←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[W124] Pilot na podczerwień

Gość_Arabesca_ 27 mar 2012 - 10:14

Witam

Mam pewien kłopot otóż mam kluczyk na podczerwień tkz. scyzoryk i wymieniałem w nim baterie na nową i pilot tak jakby się rozprogramował o ile udało mi się go zaprogramować znaczy nastroić ponownie o tyle po tej całej ,,operacji,, nie działa przy klapie znaczy, od drzwi i stacyjka noramlnie otwiera/zapala za to bagażnik wogóle..

Drugie pytanie mam czy wie Ktoś ile kosztuje dorobienie pilota w ASO??
Odpowiedz

- zdjęcie mandaryn86 27 mar 2012 - 10:30

kluczyk 680, kodowanie 200 zł, chyba netto
Odpowiedz

- zdjęcie majsterus 27 mar 2012 - 18:17

a mój leżał bez baterii miesiąc, po czy włożyłem, przeleżał kolejne 2 miesiące i teraz po 4 miesiącach stania( przez zimę) działa,
więc jak to jest?
Odpowiedz

Gość_Arabesca_ 28 mar 2012 - 06:25

Pilot sam się programuje w tym jego prostota:) podczas wymieniania bateri ma się na to około 40-60 sekund się nie zdąży wymienić to pilot się roprogramuje.. Ja wyczytałem żę sam sięprogramuje wystarczy włożyć do stacyjki i przekręcić ale nie zapalać i po jakimś czasie tam około 40 sekund on się programuje.

Hmm 680zł z jednej strony dorgo z drugiej tanio. Myśle że poszukam możę używanego na allegro i najwyżej zaprogramuje..
Odpowiedz

- zdjęcie maclaw 28 mar 2012 - 09:16

Nie ma szans zaprogramować używanego kluczyka do Twojego auta - raz zaprogramowany klucz więcej nie da się zaprogramować.
Odpowiedz

- zdjęcie majsterus 28 mar 2012 - 10:04

a jak to jest z immo?

bo odpala na dorobionym zwykłym kluczyku :D
podobno gaśnie po 5 minutach? nie wiem bo nie sprawdzałem :)
ale raczej mam w 100% oryginalne i nie grzebane.
Odpowiedz

- zdjęcie Maniak 01 kwi 2012 - 19:46

Mój nie odpala bez oryginalnego kluczyka...
To znaczy - rozrusznik kręci, ale silnik nie startuje.
Immo mam oryginalny, na podczerwień.
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 01 kwi 2012 - 21:19

Głupoty wypisujecie i siejecie zamęt na forum. A większość tych rzeczy była wcześniej wyjaśniana...

Arabesca& napisał:

po tej całej ,,operacji,, nie działa przy klapie
Skoro pilot jest zsynchronizowany - to ma jeden zestaw kodów na całe auto. Nie tak, że inny jest do drzwi, a inny do bagażnika. Tak więc pilot nie jest tu winny.

Arabesca& napisał:

znaczy, od drzwi i stacyjka noramlnie otwiera/zapala za to bagażnik wogóle..
Pisz trochę bardziej logicznie. Co ma stacyjka do otwierania? W drzwiach/klapie nie działa po przekręceniu kluczyka we wkładce czy po podaniu impulsu podczerwieni? Poza tym są wersje, że czytnik podczerwieni jest w zaślepce zamiast wkładki w drzwiach i obok wkładki w tylnym pasie, a są takie, że jest jeden czytnik w gałce pod lusterkiem wstecznym, wewnętrznym. W takiej sytuacji pilot nie otworzy centralnego jeżeli kluczyk skierujesz w stronę zamka w tylnej klapie a nie przez tylną szybę w stronę czytnika pod lusterkiem. Jak Ci zależy na rzetelnej informacji - to opisz rzetelnie problem!

