Jump to content




- - - - -

[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika


179 replies to this topic

#1 Offline   matstarling


  • posts 477
  • Joined 26 Nov 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 26 November 2007 - 13:33

Ostatnio zakupiłem sterownik centralnego zamka, dokladnie taki: http://allegro.pl/item270983862_uniwers ... kanie.html

Probowalem podlaczac wg. instrukcji do swojej W201, ale chyba jestem za malo kompetentny w tej dziedzinie. Poniewaz nie moge sterowac drzwiami od kierowcy kluczykiem i klamka od srodka. Ze strony pasazera wszystko dziala. Do tego nie umiem wylaczyc tej funkcji save lock, ktora sama zamyka mi samochod po 25sek.. Jak po tym samouzbrojeniu otworze drzwi od srodka to centralny mi sie nie odzbraja tylko dioda dalej miga (zamek jest uzbrojony). Ponizej zamieszczam instrukcje do tego sterownika. Mam nadzieje,ze znacie sie lepiej ode mnie i wytlumaczycie co i gdzie mam podlaczyc. Chodzi mi glownie o sterowanie drzwiami, bo migacze, stacyjke itd. to oczywiscie rozumiem. Prosze pomozcie...


Dołączona grafika


zmieniono tytuł



#2 Offline   Charlie9


  • posts 7,791
  • Joined 15 Jan 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 27 November 2007 - 00:00

Moze ten WATEK cos Ci pomoze. Wydaje mi sie, ze przeciales nie ten kabel co trzeba :).

#3 Offline   matstarling


  • posts 477
  • Joined 26 Nov 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 27 November 2007 - 00:36

Przejrzalem juz wszystkie wątki w tej kwestii, ale nie ma nigdzie awarii drzwi kierowcy. Czy mozliwe jest, ze spalilem silownik? a Moze ten silownik ma jakis bezpiecznik? Myslalem tez, ze ktos kto sie zna powie mi np. ze kabel zielony z centralki mam podpiac do niebieskiego z pompy itd.:)

#4 Offline   upsman


  • posts 168
  • Joined 13 Jul 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 April 2009 - 14:41

Nabyłem sterownik centralnego zamka Maxicar 686. Niestety dołączona instrukcja niezbyt jasno określa który przewód ciąć. Proszę rozwiać moje wątpliwości co do włączenia go w instalację . Wiem że zaraz ktoś napisze że temat był wałkowany itp. ale przeszukałem kilkanaście wątków i jednoznacznego rozwiązania nie znalazłem.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Sorry za moją nieudolność w foto edytorze.

#5 Offline   matstarling


  • posts 477
  • Joined 26 Nov 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 April 2009 - 15:10

ustaw na zamek pneumatyczny i wykżystaj niebieski przewód z drzwi kierowcy,xczęść od strony auta(anie drzwi) to jest pompa resztę powinieneś mieć na schematach.
po przecięciu niebieskiego(tego z drzwi) podłącz się tylko od strony auta albo niebieskim albo czerwonym(poprostu musisz sprawdzić czy zadziała)ja nie wiem co na tych twoich kablach się pojawia
powinno być - przy zamykaniu a + przy otwieraniu i ten kabel powinien iść do niebieskiego od strony auta
ps.masz na schemacie swoim:niebieski od strony drzwi a zielony od strony auta

#6 Offline   upsman


  • posts 168
  • Joined 13 Jul 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 April 2009 - 15:24

Łatwiej mi będzie się wpiąć w ten niebieski od razu przy pompce.

#7 Offline   Marek_Sd


  • posts 38
  • Joined 22 Mar 2008
  • Miejscowość: Siedlce

Posted 08 April 2009 - 18:00

Szczerze schemat podłączenia naprawdę świetny :pad:
Bo o ile widać sa dwa. +12 na otwieranie, -12V na zamykanie(lub odwrotnie) jednym kabelkiem idzie sygnal z centralnego na pompke. I musisz rozciac własnie ten kabelek :sciana: . Zeby centralka dawala sygnal tylko sterownika alarmu a przez niego do pompki.

#8 Offline   swampshark


  • posts 969
  • Joined 19 Jun 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Posted 08 April 2009 - 22:45

upsman napisał:

Łatwiej mi będzie się wpiąć w ten niebieski od razu przy pompce.
nie sądzę. Sterownik powinien być umieszczony pod deską rozdzielczą i raczej nie bedzie Ci łatwiej ciągnąc kable aż pod tylną kanapę

#9 Offline   szymtro


  • posts 530
  • Joined 07 Jun 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Posted 09 April 2009 - 02:16

Jeżeli to sam sterownik centralnego zamka to łatwiej przy pompce bo tam są wszystkie potrzebne zasilania i sygnały.
No i sporo łatwiej grzebać bo dużo miejsca i zakamarków.

#10 Offline   upsman


  • posts 168
  • Joined 13 Jul 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 April 2009 - 02:45

Czyli sądzicie że dodrze to rozkminiłem?
Wiedziałem że te lata spędzone na politechnice w końcu się na coś przydadzą...

Cytat

Szczerze schemat podłączenia naprawdę świetny
Tylko czekać jak przeniosą go do FAQ :mrgreen:








Podobne tematy Zwiń