←  Modyfikacje,Tuning

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

Mercedes W124 swap na 420 V8 w210 + getrag

- zdjęcie Sinus007 16 sie 2011 - 12:23

Witam.
Mialem E280 z automatem ale bylo malo mocy i kosztownie po tym jak zajezdzilem dwie skrzynie dlatego zmienilem na skrzynie "getrag" (jedynka do tylu)
Nastepnie swap silnika z W210 E320 220hp ale caly czas bylo malo i trafila sie okazja by kupic cala E420 W210 i niewiele myslac postanowilem go wziac.

Teraz tylko zastanawiam sie czy wytrzymaja mi niektore podzespoly takie jak skrzynia, sprzeglo i polosie to sa trzy podstawowe rzeczy ktorych sie obawiam, moze ktos robil cos takiego i udzielil by mi jakiejs rady.

Wiem ze sprzeglo ledwo znosi 3.2 dlatego napewno bedzie problem z 4.2 i zakonczy sie temat na spieku ale co z reszta??

Jak tylko zaczne projekt to wrzuce jakies fotki

Poki co mam do pozbycia sie reszty W210 z ktorej potrzebny mi jest tylko silnik i to co potrzebne do swapa.
jeszcze caly srodek z W124 fotele, kanapa i silnik 320 z W210 ktory teraz mam w moim W124
Odpowiedz

- zdjęcie robson99 16 sie 2011 - 13:00

A dzwon ręcznej skrzyni przypasuje do bloku v8?
Odpowiedz

- zdjęcie Sinus007 16 sie 2011 - 14:00

Hmm nie wiem jeszcze, narazie oba auta jezdza i nic jeszcze ni ruszalem.
Mysle ze bedzie pasowac, raczej nie robiliby innych kielichow skrzyn do e320 i e420 automat chyba jest taki sam. duzy z duzymi koszami w obu w210tkach.
Odpowiedz

- zdjęcie robson99 16 sie 2011 - 14:19

Nie wiem, znajomy przekłada 4,2 do w110 i został autmat bo nie mógł znaleźć sprzęgła ani skrzyni która przeniesie taki moment. Spiek to nie wszytko, sam spiek nie da rady i będzie się ślizgał, myśl od razu o wzmocnionym docisku. U Czechów jeździ w140 v12 ze skrzynią manualną z beemki i to działa, także da się wszytko :ok: Będę śledził twoje poczynania.
Odpowiedz

- zdjęcie KamillO124 16 sie 2011 - 14:59

A nie lepiej od razu 5.0 zapakować? Skoro masz 3.2 220KM, 315Nm i dla ciebie jest mało mocy to jak wpakujesz sobie 4.2 280KM i 400Nm to zyskujesz "raptem" 60KM i 85Nm, niedługo może się okazać, że i to będzie mało, chyba lepiej od razu poszukać 5.0 320KM i 470Nm wtedy zyskujesz równe 100KM i 155Nm.
Przeróbki auta w zasadzie te same, bo to ten sam typ silnika, a zysk o wiele większy.
Odpowiedz

- zdjęcie Sinus007 16 sie 2011 - 15:29

Do silnika 5.0 trzeba by bylo przerabiac podluznice na ktorej jest osadzony silnik a 4.2 wchodzi plug and play
Poza tym to juz jest V8 z ktorym mozna wiele zrobic, zaczal bym od wydechu i dolotu a zakonczyl na ITB tak jak zrobilem w swoim maluszku :)
Co do sprzegla to mowilem o komplecie: docisk z podwujnym sloneczkiem + tarcza spiekowa powinno dac rade do tego kolo zamachowe juz przerobilem pod 3.2 i mysle ze tu bedzie tez pasowac. sterownik VDO, czujnik hala na 36 zebow.
Odpowiedz

- zdjęcie KamillO124 16 sie 2011 - 15:52

Sinus007, to 4.2 M119 aż tak bardzo różni się od 5.0 M119? :o Myślałem że w obu przypadkach procedura swapu będzie taka sama,
np tak samo jak swpu 2.8 lub 3.2 w miejsce innego silnika, oba silniki to M104 i mają ten sam osprzęt itp.
Odpowiedz

- zdjęcie Sinus007 16 sie 2011 - 17:50

No to tego nie sprawdzilem. Kiedys robilem cos przy E500 i sporo sie tam rozni komora silnika. w124 e500 bylo robione przez porsche i z tego co sie orientuje silnik zostal przesuniety do tylu co wiazalo sie z przesunieciem belki pod silnikiem i powiekszeniem komory w kierunku deski rozdzielczej. podobnie jak tylni zawias i dyfer tez jest inny dlatego myslalem ze 420 bedzie mniejsza albo chociaz glowice beda inne i wejdzie bez wiekszych problemow (w e420 most jest taki sam jak w 124). Jak to bedzie malo to wezme juz 6.0 V8 :] z takiego:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-e-60-am ... 84690.html
Mam juz E420 dlatego nie bede juz kombinowal i szukal czegos innego.
Odpowiedz

- zdjęcie KamillO124 16 sie 2011 - 18:45

Sinus007, aha, myślałem że to sprawdziłeś dokładnie i aż zwątpiłem swoją wiedzę :)
4.2 i 5.0 to bliźniacze silniki, tak więc niezależnie czy będziesz chciał wstawić sobie 4.2 czy 5.0 musisz rzeźbić przegrodę silnika.
Tak więc jeśli chcesz podjąć się tego projektu to dużo poczytaj i pogadaj z forumowymi znawcami tematu V8 w W124 i innych MB bo może się okazać, że w połowie drogi do swap'u wyjdą takie komplikacje, że ode chce Ci się swap'u i zaczniesz wszystko składać tak jak było, szkoda roboty na marne.

A czemu koniecznie chcesz zapakować to 4.2 do W124 skoro masz W210 4.2 na chodzie? Nie podoba Ci się W210 czy masz taki sentyment do W124?
Jak sentyment to może sprzedaj W210 i W124 i kup sobie oryginalne W124 E420 albo E500 jak masz dużo kaski, wtedy fun z jazdy będziesz miał na 100% i jeszcze do tego radocha z posiadania legendarnej E500, która jest marzeniem chyba wszystkich fanów W124 i nie tylko :)


A tak na marginesie to nie za tanio ten okular 6.0 Brabus jest? Jeśli to oryginalny Brabus nie żaden szczepan i nie był zgnity od progów po dach i nie ma 5kg szpachli na sobie to cena bardzo ciekawa moim zdaniem jak na takiego zamiatacza ulic ;P
No i gdzie się podziała gwiazda z maski w tym W210? Brabusy tak mają?

P.S. Ciekawe jak jeździło by W124 CE600 Brabus :)
Odpowiedz

Gość__ 16 sie 2011 - 18:50

KamillO124 napisał:

No i gdzie się podziała gwiazda z maski w tym W210? Brabusy tak mają?
Brabusy tak maja, oficjalnie ze wszystkich tunerow :) tylko AMG ma prawo zostawic :) ,brabus daje w to miejsce B :ok: a tu nawet tego nie widac :)
Odpowiedz