie większe, koszty materiałów eksploatacyjnych podobne a frajda z jazdy nie porównywalnie większa na korzyść V8.
Z moich spostrzeżeń jest jeszcze to, że warto kupić coś z dobrym wyposażeniem, bo mojej niby dużo nie brakuje ale kuje mnie w oczy brak kilku opcji. Do listy pobożnych życzeń dorzucił bym wersję nadwozia Long ale to już takie moje zwichnięcie, że lubię duże samochody.

Dla mnie jest już za późno, bo ja jak już to zmienię swoją W140 na W220 ale Ty jeszcze się zastanów :hmm:

#7 Offline   yogh


  • Postów: 560
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Chrzanów
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 200D OM601 1988r 4-manual

Napisano 27 października 2010 - 22:44

Wg cioci Wikipedii 5-biegowe automaty były stosowane w W140 od roku 1996 (źródło).
Kolego TylkoMB, to nie jest dział "Zakup kontrolowany" ale odpowiem na Twoje drugie pytanie mimo to... Jak przy każdym samochodzie używanym musisz zwrócić uwagę na stan karoserii - gdzie wychodzi rudy, gdzie był prany, wszelakie nierówności pomiędzy elementami karoserii, czy malowany; na stan silnika - czy sprawny, czy wykręca się na obroty, czy nie cieknie, czy nim nie telepie; oraz na stan skrzyni biegów - czy płynnie zmienia biegi, czy nie szarpie. Oprócz tego zawieszenie, hamulce ale o tym chyba nie muszę wspominać. Najlepiej jedź z kimś kto się zna, oglądaj co się da i nie licz na tanie bezwypadkowe "igły".

pheonix, minusem skrzyni 5-biegowej jest to, że piąty bieg sterowany jest elektroniką, która bardzo często szwankuje i jest droga w naprawie. Co do liftu to na bank był w 1994, może później był jeszcze jeden ale nic na ten temat nie wiem. Natomiast wersje LONG wychodziły tylko na Stany Zjednoczone, więc jak ktoś sprzedaje 500SEL i mówi, że jest sprowadzony z Niemczech to albo został oszukany przez poprzedniego właściciela, albo kantuje.

Ja osobiście wolałbym W140 sprzed liftu. Wygląda prawie identycznie a nie jest tak naszpikowany elektroniką jak wersja poliftowa. Ale to już kwestia gustu :hmm:

#8 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 28 października 2010 - 07:02

yogh napisał:

Natomiast wersje LONG wychodziły tylko na Stany Zjednoczone, więc jak ktoś sprzedaje 500SEL i mówi, że jest sprowadzony z Niemczech to albo został oszukany przez poprzedniego właściciela, albo kantuje.

To jest co najmniej dziwne. Czyżby europejskim dygnitarzom odmawiało się wożenie ich szanownych zadków W140 w Longu :?:
Albo nieprecyzyjnie się wyraziłeś albo nieco mijasz się z faktami.

EDIT

http://www.mb-w140.de/

W zakładce Modellgeschichte są opisane kolejne etapy zmian jakie nastąpiły.

#9 Offline   yogh


  • Postów: 560
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Chrzanów
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 200D OM601 1988r 4-manual

Napisano 28 października 2010 - 07:38

pheonix, tak jak już napisałem nie spotkałem wersji LONG, która była by na Europę. Wszystkie longi były oryginalnie na USA :drive: no chyba, że moja wiedza jest niepełna/okrojona.

#10 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 28 października 2010 - 09:37

Ok, może i tak jest nie neguję tego. Jednak jest to dla mnie co najmniej dziwne i niezrozumiałe.
Może z czasem się wyjaśni :drive:
Z drugiej jednak strony skoro Longi nie były dostępne w EU to po co były ujmowane w instrukcjach obsługi :?:

EDIT

http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... gory=18265

Pomijam, że 90% to jakieś wynalazki...
Nie licząc anglików liczniki w milach maja tylko dwie sztuki.
O kierunki US Spec też wcale nie jest tak łatwo.

Jasne, że wszystko da się przełożyć.
Jednak konkurencja w tamtych latach miała w ofercie Longi i to nie tylko na rynek US...

Dlatego dalej utrzymuję, że Longi były dostępne na rynku EU :wpysk:








Podobne tematy Zwiń