 Użytkownik mandaryn86 dnia 27 marca 2012 - 10:30 napisał

kluczyk 680, kodowanie 200 zł, chyba netto
W tym wypadku powiem tak: ok. 60% użytkowników czegokolwiek uważa, że instrukcja obsługi jest dla idiotów którzy nie potrafią poradzić sobie ze zwykłym urządzeniem technicznym. Skoro ktoś jest do tego stopnia zarozumiały to niech buli 200 złotych - bo synchronizacja jest prosta i opisana w instrukcji.

 Użytkownik majsterus dnia 27 marca 2012 - 18:17 napisał

a mój leżał bez baterii miesiąc, po czy włożyłem, przeleżał kolejne 2 miesiące i teraz po 4 miesiącach stania( przez zimę) działa,
więc jak to jest?
Bo system jest bardzo prymitywny - oparty na 250 powtarzających się w tym samym ciągu kodów. Jeżeli przykładowo będąc w domu i bawiąc się pilotem naciśniesz jego przycisk 250 lub więcej razy - to pilot się rozprogramuje. BEZ WYMIANY BATERII!
Masz na przykład w użyciu dwa piloty (jeden Ty, drugi żona) Przyjdziesz rano do auta, otworzysz kodem 123, objedziesz blok naokoło, zamkniesz auto kodem 124, potem przyjdzie żona, zrobi to samo używając kolejnych kodów (czyli 125 i 126) a potem Ty znowu będziesz chciał gdzieś jechać. Twój pilot wyśle kod 125 (bo ostani jaki wysłał to był kod 124!) I co? Auto powinno pozostać zamknięte - bo kod 125 przed chwilą używała żona i jest to na daną chwilę kod nieprawidłowy! No więc są stosowane w tym całym łańcuchu kodów pewne uproszczenia mogące powodować, że wspomniana w powyższym cytacie sytuacja może mieć miejsce, jeżeli tylko zostanie użyty kluczyk przyporządkowany do danego auta.

 Użytkownik Arabesca dnia 28 marca 2012 - 06:25 napisał

Pilot sam się programuje w tym jego prostota:) podczas wymieniania bateri ma się na to około 40-60 sekund się nie zdąży wymienić to pilot się roprogramuje.. Ja wyczytałem żę sam sięprogramuje wystarczy włożyć do stacyjki i przekręcić ale nie zapalać i po jakimś czasie tam około 40 sekund on się programuje.
Następna bzdura. WCALE SIĘ SAM NIE PROGRAMUJE! Na wymianę baterii jest około jednej minuty. Po tym czasie - jeżeli pilot przestał działać wymaga przeprowadzenia SYNCHRONIZACJI. (nie mylić z programowaniem!) Zadaniem synchronizacji jest przekazanie centralce w aucie który aktualnie kod (z tych 250-ciu) nadaje pilot w danym momencie.
Kierujemy oczko pilota w tronę czytnika podczerwieni (w drzwiach lub lusterku), naciskamy dwukrotnie przycisk pilota żeby wyemitować sygnał, a następnie wsadzamy najdalej w ciągu dwudziestu sekund kluczyk do stacyjki i załączamy zapłon. Po tej procedurze pilot powinien zacząć działać.

 Użytkownik Maniak dnia 01 kwietnia 2012 - 19:46 napisał

Mój nie odpala bez oryginalnego kluczyka...
To znaczy - rozrusznik kręci, ale silnik nie startuje.
Immo mam oryginalny, na podczerwień.
Bo w stacyjce nie ma pętli immobilzera, a w kluczyku "pastylki" Jest to prosty system oparty na zamykaniu i otwieraniu CZ. Jeżeli auto zamkniemy pilotem - immobilizer staje się aktywny. Wtedy nie uruchomisz silnika żadnym kluczykiem - ani oryginalnym ani dorobionym. Silnik możesz odpalić dopiero jak w stronę czytnika podczerwieni podasz sygnał otwierający centralny zamek - który również odblokuje immobilizer. W tej chwili możesz odpalić silnik wszystkim: kluczem oryginalnym, nieoryginalnym, a nawet śrubokrętem lub tzw. "łamakiem". Czym chcesz (lub co masz pod ręką).

