←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124

»

[w124] Gdzie znajduje się odpowietrznik zb...

- zdjęcie lafiesta 03 kwi 2012 - 15:50

Witam. Gdzie znajduje się odpowietrznik zbiornika paliwa? VIN WDB1240521C183662
Odpowiedz

- zdjęcie Johny 03 kwi 2012 - 18:32

w korku
Odpowiedz

- zdjęcie wojpst 03 kwi 2012 - 21:06

podwozie,pod zbiornikiem
Odpowiedz

- zdjęcie XM 04 kwi 2012 - 21:28

Czy w benzynie też jest też zawór napowietrzający pod zbiornikiem, czy instalacja od pochłaniania oparów robi wszystko?
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 04 kwi 2012 - 22:02

XM, jest tam taki mały zaworek który puszcza opary w jedną stronę nr.tego zaworkaA 124 476 04 32
Użytkownik melfio1 edytował ten post 04 kwietnia 2012 - 22:03
Odpowiedz

- zdjęcie XM 05 kwi 2012 - 20:34

Melfio1, rozumiem, że on puszcza wyłącznie opary w kierunku ze zbiornika do puszki filtra z wkładem węglowym. A czy oprócz tego, czy w benzynowych jest też zawór napowietrzający (zapobiegający zassaniu zbiornika) połączony bezpośrednio z atmosferą, jak w dieslu? Chodzi o coś jak na schemacie - to z gumową fajką:
Dołączona grafika
Bo jakoś nie mogę uwierzyć, że cokolwiek dzieje się przez korek, tak jak napisał Johny.
Użytkownik XM edytował ten post 05 kwietnia 2012 - 20:37
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 05 kwi 2012 - 20:57

XM, nie na 99,9%nie ma tam tego zaworku ,jaki jest w dieslu,a w korku podobno jest jakiś zawór bezpieczeństwa ;)
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 05 kwi 2012 - 23:06

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 05 kwietnia 2012 - 20:34 napisał

jakoś nie mogę uwierzyć, że cokolwiek dzieje się przez korek, tak jak napisał Johny.
Przeczytajcie sobie, co jest napisane na korku: "Ohne beluftung" - BEZ ODPOWIETRZENIA
Natomiast o działaniu układu pochłaniania oparów paliwa w silniku benzynowym i powstającej w związku z tym różnicy ciśnień napisano już tomy - wystarczy poszukać.
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 06 kwi 2012 - 16:12

melfio1& napisał:

niewiem
No właśnie - bo "nie wiem" piszemy osobno :)
Wracając do tematu: Materiał z linku jest bardzo dobry i wszystko wyjaśnia. Istotą całego układu jest niedopuszczenie do przedostania się oparów paliwa na zewnątrz. W korku znajduje się tylko ZABEZPIECZENIE AWARYJNE które uniemożliwia zniszczenie zbiornika paliwa w przypadku usterki układu. Nie jest to odpowietrzenie!
Z rysunku 2.4 też można wyciągnąć błędne wnioski - że rurka 6 określona jako przewód przewietrzający prowadzi pod auto.
NIEPRAWDA! Dopiero na rysunku 2.9 widać, że ta rurka nie prowadzi pod auto - tylko poprzez zaworek przewietrzający do filtra z węglem aktywnym.
W prawidłowo pracującym układzie pochłaniania par paliwa zawsze jest pewna różnica ciśnień (na plus lub na minus) w stosunku do ciśnienia atmosferycznego i TAK JEST DOBRZE!
I z tego powodu należy się cieszyć - a nie szukać dziury w całym... ;)
Użytkownik Gerri edytował ten post 06 kwietnia 2012 - 16:14
Odpowiedz