←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124

»

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu

- zdjęcie MercPO 12 lis 2017 - 14:12

Dzień dobry,
Właśnie zostałem szczęśliwym posiadaczem S124 300 TE 4matic z 1991 roku.
W związku z tym mam do koleżanek i kolegów parę pytań:
1) Pod maską mam dwa bagnety do sprawdzania stanu płynów ustrojowych, który jest od czego ? Pod maską mam też wtyczkę do 4matic a nie czerwoną dźwignię
2) Co ile km należy wymieniać płyny w napędzie, skrzyni etc. Jakie to oleje i ile ich potrzeba. ( Zakładam, że przez ostanie 10 lat nikt ich nie wymieniał)
3) Przy skręcaniu czasami pojawia się dość niepokojący objaw: jakby blokowanie mostu, delikatne szapnięcie połączone z dzwiękiem. Co to może być ? Czy czujnik skrętu w kierownicy może być za to odpowiedzialny?
4) Zwarłem piny 1 i 5 - odnotowano jeden błysk kontrolki 4matic - co powinno oznaczać, iż układem jest wszystko ok. Czy można temu ufać?
5) Przód zdecydowanie stoi bardzo wysoko, wyżej niż w modelu bez 4 matic, za to tył jest znacznie niżej. Można to jakoś wyregulować? Coś nie tak z NIVO?
6) Na jakie elementy zwrócić szczególna uwagę w tym modelu?
7) Czy występowały różne wersje tego napędu ? np. stały napęd

PS.
WIele zdjęć do postów jest już niedostępnych :-(

Z góry dziękuje
Odpowiedz

- zdjęcie MercPO 14 lis 2017 - 16:53

Hello,
Czy jest tu ktokolwiek ?
Odpowiedz

- zdjęcie Eyyk 14 lis 2017 - 21:39

1. Ten w bloku silnika jest od poziomu oleju silnikowego. Ten z czerwonym korkiem to poziom oleju w skrzyni biegów.
Odpowiedz

- zdjęcie MercPO 05 gru 2017 - 15:20

Cześć,
Od ostatniego postu sporo rzeczy już zostało rozwiązanych.
1) Za dziwną wysokość odpowiadał zbyt niski stan oleju ZHM.
2) ABS - przekaźnik + słaby aku. Jeszcze został do sprawdzenia regulator napięcia.
3) 4matic po wybłyskaniu - złasza kod, że wszystko OK. Natomiast nie zapala się trójkąt na zegarach i kontrolka 4matic jak ruszam na błocie.
4) Nie wiem co jest grane z tymi bagnetami od oleju, są dwa przy silniku i jeden od ASB. W załączniku zdjęcia. Czy to jakaś pozostałość po swapie silnika ? Czy też jeden jest od skrzni rozdzielczej drugi od silnika?

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Odpowiedz

- zdjęcie merc80 30 sty 2018 - 18:25

dla potomnych
jest dostepna nowa osłona przegubu przedniej półosi od strony skrzyni .
nr zamiennika
02.31.006

oryginał 124 330 0585
jest dostepny w De nowy
https://www.teilehab...src1673609.html

również od strony koła
02.31.003
oryginał
124 330 00 85
rowniez dostepny w De nowy

https://www.teilehab...src1673607.html

jak ktoś bedzie zainteresowany bede zamawiał teczesci w De w połowie lutego do swojego W124 .

michal
Użytkownik merc80 edytował ten post 30 stycznia 2018 - 18:27
Odpowiedz

- zdjęcie Dario69 22 mar 2018 - 00:00

Witam Szanownych Kolegów!
Jestem nowy na forum i z góry przepraszam za ewentualne babole. Czy możecie polecić serwis lub mechanika, który mógłby zaopiekować się moim Białasem. Jestem od niedawna (właściwie od dzisiaj) właścicielem 300E 4 Matic z 1993r. (sedan). Przyjechał do Polski ze Szwajcarii. Na pierwszy rzut oka stan jest OK. Oczywiście wymaga poprawek kosmetycznych (lakierniczych) ale bardziej zależy mi na fachowym spojrzeniu na mechanikę i diagnozie co trzeba robić na już, a co może chwilę poczekać. Od tej strony też wygląda nieźle. Wygląda, że napędy działają, silnik i skrzynia też robią dobre wrażenie. Żadne kontrolki się nie palą podczas jazdy.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam, :)
Użytkownik Dario69 edytował ten post 22 marca 2018 - 00:02
Odpowiedz

- zdjęcie JAKUBT 24 maj 2020 - 19:17

Uprzejmie proszę o informację na temat przełożenia tylnego mostu w moim w124 300e 4matic bo niestety nie mam nabitego numeru na tylnym dyfrze z informacją o przełożeniu
numer vin mojego Mercedesa to WDB1242301B859980 . Przy okazji proszę o info czy jeśli założę tylny dyfer o innym przełożeniu niż był w oryginale to będzie to jakoś kolidowało w napęd 4matic i współpracę tylnego dyfra z przednim ?
Odpowiedz

- zdjęcie Marcin300e 05 gru 2020 - 22:56

Witam! Ja mam taki problem że po odpaleniu miga kontrolka 4matic natomiast po wciśnięciu hamulca gaśnie ale jak puszczę hamulec znów miga i słychać pykanie ze spodu auta w momencie migania kontrolki. Po skasowaniu błędu i odpaleniu kontrolka nie miga napęd działa ale jak zgaszę i odpale ponownie problem wraca. Proszę o pomoc!

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz