W140 Wentylator od nawiewu
malygenek 04 lut 2012 - 22:41
Witam mam problem.Mam W140 bez klimy i przy wentylatorze niema rezystora .Dziala mi tylko na 3 i 4 biegu ,gdzie znajduje sie opornik ktory odpowiada za biegi wentylatora?
pueblo 04 lut 2012 - 23:03
W140 bez klimy? to wersja kryzys chyba.. daj VIN to cos postaram sie pomoc.
Gerri 05 lut 2012 - 14:01
pueblo& napisał:
W140 bez klimy? to wersja kryzys chyba
Uwierzył dopiero jak zobaczył stare, a po wymianie auto odzyskało dawny wigor
Ale oczywiście temat jest o czym innym. Otóż ta 500-tka była BEZ KLIMY - pomimo że tak ogólnie auto było dobrze wypasione
Ale ja dalej nie na temat
Otóż ten układ regulacji ogrzewania jest bardzo podobny do tego ze 124. Nawet przełącznik dmuchawy ma ten sam numer. Otóż w modelu 124 nie było problemu z rezystorami, były natomiast często problemy z przełącznikiem. Po prostu śniedziały styki - wystarczyło wyczyścić i problem znikał. Sam przełącznik czyści się bajecznie prosto - problem może być natomiast z dostaniem się do niego dla osoby która robi to po raz pierwszy. Jeżeli natomiast chcesz koniecznie się dostać do rezystorów - to zawsze są montowane w strumieniu powietrza nawiewanego przez dmuchawę. Nie widzę przeciwwskazań, żeby był w innym miejscu niż regulator elektroniczny - czyli przy silniku dmuchawy. Dostęp również bardzo prosty: trzy minuty dla kogoś, kto tego nigdy nie robił. Poniżej masz link do obrazka: u mnie się otwiera, a jak jest w Polsce to nie wiem. Podobno ostatnio się otwiera. Rezystor ma numer 281
http://www.auto-part...ts/m.mycat?Form
Edit: nie otwiera się...Tak więc inaczej:
http://www.auto-part...b&client=dr2000
Wybierz auto 140.028, potem grupę ogrzewanie (grupa 83) a potem obrazek 045. Szukany opornik jest na prawym, skrajnym obrazku (trzeba przewinąć)
Użytkownik Gerri edytował ten post 05 lutego 2012 - 14:07
malygenek 11 lut 2012 - 22:44
Dzieki za odpowiedz.U mnie rezystora nie ma przy samym silniku poniewaz wymienialem silnik od dmuchawy.zabiore sie za przelacznik i zobacze. wymienialem sam w modelu 124 wymiennik ciepla od klimy i cala deske mialem rozebrana w mak wiec mysle ze w tym modelu tez sobie poradze.aby byly to tylko styki w przelaczniku.Pozdrawiam.
lutek66 16 lis 2012 - 10:08
Ja odkopię temat. U mnie pojawił się dziwny problem, a mianowicie jak auto stoi na wolnych obrotach to jest ok. Ale jak ruszam i przyspieszam to przyspiesza również wentylator dmuchawy. Przyspiesza zawsze, ze wzrostem prędkości. Wyjątkiem jest, kiedy siłę nadmuchu mam ustawioną na minimum. W każdym innym przypadku wzbudza się dziwnie na obroty. Po odpuszczeniu gazu -> zwalnia. Ale jak na postoju dodaję gazu, to nic się nie dzieje. Tylko podczas jazdy....... Ktoś coś się domyśla????
pueblo 16 lis 2012 - 22:02
Lutek poza duchami nie mam pomysłu;D a poważnie, może jakieś przepięcie? tylko skąd i jak to ma się wiązać z prędkością obrotową silnika i tylko podczas jazdy..
lutek66 16 lis 2012 - 22:33
Zrobie tak, że przykleję do szyby multimetr a sondy umocuję we wtyku silnika dmuchawy. Sprawdzę co się dzieje z prądem. Ale póki co podejrzewam regulator klimy... ehhh :-/ Jak zwykle coś.
Gerri 17 lis 2012 - 00:00
No to mój jakiś nienormalny - poza wahaczami (już się przyzwyczaiłem) to jakoś nic się nie psuje...
Przepraszam! Ostatnio mi się popsuła lampka LED-owa którą na e-bayu kupiłem
TFU! - żeby nie zapeszyć
Przepraszam! Ostatnio mi się popsuła lampka LED-owa którą na e-bayu kupiłem
TFU! - żeby nie zapeszyć
pueblo 17 lis 2012 - 08:34
ja odpukać też w sumie nie narzekam, oprócz temtów które były zepsute odkąd mam to auto a do których jeszcze nie dotarłem z naprawami (jak pisałem w galerii mocno zaniedbane było to auto technicznie) to też nic się nie dzieje, klima mi tylko siadła na końcówce lata..więc wypadałoby tam zajrzeć . przy okazji wyjęcia silnika i skrzyni ;D