Jump to content




* * * * * 8 votes

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



287 replies to this topic

#41 Offline   Michał


  • posts 261
  • Joined 28 Dec 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 December 2011 - 16:52

Wyświetl postUżytkownik Biały dnia 30 November 2011 - 10:58 napisał

to że koła same nie wracają do pozycji jazdy wprost jest spowodowane złym ustawieniem geometrii, więc jeżeli nie sworznie to mogą być tuleje o których mówisz, zakładając że zbierzność i geometrie masz ustawioną poprawnie

Pamiętajcie że 4Matic ma całkowicie inne wartości regulacyjne przedniego zawieszenia niż zwykły W124. Mało kto ma w ogóle takie auto w bazie danych do regulacji i najczęściej regulują 4M jak zwykły i jest lipa :sciana:.



#42 Offline   Dziku


  • posts 241
  • Joined 23 Jan 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 December 2011 - 17:38

No właśnie...mogę w WIS znaleźć bez problemu dane regulacyjne geometrii przodu i tyłu, tylko czy ktoś pomoże mi to zinterpretować tak, żeby pan Kazio na geometrii nie miał problemów?

#43 Offline   Dziku


  • posts 241
  • Joined 23 Jan 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 December 2011 - 17:50

Informacja uzupełniająca do posta darul'a odnośnie osłon przegubów:
Zewnętrzna osłona pasuje od Fiata Scudo 1996-2001 z silnikiem 1,9 TD numer Pascal G5F029PC, nie znalazłem zamiennika spidian, bądź Lobro.
Podsumowując,
zestaw do wymiany osłon półosi:
Osłona zewnętrzna: Pascal G5F029PC
Osłona wewnętrzna:Lobro 300431
Nakrętka półosi: Febi FE02346 M24x1,5

#44 Gość_darul_


  • Joined --

Posted 19 December 2011 - 21:30

Wyświetl postUżytkownik Dziku dnia 19 December 2011 - 17:38 napisał

mogę w WIS znaleźć bez problemu dane regulacyjne geometrii przodu i tyłu

Jeśli byłbyś tak uprzejmy; nie tylko ja będę wdzięczny. Nigdzie w internecie tego nie ma a jeszcze w tym tygodniu będę ustawiał geometrię po wymianie sprężyn.

#45 Offline   Dziku


  • posts 241
  • Joined 23 Jan 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 December 2011 - 01:31

Mówisz, masz:
Dane do geometrii
Znalazłem nawet formularz po polsku do wypełnienia po ustawieniu geometrii. Jak ktoś jest fetyszysta to może kazać sobie wypełnić taki formularzyk i wrzucić w papiery od auta :mrgreen:
Formularz

Nie rozumiem tylko w tych danych do geometrii jednej rzeczy:
W sekcji A: poziom samochodu w tabelkach są wartości np. +30, +45 itd. Co one oznaczają? W którym miejscu mierzy się tą wysokość, żeby porównać z danymi z tabelek? Potem w części B też są jakieś wartości i nawet z minusami. W tym miejscu już totalnie wymiękam i nie wiem o co chodzi...Czy możecie mi to wytłumaczyć, jak korzystać z tych tabelek?

Wyświetl postUżytkownik darul dnia 19 December 2011 - 21:30 napisał

będę ustawiał geometrię po wymianie sprężyn.
Z ciekawości, co się stało Twoim sprężynom, że je wymieniałeś?

#46 Gość_darul_


  • Joined --

Posted 20 December 2011 - 07:44

Lewą mam pękniętą. Jest to transakcja wiązana, geometrię i tak muszę ustawić bo wymieniałem kilka pierdół a chciałem poczekać aż porobię wszystko.

#47 Gość_darul_


  • Joined --

Posted 16 January 2012 - 11:05

WYMIANA SWORZNI:

Proszę o kilka wskazówek dot. wymiany. Czy dam radę samemu pod wiatą bez kanału? Czy wystarczy mi podstawowy zestaw narzędzi?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady, wskazówki lub foto (może ktoś z kolegów ma).

#48 Offline   zabamix


  • posts 1,265
  • Joined 01 Feb 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Posted 16 January 2012 - 13:51

, WYMIANA SWORZNI - Fotorelacja + opis

http://www.peachpart...matic-only.html

#49 Offline   Dziku


  • posts 241
  • Joined 23 Jan 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 16 January 2012 - 17:25

Bez kanału spokojnie, z tego co pamiętam, to będziesz wymieniał też sprężyny to już w ogóle jest łatwizna jak wyjmiesz sprężynę...Ze specjalistycznych narzędzi to będziesz potrzebował hmm...klucz chyba 19 żeby odkręcić sworzeń (3 śruby) i młotek żeby ponaparzać w sworzeń, bo lubi się zapiec w wahaczu. Z ciekawości, sworznie z ASO, czy jakieś inne źródło?

#50 Gość_darul_


  • Joined --

Posted 16 January 2012 - 17:28

Sprężyny będzie wymieniał mechanik a sworznie ja. Chcę uciąć trochę koszty.
Sworznie załatwił mi dobry kolega trochę taniej niż oficjalnie, oczywiście w ASO bo zamienników nie ma.








Podobne tematy Zwiń