[w201/w124] Problem z licznikiem kilometrów.
Achilles1990 06 maj 2012 - 15:02
Witam,
Ostatnio przestało mi naliczać kilometry na głównym i tym drugim liczniku. Prędkościomierz działa normalnie.
Czym to może być spowodowane ?
Drugie moje pytanie. Odkąd kupiłem samochód nie działa mi zerowanie tego drugiego licznika kilometrów. Jak to naprawić ? Bo czuję że jak będę się za tamto brał to to przy okazji zrobię.
Dziękuję i z Bogiem.
Ostatnio przestało mi naliczać kilometry na głównym i tym drugim liczniku. Prędkościomierz działa normalnie.
Czym to może być spowodowane ?
Drugie moje pytanie. Odkąd kupiłem samochód nie działa mi zerowanie tego drugiego licznika kilometrów. Jak to naprawić ? Bo czuję że jak będę się za tamto brał to to przy okazji zrobię.
Dziękuję i z Bogiem.
klata1981 06 maj 2012 - 15:24
Hehe. jak by siebie widział. Mialem identyko problemy i sobie poradziłem z tym
Górny jak i dolny sa połączone małym trybikiem dlatego jeśli górny nie działa to i dolny stoi. Obadaj ślimak który jest na pion i dochodzi do głównego wałka. Jak ząbek się ukruszył to nie napędza.
Mi też zerowania padło. Są przynajmniej 2 tego powody.
1. Ułamał(y) się zęby kasujące
2. Poluzował się pręcik na którym jest kasownik.
Zresztą, jak go wyjmiesz i obadasz co i jak to sam się zoriętujesz co jest nie hallo.
hh - YouTube
Tylko coś takiego mam.
Użytkownik klata1981 edytował ten post 06 maja 2012 - 15:25
Górny jak i dolny sa połączone małym trybikiem dlatego jeśli górny nie działa to i dolny stoi. Obadaj ślimak który jest na pion i dochodzi do głównego wałka. Jak ząbek się ukruszył to nie napędza.
Mi też zerowania padło. Są przynajmniej 2 tego powody.
1. Ułamał(y) się zęby kasujące
2. Poluzował się pręcik na którym jest kasownik.
Zresztą, jak go wyjmiesz i obadasz co i jak to sam się zoriętujesz co jest nie hallo.
hh - YouTube
Tylko coś takiego mam.
Użytkownik klata1981 edytował ten post 06 maja 2012 - 15:25
DanielB 06 maj 2012 - 15:42
Ja właśnie mam na stole prędkościomierz w kawałkach. Tak jak Klata pisze, jak wyciągniesz licznik z zegarów to spojrzyj na wałek z boku i zębatkę, którą napędza. Nie trzeba w tym rozkładać prędkościomierza na kawałki tak jak na filmiku, wszystko będzie widoczne po wyjęciu go z zegarów.
klata1981 06 maj 2012 - 15:46
Ale by dojść do kasownika i zobaczyc dokłądnie co jest trzeba by zdjać tarczę i sprężynkę z igły. to nic trudnego.
DanielB 06 maj 2012 - 15:56
Tylko trzeba się bardzo delikatnie z tym obchodzić, żeby nie zostawić śladów. Szczególnie jeśli chodzi o śrubki trzymające tarczę, łatwo z nich zdrapać farbę - także bez dobrego śrubokrętu ani rusz. Wskazówka, jeśli nigdy nie była wyciągana, będzie siedzieć bardzo mocno więc trzeba ją wyciągać z wyczuciem i nie ruszać przy tym na boki, tylko centalnie w górę. Podważanie czymś odpada. Sprężynkę z kolei trzeba już podważyć, ale ostrożnie żeby śrubokręt nie uciekł na bok - inaczej rysa na cyferkach murowana.
klata1981 06 maj 2012 - 16:01
Ja podważałem płaskim śrubokrętem sprężynkę przymając palec na bolcu by zbyt za wysoko nie poleciała i się nie pogięła.
Wskazówkę wyjmowałem kciukiem i wskazującym chyba hehe, ten obok kciuka Łapałem płytko do tarczy i robiłem O z palców
Wskazówkę wyjmowałem kciukiem i wskazującym chyba hehe, ten obok kciuka Łapałem płytko do tarczy i robiłem O z palców
Gość_klisza_ 06 maj 2012 - 16:05
Tak na przyszłość - jak naprawicie - liczniki się często psują od zerowania podczas jazdy, wtedy mogą się ząbki z trybików ukruszać i później takie problemy. Także jak zerować, to tylko na postoju.
Achilles1990 06 maj 2012 - 17:55
Dziękuję za pomoc. Macie może jakis filmik jak wyciągnąć tablice rozdzielczą ? Niue chce czegoś z pie...
klata1981 06 maj 2012 - 18:16
zegary? proste jak konstrukcja 190
Od spodu masz oslone. 3 wkrety i oslona idzie w dół. potem musisz wymacac rure od nawiewu która idzie od nagrzewnicy do lewej kratki. rozlacz ja od plastikowego elementu laczacego ja z nagrzewnicą. przerzuć rure za kolumne kier. wsadz reke do góry i odkrec nakretke na lince. wypchnij zegary od tylu poczym porozlanczaj kostki, kontrolki i inen bajery.Zegary wysówasz w strone drzwi kierowcy
Użytkownik klata1981 edytował ten post 06 maja 2012 - 18:19
Od spodu masz oslone. 3 wkrety i oslona idzie w dół. potem musisz wymacac rure od nawiewu która idzie od nagrzewnicy do lewej kratki. rozlacz ja od plastikowego elementu laczacego ja z nagrzewnicą. przerzuć rure za kolumne kier. wsadz reke do góry i odkrec nakretke na lince. wypchnij zegary od tylu poczym porozlanczaj kostki, kontrolki i inen bajery.Zegary wysówasz w strone drzwi kierowcy
Użytkownik klata1981 edytował ten post 06 maja 2012 - 18:19
Gerri 07 maj 2012 - 12:03
Użytkownik klisza dnia 06 maja 2012 - 16:05 napisał
liczniki się często psują od zerowania podczas jazdy . Także jak zerować, to tylko na postoju.