Jump to content




- - - - -

[w124] Uszkodzony regulator ciśnienia benzyny


20 replies to this topic

#1 Offline   draco777


  • posts 4
  • Joined 23 Nov 2007
  • Miejscowość: Gliwice

Posted 23 November 2007 - 18:16

Witam,

Mam prawdopodobnie uszkodzony regulator ciśnienia benzyny, miesza mi paliwa podczas jazdy na LPG z benzyną przez co spala mi równocześnie benzynę i LPG. Czy ktoś miał podobny problem jeśli tak to czy po wymianie na nowy oryginalny auto działa bez problemu? Bo słyszałem, że po wymianie jest ciężko wyregulować bez narzędzi diagnostycznych ten regulator ciśnienia, gaźnik i inne elementy. No i ponoć jest to część, która często sie psuje jeśli mercedes z mechanicznym wtryskiem jest zagazowany a orginał kosztuje 1300zł. Może ktoś zna mechanika posiadającego takie narzędzia z okolic Gliwic :mrgreen:?



#2 Offline   ZiomTom


  • posts 51
  • Joined 15 Sep 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Posted 24 November 2007 - 11:21

To może kupić cały rozdzielacz wtrysku ze wszystkim w koło na używce ?
Ojciec ma audi z podobnym jak nie takim samym wtryskiem i fakt jest jeden. KE jest bardzo dobrym wtryskiem jeśli nie chodzi na gazie. Po wymianie chwile bedziesz mial spokoj i znow bedzie to samo. Albo gaz albo benzyna. Wiem, że to troche drastyczne rozwiązanie ale jeśli gaz to odłącz pompe...

#3 Offline   luki79


  • posts 566
  • Joined 17 Jan 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 24 November 2007 - 15:54

draco777 napisał:

Mam prawdopodobnie uszkodzony regulator ciśnienia benzyny, miesza mi paliwa podczas jazdy na LPG z benzyną przez co spala mi równocześnie benzynę i LPG.

a co ma regulator ciśnienia paliwa wspólnego z mieszaniem gazu z benzyną?

#4 Offline   draco777


  • posts 4
  • Joined 23 Nov 2007
  • Miejscowość: Gliwice

Posted 25 November 2007 - 12:38

ZiomTom napisał:

Wiem, że to troche drastyczne rozwiązanie ale jeśli gaz to odłącz pompe...

o tym myku z pompą już słyszałem od gazownika bo mi proponował odłączenie ale wydaje mi się, że to jak gwóźdź do trumny dla auta na dłuższą metę. Natomiast co do rozdzielacza to muszę się faktycznie zorientować jak to wygląda cenowo i czy jest warte świeczki, dzięki za info pzdr.

luki79 napisał:

a co ma regulator ciśnienia paliwa wspólnego z mieszaniem gazu z benzyną?

a no ma tyle, że podczas jazdy na gazie pobiera mi również benzynę i mam podwujnego POWERA ale niestety tylko cenowego :ok:

#5 Offline   BigBit


  • posts 7
  • Joined 30 Dec 2007
  • Miejscowość: Włocławek

Posted 09 May 2008 - 05:02

Regulator ciśnienia paliwa podłączony jest do układu ssania ,podciśnienie zmienia ciśnienie paliwa.jezeli uszkdzony to ssie benzynę pod przepustnicę.Tak miałem (można go zaślepic],ale wymiana konieczna.Przy jeżdzie na gazie pali także benzynę,ale przy instalacji w której pompa paliwa ciągle pracuje.Wężyk podciśnienia winien byc suchy

#6 Offline   sprowa


  • posts 11
  • Joined 27 May 2008
  • Miejscowość: Katowice

Posted 28 May 2008 - 18:49

Witam
tylko czy jest opłacalna wymiana takiego regulatora?? Skoro chodzi on na sucho to za jakiś czas znowu będzie do wymiany. Czy nie lepiej jeździć na samym gazie-fakt że szybciej silnik sie zuzywa-różnica temeratur-ale przy ostrożnym dodawaniu gazu na poczatku wszystko powinno być OK. A może słyszał ktoś o takim ustrojstwie jak "stop kjetronic"-nie wiem dokadnie jak się pisze. Własnie kupiłem W 124 2,3E i też mam padnięty rozdzielacz paliwa - a znajomy mechanik mówi że to strata pieniędzy(sam rozdzielacz to koszt około 400 zł). Może ktoś ma jakąś madrą radę??
Z góry dziękuję

#7 Offline   marr


  • posts 43
  • Joined 24 Nov 2007
  • Miejscowość: Kraków

Posted 28 May 2008 - 22:41

"Stop KE" - jak najbardziej, mam emulator KE-J PD-45 Protec Digital. Benzyna cały czas jest pod ciśnieniem w układzie i jest to dla niego na pewno lepsze niż praca na sucho, auto lepiej odpali na benzynie i dodatkowo można regulować opóźnienie czasu blokowania wtrysku przy przełączeniu na gaz (mniejsze prawdopodobieństwo powrotu płomienia i łagodniejsze przejście na zasilanie lpg - bez szarpania)

#8 Offline   sprowa


  • posts 11
  • Joined 27 May 2008
  • Miejscowość: Katowice

Posted 29 May 2008 - 15:18

kolego a czy jest możlwe podłączenie tego stop_KE samemu. Z tego co sie rozglądałem po silniku nie widziałem tego Stop-KE. A co zrobiłeś ze słynnymi strzałami?? http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/sciana.gif

#9 Offline   marr


  • posts 43
  • Joined 24 Nov 2007
  • Miejscowość: Kraków

Posted 29 May 2008 - 16:05

sprowa napisał:

kolego a czy jest możlwe podłączenie tego stop_KE samemu. Z tego co sie rozglądałem po silniku nie widziałem tego Stop-KE. A co zrobiłeś ze słynnymi strzałami?? http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/sciana.gif

Bez problemu. Przejrzyj sobie ich stronę (http://www.protecdigital.pl/) jest tam sklep internetowy i cała dokumentacja, podłączenie nie jest skomplikowane, jeśli grzebanie przy aucie nie jest Ci obce :mrgreen:. Strzałów nigdy nie miałem i nie przewiduję... Mam II generację lpg (odpalam zawsze na Pb) i elektrykę oraz silnik w dobrym stanie. Strzały w M102 to wcale nie norma....

#10 Offline   sprowa


  • posts 11
  • Joined 27 May 2008
  • Miejscowość: Katowice

Posted 09 June 2008 - 19:50

Kolego, jeśli masz gdzieś gazownika, który jest mi w stanie zagwarantować po zastosowaniu Stop-KE, brak strzałów to jestem w stanie dojechać nawet do Krakowa-w końcu to nie ukraina i z katowic raptem 70 km. Bo mnie każdy mówi że się nie da bo to wtrysk mechaniczny i mechanicznie też trzeba przerwać dopływ benzyny do silnika, bo wtrysk jest mechaniczny! Nie za bardzo rozumiem co mówią-z mechanicznym wtryskiem nie miałem do tej pory doczynienia-ale są z polecenia-więc moze nie ściemniają. Chciałbym, jechać w trasę bez strachu że jak strzeli to mam pozamiatane i wracam z rodziną stopem o 23:30 z wakacji-a to moze być przykre.








Podobne tematy Zwiń