←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu

Gość__ 08 lis 2011 - 10:21

Witam.
W tym wątku będziemy się starali zamieścić wszystkie informacje o napędzie 4-matic stosowanym w modelu W124.
Jeśli jesteś użytkownikiem tego modelu, proszę - pisz do mnie PW z wszelkimi materiałami, którymi chciałbyś się podzielić.
Pozdrawiam.
Odpowiedz

Gość__ 08 lis 2011 - 15:37

Na początek, kilka informacji od kolegi bisqit :ok:

http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... 4MATIC.pdf
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... IC-ADS.pdf


Ciekawy filmik:
Odpowiedz

Gość__ 08 lis 2011 - 20:07

To może jeszcze dorzucę nieco:

sworzeń wahacza przedniego:

Dołączona grafika

Sprężyna przednia.

Dołączona grafika

Jutro mogę zrobić więcej zdjęć poszczególnych podzespołów z 4mata. Na warsztacie stoi cały 300TE 4mat na części
Odpowiedz

- zdjęcie Dziku 08 lis 2011 - 21:19

Ja muszę się zebrać w końcu i napisać artykuł do FAQ odnośnie rozbierania skrzyni rozdzielczej i wymiany uszczelnień.
Tutaj wrzuciłem kilka informacji odnośnie działania i budowy 4matica.
Generalnie z WIS/EPC 4matic nie jest taki straszny jak wszyscy o nim mówią(no może poza cenami części bo praktycznie tylko ASO), a w zimie mina kierowców BMW mielących kołami w miejscu gdy ich mijam :D - bezcenna :jump:
Odpowiedz

- zdjęcie Biały 08 lis 2011 - 22:43

ta sprężyna to jakaś niehalo chyba :jump:
Odpowiedz

- zdjęcie tudesky 08 lis 2011 - 22:47

Biały, chyba halo :jump: Z tego co pamietam, to w EPC również tak wygląda na schemacie.

3miasto pozdrawia
Odpowiedz

- zdjęcie Biały 08 lis 2011 - 22:55

troche wypracowana :jump: . Swoją drogą to mogli jakoś ten wachacz przeprojektować i dolny kielich nad półosią zrobić a nie ze sprężyną cudować
Odpowiedz

Gość__ 09 lis 2011 - 07:39

Widok konstrukcji od spodu:

Dołączona grafika Dołączona grafika


Sposób lokalizacji usterki 4MATIC

Najpierw lokalizujesz gniazdo diagnostyczne obok akumulatora, na grodzi od silnika.
Zwierasz pin 1 i 5, na ok dwie sekundy ( dla wygody proponuje wykonywać operację za pomocą jakiegoś kabelka o długości ok. 2m siedząc za kierownica) kontrolka od 4-mat powinna ci zacząć migać, ilość błyśnięć daje kod uszkodzenia któregoś z elementów układu.
Operacje odczytu wykonujesz aż do ponownego wyświetlenia tego samego błędu - czyli zwarcie na ok 2 sek., i ponowny odczyt.
Kasowanie sterownika przeprowadzasz poprzez zwarcie pinów na ok. 12 sek.
Operację odczytu i kasowania najlepiej przeprowadzać na włączonym silniku.

Wykaz błędów

1- wszystko OK.
2- popsuty sterownik
3- wyłącznik STOP
4- czujnik obrotów: koło LP
5- czujnik obrotów: koło PP
6- czujnik obrotów tylnej osi
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady międzymostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady międzymostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy

Opis autorstwa kolegi Jurand
Odpowiedz

- zdjęcie Charlie9 09 lis 2011 - 08:59

bisqit napisał:

Sprężyna przednia.
to ja dorzuce wymontowane :jump:

Dołączona grafika
Odpowiedz

- zdjęcie Michał 09 lis 2011 - 16:21

Trochę informacji ze starej dobrej książki dotyczących 4matic ASD itd :hmm: :)

Dołączona grafika,Dołączona grafika,Dołączona grafika,Dołączona grafika.
Dołączona grafika,Dołączona grafika,Dołączona grafika,Dołączona grafika.
Dołączona grafika,Dołączona grafika,Dołączona grafika.
Odpowiedz