 Użytkownik maclaw dnia 28 marca 2012 - 09:16 napisał

Nie ma szans zaprogramować używanego kluczyka do Twojego auta - raz zaprogramowany klucz więcej nie da się zaprogramować.
Programowanie kluczyka odbywa się w czasie jego produkcji, w fabryce. Otrzymuje on wtedy wspomniany powyżej zestaw 250 kodów w określonej kolejności, taki sam, jak zestaw kodów w centralce znajdującej się w aucie. TO JEST PROGRAMOWANIE.
Po dotarciu zamówionego kluczyka do ASO sprawdzamy czy działa. Jeżeli nie działa, przeprowadzamy SYNCHRONIZACJĘ - która powoduje, że centralka w aucie wie, jaki kod od kluczyka dostanie następny. Synchronizację można przeprowadzać tyle razy, ile się chce. Programowania już nie.
Użytkownik Gerri edytował ten post 01 kwietnia 2012 - 21:23
Odpowiedz

- zdjęcie XM 03 kwi 2012 - 21:09

 Użytkownik Gerri dnia 01 kwietnia 2012 - 21:19 napisał

Masz na przykład w użyciu dwa piloty (jeden Ty, drugi żona) Przyjdziesz rano do auta, otworzysz kodem 123, objedziesz blok naokoło, zamkniesz auto kodem 124, potem przyjdzie żona, zrobi to samo używając kolejnych kodów (czyli 125 i 126) a potem Ty znowu będziesz chciał gdzieś jechać. Twój pilot wyśle kod 125 (bo ostani jaki wysłał to był kod 124!) I co? Auto powinno pozostać zamknięte - bo kod 125 przed chwilą używała żona i jest to na daną chwilę kod nieprawidłowy! No więc są stosowane w tym całym łańcuchu kodów pewne uproszczenia mogące powodować, że wspomniana w powyższym cytacie sytuacja może mieć miejsce, jeżeli tylko zostanie użyty kluczyk przyporządkowany do danego auta.
Czy dobrze rozumiem, że przy tym rozwiązaniu, nie ma możliwości wygodnego używania naprzemiennie dwóch pilotów? Centralka nie ma "pamięci ostatniego kodu" osobnej dla każdego pilota?

 Użytkownik Gerri dnia 01 kwietnia 2012 - 21:19 napisał

Bo system jest bardzo prymitywny - oparty na 250 powtarzających się w tym samym ciągu kodów. Jeżeli przykładowo będąc w domu i bawiąc się pilotem naciśniesz jego przycisk 250 lub więcej razy - to pilot się rozprogramuje. BEZ WYMIANY BATERII!
A nie będzie tak, że gdy "wypalimy w powietrze" (z dala od samochodu), dokładnie 250 razy, to licznik kodów się "obróci", więc następny kod będzie dokładnie tym, którego spodziewa się samochód?
O to w tym wszystkim chodzi?
Odpowiedz

- zdjęcie Catalina 12 kwi 2012 - 07:45

Witam

Nie znalazłam tematu pasującego do mojego problemu, ale na wszelki wypadek nie zakładam nowego. Samochód W124 1995 200D, centralny zamek, kluczyk scyzoryk pilot na podczerwień, bez alarmu ale z immobilizerem. Auto niedawno kupione czyli wychodzą usterki. Zaraz po przywiezieniu padły baterie w pilocie i nie dało się auta odpalić. Po wymianie baterii zaczęło działać, nic się nie rozkodowało. W między czasie padła wkładka od stacyjki, mechanik wymienił wkładkę ze zwykłym kluczykiem a pilot został do centralnego, twierdząc że nie ma żadnego immo. dziś rano pilot znów nie podał wiązki podczerwieni czyli umarł. Wątpię, że to bateria bo po 2 tygodniach raczej nie padła. Pewnie jakieś ustrojstwo w pilocie. Moje pytania:
1. Czy ma sens naprawiać kluczyk?
2. Ile kosztuje demontaż immobilizera w mercedesie?

Jeśli ktoś orientuje sięw temacie bardzo prioszęo odpowiedź
Odpowiedz