[w124] Gdzie znajduje się odpowietrznik zb...
lafiesta 03 kwi 2012 - 15:50
Witam. Gdzie znajduje się odpowietrznik zbiornika paliwa? VIN WDB1240521C183662
XM 04 kwi 2012 - 21:28
Czy w benzynie też jest też zawór napowietrzający pod zbiornikiem, czy instalacja od pochłaniania oparów robi wszystko?
melfio1 04 kwi 2012 - 22:02
XM, jest tam taki mały zaworek który puszcza opary w jedną stronę nr.tego zaworkaA 124 476 04 32
Użytkownik melfio1 edytował ten post 04 kwietnia 2012 - 22:03
Użytkownik melfio1 edytował ten post 04 kwietnia 2012 - 22:03
XM 05 kwi 2012 - 20:34
Melfio1, rozumiem, że on puszcza wyłącznie opary w kierunku ze zbiornika do puszki filtra z wkładem węglowym. A czy oprócz tego, czy w benzynowych jest też zawór napowietrzający (zapobiegający zassaniu zbiornika) połączony bezpośrednio z atmosferą, jak w dieslu? Chodzi o coś jak na schemacie - to z gumową fajką:
Bo jakoś nie mogę uwierzyć, że cokolwiek dzieje się przez korek, tak jak napisał Johny.
Użytkownik XM edytował ten post 05 kwietnia 2012 - 20:37
Bo jakoś nie mogę uwierzyć, że cokolwiek dzieje się przez korek, tak jak napisał Johny.
Użytkownik XM edytował ten post 05 kwietnia 2012 - 20:37
melfio1 05 kwi 2012 - 20:57
XM, nie na 99,9%nie ma tam tego zaworku ,jaki jest w dieslu,a w korku podobno jest jakiś zawór bezpieczeństwa
Gerri 05 kwi 2012 - 23:06
Użytkownik XM dnia 05 kwietnia 2012 - 20:34 napisał
jakoś nie mogę uwierzyć, że cokolwiek dzieje się przez korek, tak jak napisał Johny.
Natomiast o działaniu układu pochłaniania oparów paliwa w silniku benzynowym i powstającej w związku z tym różnicy ciśnień napisano już tomy - wystarczy poszukać.
melfio1 06 kwi 2012 - 09:54
Gerri 06 kwi 2012 - 16:12
melfio1& napisał:
niewiem
Wracając do tematu: Materiał z linku jest bardzo dobry i wszystko wyjaśnia. Istotą całego układu jest niedopuszczenie do przedostania się oparów paliwa na zewnątrz. W korku znajduje się tylko ZABEZPIECZENIE AWARYJNE które uniemożliwia zniszczenie zbiornika paliwa w przypadku usterki układu. Nie jest to odpowietrzenie!
Z rysunku 2.4 też można wyciągnąć błędne wnioski - że rurka 6 określona jako przewód przewietrzający prowadzi pod auto.
NIEPRAWDA! Dopiero na rysunku 2.9 widać, że ta rurka nie prowadzi pod auto - tylko poprzez zaworek przewietrzający do filtra z węglem aktywnym.
W prawidłowo pracującym układzie pochłaniania par paliwa zawsze jest pewna różnica ciśnień (na plus lub na minus) w stosunku do ciśnienia atmosferycznego i TAK JEST DOBRZE!
I z tego powodu należy się cieszyć - a nie szukać dziury w całym...
Użytkownik Gerri edytował ten post 06 kwietnia 2012 - 16:14