Jump to content




* * * * * 8 votes

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



294 replies to this topic

#261 Offline   TOXIC


  • posts 26
  • Joined 05 Jan 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 December 2014 - 22:04

Wyświetl postUżytkownik Ladniak dnia 08 December 2014 - 21:03 napisał

...Czy stacyjka w 4 macie rozni sie od zwyklej? Moja sie zaciela zostala wybebeszona i potem zaczelo sie z bledem11
Nie wiem, ale może przy okazji "wybebeszania" coś się stało z połączeniem ślizgu kierownicy (czujnika położenia kierownicy). :hmm:



#262 Offline   Rudolf


  • posts 10
  • Joined 15 Aug 2011

Posted 09 December 2014 - 22:38

Apropo oleju, bo kolega moderator nie raczył odpowiedzieć: 85W90. Wlew od przodu silnika dla m103.

Edited by Rudolf, 09 December 2014 - 22:38.


#263 Offline   crazymartin1987


  • posts 11
  • Joined 23 Apr 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 December 2014 - 15:38

Hm a ja powrócę w takim razie do mojego problemu w dalszym ciągu nie mogę dojść o co chodzi z tymi hamulcami u mnie...
Od samego początku bije abs do chwili kiedy nie wepnie się błąd absu raz następuje to po chwili od ruszenia a czasem po kilku kilometrach czym to może być spowodowane?? Może tez tym czujnikiem stopu? Jest taka opcja? U siebie również nie mogę wybłyskać żadnego błędu bo po spięciu pinów nawet się nie zapala lampka :)
Pozdrawiam, może ktoś coś podpowie :)

Edited by vorlog, 19 January 2015 - 20:21.
Regulamin pkt. II.I


#264 Offline   TOXIC


  • posts 26
  • Joined 05 Jan 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 December 2014 - 19:36

1. Co Ci się zapala że twierdzisz że to ABS? kontrolka ABS? - sprawdź czujniki ABS. ABS nie jest diagnozowalny błyskami. Można to zrobić tylko dla ASD i 4MATIC.
2. Przelutuj srebrny przekaźnik.

#265 Offline   crazymartin1987


  • posts 11
  • Joined 23 Apr 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 14 December 2014 - 21:22

Przekaźnik jest przelutowany... 4matic mi się świeci cały czas bo nie działa asd bo jest dziurawa jedna rurka od wyspy zaworowej już trzecia z kolei bo dwie wymieniłem ale następna się okazała przerdzewiała a chodzi mi o to, że cały czas mi bije abs przy normalnym hamowaniu, dopóki nie wepnie się błąd absu, wtedy hamuje normalnie bez absu...
A co do czujników- dwa z przodu wymieniłem, pozostaje ten w moście... Ale nie wiem czy jak go nie wykręcę to nie wyleje się olej.

Edited by vorlog, 19 January 2015 - 20:19.
Regulamin pkt. II.I


#266 Offline   crazymartin1987


  • posts 11
  • Joined 23 Apr 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 January 2015 - 16:57

Ktoś coś pomoże? Doradzi? Podpowie?

Edited by vorlog, 19 January 2015 - 20:17.
Regulamin pkt. II.I


#267 Offline   TOXIC


  • posts 26
  • Joined 05 Jan 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 January 2015 - 22:46

Wyświetl postUżytkownik crazymartin1987 dnia 14 December 2014 - 21:22 napisał

... nie działa asd bo jest dziurawa jedna rurka od wyspy zaworowej .....
... cały czas mi bije abs przy normalnym hamowaniu,........
....dopóki nie wepnie się błąd absu, wtedy hamuje normalnie bez absu...
.....A co do czujników- dwa z przodu wymieniłem, pozostaje ten w moście......
.... Ale nie wiem czy jak go nie wykręcę to nie wyleje się olej.
Jesli sie nie mylę to dziurawa rurka od ASD = ubytek płynu ZHM =>nie działające ASD i 4MATIC.
Cały czas bijący ABS to wynik złego działania czujnika/ów, proponuję przemierzyc czujniki ale nie statycznie, tylko podłączyc miernik i przeginać przewody od nich - czasem dopiero wtedy widać przerwę w obwodzie.
Błąd ABS-u? jak żeś to Waść odczytał? Rozumiem że chodzi o zapalenie kontrolki ABS w zegarach. Tak sie dzieje jak coś sie popierdzieli z ABSem - czujniki to najczęstszy powód.
Olej Ci sie nie wyleje z mostu przy wykręceniu czujnika.

#268 Offline   crazymartin1987


  • posts 11
  • Joined 23 Apr 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 January 2015 - 21:04

OK dzięki za info, zobaczę ten czujnik z tylu może po prostu jest zasyfiały i przez to sczytuje błąd, a mam jeszcze pytanie- czy te rurki od asd, tylko nie te cienkie jak hamulcowe, tylko te nieco grubsze da się dorobić w jakimś hydraulicznym?? Czy koniecznie szukać oryginału bo gdzieś już czytałem ze po wymianie na zwykle dorabiane cały czas coś wyje bo w tych podobno są jeszcze jakieś wężyki nie mylę się?

I tak chodzilo mi o zapalanie sie kontrolki od ABS

Edited by vorlog, 21 January 2015 - 22:19.
Regulamin pkt II.I


#269 Offline   kubotron


  • posts 40
  • Joined 08 Jan 2014
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E430

Posted 13 February 2015 - 18:43

Koledzy - post informacyjny.

4matic to boskie stworzenie. Ukręciłem półoś tył podczas ruszania. :mrgreen:
Efekt - auto oczywiście poruszało się bez problemu jako FWD, pomarańczowy trójkąt na zegarach ciągle świecił to naturalne, tak samo jak naturalnym było że pedał hamulca ciągle bił w stopę przy hamowaniu - jak na lodzie :E
Gdyby komuś się coś takiego stało to proszę sie nie martwić tylko szukac półosi tak jak ja to robię.
Pozdrawiam :hooray:

#270 Offline   Rudolf


  • posts 10
  • Joined 15 Aug 2011

Posted 13 February 2015 - 22:46

Mam pytanie. Zabezpieczenie zewnętrznego przegubu półosi należy ścisnąć czy rozewrzeć? Nie chcę zniszczyć sprawnego przegubu...








Podobne tematy Zwiń