[w124] Tulejka centrująca wału - wytrzymuj...
misiek69mb 30 gru 2007 - 18:18
cześć panowie,
Jeżdże moją E-Klassą jez 7 miesięcy i nie moge poradzić sobie (prawdopodobnie z wałem). Po kupieniu tego auta drgania doprowadzały do odkręcania sie śrub mocujących wał do skrzyni i luzowania wałka atakującego w moście przyczyną była wybita tulejka centrująca wału napędowego. Po jej wymianie problem zniknał na jakieś 5000km po czym powoli wibracje zaczeły powracać i tak tulejke wymieniłem jeszcze raz i znowu. Po przejechaniu podobnej odlełości zaczynam odczuwać te same objawy. Najbardziej czuć je od 100do 140 km/h na piątym biegu i na luzie a na czwartym troche mniej może ktoś coś poradzi bo to bardzo dobre auto, ale te wibracje nie dają przyjemności z jazdy
MOD: Poprawiono tytul. Prosze przed wyslaniem posta choc RAZ GO PRZECZYTAC uzywajac opcji "Podglad".
Jeżdże moją E-Klassą jez 7 miesięcy i nie moge poradzić sobie (prawdopodobnie z wałem). Po kupieniu tego auta drgania doprowadzały do odkręcania sie śrub mocujących wał do skrzyni i luzowania wałka atakującego w moście przyczyną była wybita tulejka centrująca wału napędowego. Po jej wymianie problem zniknał na jakieś 5000km po czym powoli wibracje zaczeły powracać i tak tulejke wymieniłem jeszcze raz i znowu. Po przejechaniu podobnej odlełości zaczynam odczuwać te same objawy. Najbardziej czuć je od 100do 140 km/h na piątym biegu i na luzie a na czwartym troche mniej może ktoś coś poradzi bo to bardzo dobre auto, ale te wibracje nie dają przyjemności z jazdy
MOD: Poprawiono tytul. Prosze przed wyslaniem posta choc RAZ GO PRZECZYTAC uzywajac opcji "Podglad".
Charlie9 30 gru 2007 - 18:36
misiek69mb napisał:
drgania doprowadzały do odkręcania sie śrub mocuących wał do skrzyni i luzowania wałka atakującego w moście przyczyną była wybira tulejka centrująca wału napędowego
:shock: Jak to mozliwe, ze walek atakujacy sie poluzowal? Co to jest "tulejka centrujaca"? Domyslam sie, ze chodzi o podpore walu/lozysko - zgadza sie?
Moim zdaniem masz nie wywazony wal lub ktos zlozyl zle go zlozyl. W takim przypadku (podejrzewam) wibracje moglyby cos uszkodzic. Zastanawim sie jednak jak mozna z czyms takim jezdzic by doprowadzic do "poluzowania" ataku w moscie :coto:. Pamietaj, ze na wale naniesione sa znaki, ktore musza pasowac do siebie (na obu polowkach).
Borat 30 gru 2007 - 18:36
misiek69mb, jak wyglada podpora wału? sprawdz czy 2 części wału zostału dobrze ze soba skręcone (są takie znaki - trójkąty - które muszą się zejść). Wg mnie przyczyna tkwi w złym wyważeniu wału.
Charlie9, tulejka centrująca to nr 14 z rysunku --> klik
Charlie9, tulejka centrująca to nr 14 z rysunku --> klik
Charlie9 30 gru 2007 - 18:44
Borat napisał:
tulejka centrująca to nr 14 z rysunku
No tego jeszcze nigdy nie wymienialem :oops:
Zgadzamy sie jednak co do wywazenia walu jako prawdopodobnej przyczyny klopotow kolegi
misiek69mb 30 gru 2007 - 19:55
Panu od ktorego kupiłem auto najwyrazniej nie przeszkadzały te drgania(a samochodem nie dało się jechać więcej niż 70). Kiedy kilka dni po kupnie wyciągnąłem wał to zmosiężnej tulejki został tylko ślad ze powinna tam być, a most miał luz na ataku więc chciałem go sprubować dociągnąc, ale śruba buła tak lużna, ze nie trzeba było używac siły żeby ja ruszyć. Teraz z mostem nie ma problemu ale tulejka robi się owalna. A macie może jakieś zdięcie jak wygłądają te znaki do składania wału? podpora wygląda ok.
Rob 30 gru 2007 - 21:45
misiek69mb napisał:
zmosięrznej tulejki
Tulejka jak najbardziej ważna sprawa, ale czy ktoś nie przestawił wału?
Borat 30 gru 2007 - 21:51
misiek69mb, poszukaj tematu o podporze wału. Z tego co pamietam to wstawialiśmy tam z kolegami dokladny rysunek z WIS wału na którym dokładnie pokazane jest ustawienie poszczególnych części wału.
misiek69mb 31 gru 2007 - 13:32
Niestety nie potrafie odnaleźć tego postu jak prawidłowo złożyc wał, ale w środe wymontuje go i jade do warsztatu gdzie wyważają wały. Podobno samo wyważenie ma mnie kosztować 250zł+tulejka. Zobaczymy. A DZIŚ DLA WSZYSTKICH UDANEJ ZABAWY I SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!!
Borat 31 gru 2007 - 15:03
Mam nadzieje ze przynajmniej próbowałeś znaleźć...
topics2/w124-wal-skrzynia-chrobotanie-vt418.htm?highlight=wa%B3
Zamiasty wywalic 250 zl najpierw zejdz pod auto i sprawdz czy dobrze jest ustawiony wał. Jak nie to mozesz od razu wyjmowac i ustawiac czesci wału tak jak powinny.
topics2/w124-wal-skrzynia-chrobotanie-vt418.htm?highlight=wa%B3
Zamiasty wywalic 250 zl najpierw zejdz pod auto i sprawdz czy dobrze jest ustawiony wał. Jak nie to mozesz od razu wyjmowac i ustawiac czesci wału tak jak powinny.
misiek69mb 31 gru 2007 - 17:28
SZUKAŁEM poswięciłem temu ponad godzine i przyznam ze czytałem początek tego postu nawet, ale (kto by mi kazał przeczytać go do konca) sorki NASTĘPNYM RAZEM POSTARAM SIE BYĆ BARDZIEJ SPOSTRZEGAWCZY. Ale z tego co pamiętam to właśnie w ten sposób starałem sie go złożyć ale głowy nie daje. Postaram się jutro to sprawdzić na 100%. Mam nadzieje, że jednak jest zle złożony bo jak nie to lipa. Zauważyłem tez wyciek ze skrzyni spod wałka na którym jest krzyżak oby to nie było cos poważniejszego :cry: