←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

Wymiana łancucha rozrzadu.

- zdjęcie diablos29 27 gru 2011 - 22:30

Witam. Dzis zajrzalem do mojego zamulonego om 601 i sie okazalo ze nie tylko szklanki sa do wymiany ale takze lancuch rozrzadu jest wyciagniety ponad miare tj:7-8 stopni po OT pokazuje jak sie znaki na rozrzadzie pokryja.
Pytanie jak dokonac wymiany? Najprostszy sposob?
W jakim stanie kupuje sie lancuch? Zakuty czy rozpiety? Jak zakuty to chyba trza przednia obudowe rozrzadu zwalac( w sumie nic trudnego) A jak rozpiety to jak do wymienic i na koniec chyba trzeba zakuc go na stale a nie zostawiac spinke jak w rowerze:-), czym go zakuc?
Odpowiedz

- zdjęcie kubikulum 27 gru 2011 - 23:05

Witam
Jeśli łańcuch faktycznie wyciągnięty, najlepiej wymienić w 2 osoby:
- ja zeszlifowałem jedno z ogniw łańcucha żeby go w miarę łatwo i szybko rozkuć,(tylko żeby nic się nie zsunęło na dół)
- nowy łańcuch w moim przypadku ruville'a był ze spinką
- tą spinką łączy się stary łańcuch z nowym
- jedna osoba trzyma jedną cześć łańcucha i kręci wałem, druga wyciąga stary łańcuch i podaje nowy(łańcuch powinien poruszać koło zębate)
- po przekręceniu całości zapiąć łańcuch spinką
- bardzo ważny odpowiedni montaż napinacza
sprawdzenie znaków i chyba finito. Poza tym opis powinen być juz na forum.
Odpowiedz

- zdjęcie diablos29 28 gru 2011 - 22:23

Spinka sama łaczyles go i tak zostawiles i na tym jezdzisz? Bo mam pewne obawy co do jazdy na spince.
Wyszła nowa sprawa , otoz walek rozrzadu ma luzy w glowicy. Pytanie jest tego typu: czy walek od zwyklej 200 ma takie same wymiary jak od 2.3?
Odpowiedz

- zdjęcie macmw 28 gru 2011 - 22:37

Do zakuwania łańcucha jest taka mała mechaniczna praska, kupowanie jest bez sensu bo kosztuje ok 200-400zł , spróbuj pogadać z jakimś znajomym mechesem, może ci pożyczy (zwłaszcza jak mu zostawisz np. kaucję). Osobiście nie ryzykowałbym jazdy ze spinką.
Odpowiedz

- zdjęcie RiNSpeeD91 29 gru 2011 - 10:25

Ja wymieniałem u siebie łańcuch w om601 właśnie i jedna moja uwaga jest taka żeby pamiętać o wymontowaniu pompy vacum przed całym zabiegiem.
Odpowiedz

- zdjęcie robson99 29 gru 2011 - 12:51

Spinka nadaje się tylko do przeciągania łańcucha, do połączenia na stale tylko zakucie.

Jak wałek ma luz w głowicy, to może bieżnie w głowicy są uszkodzone, nie wiem czy tam są panewki, czy nie. Trzeba to pomierzyć, ewentualnie naprawić. Możliwe, że przez ten luz wyszedł Ci wyciągnięty łańcuch.
I co to za om601 2,3??? Nie słyszałem o takim (ale mało słyszałem o dizlach i mogę się mylić ;) ).

Moja propozycja - daj to komuś kumatemu do zrobienia bo można więcej zepsuć niż zaoszczędzić.
Odpowiedz

- zdjęcie lukaszstas 29 gru 2011 - 13:00

Wyświetl postUżytkownik robson99 dnia 29 grudnia 2011 - 12:51 napisał

co to za om601 2,3???

O ile się nie mylę, to taki silnik w kaczce był montowany :hmm:
Odpowiedz

- zdjęcie macmw 29 gru 2011 - 16:17

Wyświetl postUżytkownik lukaszstas dnia 29 grudnia 2011 - 13:00 napisał

O ile się nie mylę, to taki silnik w kaczce był montowany
Dokładnie tak, był montowany w kaczce (T1) 208D i 308D a także w pierwszych Vito bez turbiny (oznaczenie bodajże 108D).
Były jeszcze 190D (W201) tylko nie pamiętam czy z pojemnością 2,2 czy 2,3L diesel w wersji USA.
Odpowiedz

- zdjęcie robson99 29 gru 2011 - 21:35

W kaczce, Vito to tak, ale nie skojarzyłem, że to te same :E Dzieki
Odpowiedz

- zdjęcie diablos29 29 gru 2011 - 22:08

Wyświetl postUżytkownik robson99 dnia 29 grudnia 2011 - 12:51 napisał

Spinka nadaje się tylko do przeciągania łańcucha, do połączenia na stale tylko zakucie.

Zdradz mi skad masz takie wiadomosci?
Skoro by tak bylo to powinno byc dodatkowe ogniwo w komplecie do zakucia poprzeciagnieciu , a z tego co mi wiadomo to takowego nie ma, wiec nalezy uzyc spinki. Generalnie w nieodpowiednich rekach moze ona byc niebezpieczna( odwrotnie zalozona).
Ale czy slyszal z Was ktos z wiarygodnych zrodel ze sie taka spinka komukolwiek rozpiela w silniku ( bedac poprawnie zalozona)
Odpowiedz