Zastanawia mnie jakie zadanie ma do spełnienia Akumulator Paliwa (to najmniejsze coś podczepione do pompy paliwowej)
Poprawiono tytuł
0
[w201] Akumulator Paliwa E 2.0?
Rozpoczęty przez Dras, sty 21 2008 14:38
19 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 stycznia 2008 - 14:38
#2
Napisano 21 stycznia 2008 - 14:47
Chyba odpowiada za stale cisnienie w ukladzie dostarczajacym paliwo do silnika
#3
Napisano 21 stycznia 2008 - 15:19
Charlie9 napisał:
Chyba odpowiada za stale cisnienie w ukladzie dostarczajacym paliwo do silnika
Utrzymuje ciśnienie benzyny, jest podłączony równolegle do pompy paliwa. Dzięki temu podczas kolejnego rozruchu szybko wzrasta ciśnienie we wtryskiwaczach i nie trzeba chełtać
#4
Napisano 21 stycznia 2008 - 16:02
aha no tak tez myslałem ale wolałem sie kogoś spytać...dzięki za info
#5
Napisano 21 stycznia 2008 - 18:01
Wbrew pozorom jakby nie by ło tego akumulatora to podczas odpalania ciśnienie rosło by nawet szybciej - nie potrzeba napełniać tej puszki.
Akumulator ma za zadanie filtrować pulsacje ciśnienia powodowane przez pompę oraz oddawać paliwo w chwilach kiedy jest impulsowo potrzeba pobrać relatywnie jego dużą ilość.
Akumulator ma za zadanie filtrować pulsacje ciśnienia powodowane przez pompę oraz oddawać paliwo w chwilach kiedy jest impulsowo potrzeba pobrać relatywnie jego dużą ilość.
#6
Napisano 21 stycznia 2008 - 18:37
Ukaniu nie zgadzam się z Twoją teorią. Jaką rolę spełnia akumulator producent dokładnie określa, zresztą można też wywnioskować po jego budowie. Przedstawiam niżej scan układu zasilania i proszę zwrócić uwagę na podłączenie akumulatora paliwa (równolegle do pompy) oraz na przebieg przewodów paliwowych włącznie z rolą przeponowego regulatora ciśnienia. Analizując schemat układu paliwowego, wnioskujemy iż w układzie panuje odpowiednie ciśnienie właśnie dzięki aku oraz regulatorowi, oraz kiedy paliwo powraca do zbiornika. Co do " jest impulsowo potrzeba pobrać relatywnie jego dużą ilość" to też według mnie nie do końca prawda, gdyż pompa ma wystarczającą wydajność, a paliwo raczej wróci w nadmiarze do zbiornika niż go braknie chwilowo. A tak na marginesie to chyba więcej paliwa jest w filtrze niż w akumulatorze, gdyż jak widac na poniższym scanie nie jest to zwykła puszka na palio, a nawet paliwa jest tam znikoma ilość (więcej jest sprężyny )
Scaniki:
Takie są moje wnioski, lecz mogę sie mylić i proszę o dalsze wnioski
Scaniki:
Takie są moje wnioski, lecz mogę sie mylić i proszę o dalsze wnioski
#7
Napisano 21 stycznia 2008 - 18:56
Po kilku minutach od zgaszenia akumulator ciśnienia w związku z nieszczelnościami będzie pusty, tzn sprężyna wypchnie z niego cała zawartość benzyny. Aby ciśnienie w układzie miało nominalną wartość trzeba go znów napompować benzyną. A to potrwa określony czas. To jasno wynika z tego jak jest on skonstruowany (tłok i sprężyna). Pompa się załącza zbiorniczek w akumulatorze się napełnia, a sprężyna jest coraz bardzoej ściskana, ciśnienie rośnie i ściśnięcie sprężyny aż do otwarcia zaworu w regulatorze.
Pompa ma wydajność lekko pulsującą w czasie nie tłoczy paliwa non stop identycznie i w chwili kiedy wydajnosć spada oddawanie paliwa przejmuje akumulator - to jest jego funkcja filtracji pulsacji ciśnienia w układzie. Odrębną kwestią, pomimo, że wydajność pompy przewyższa zużycie przez wtrysk to przy dużych obciążeniach i wzbogacaniu mieszanki zużycie potrafi chwilowo przewyższyć zdolność tłoczenia. Dlatego już w 2.6 montowano 2 pompy, aby zminimalizować to zjawisko. Akumulator ciśnienia ma doskonałą analogię w elektryce/elektronice jaką jest kondensator. On też nie pozwala na natychmiastowy wzrost napięcia, ale za to magazynuje ładunek zmniejszając jego tętnienia (napięcia) - gdy jest np zastosowany jako filtr w prostowniku.
Pompa ma wydajność lekko pulsującą w czasie nie tłoczy paliwa non stop identycznie i w chwili kiedy wydajnosć spada oddawanie paliwa przejmuje akumulator - to jest jego funkcja filtracji pulsacji ciśnienia w układzie. Odrębną kwestią, pomimo, że wydajność pompy przewyższa zużycie przez wtrysk to przy dużych obciążeniach i wzbogacaniu mieszanki zużycie potrafi chwilowo przewyższyć zdolność tłoczenia. Dlatego już w 2.6 montowano 2 pompy, aby zminimalizować to zjawisko. Akumulator ciśnienia ma doskonałą analogię w elektryce/elektronice jaką jest kondensator. On też nie pozwala na natychmiastowy wzrost napięcia, ale za to magazynuje ładunek zmniejszając jego tętnienia (napięcia) - gdy jest np zastosowany jako filtr w prostowniku.
#8
Napisano 21 stycznia 2008 - 19:14
Ukaniu napisał:
Po kilku minutach od zgaszenia akumulator ciśnienia w związku z nieszczelnościami będzie pusty, tzn sprężyna wypchnie z neigo cała zawartość benzyny.
Co do nieszczelności akumulatora to bez przesady, na pewno wytrzyma więcej jak kilka minut. Nawet sprawność układu bada się po 30 minutach od unieruchomienia silnika i ciśnienie ma wynosić minimum 2.5 bara. Zresztą tak na marginesie pompa paliwa posiada zawór zwrotny, który również powoduje iż paliwo nie wraca w ta stronę. Może wskażesz skąd czerpiesz info, bo ciekawy jestem czy są jakieś inne opracowania tego tematu niż posiadam?
#9
Napisano 21 stycznia 2008 - 19:30
Czekaj, nie rozumiem... wg Ciebie "sprężyna dociska przeponę w kierunku przepływu paliwa, więc jak może coś wypchnąć z akumulatora, skoro paliwo jest poniżej przepony?"
Akumulator jest podłączony tak, aby ciśnienie paliwa wytwarzane pompą naciskało na tłoczysko i ściskało sprężynę. Włączony jest on przeca równolegle, a z drugiej strony tłoczyska panuje niewielkie ciśnienie wytwarzane praktycznie grawitacyjnie.
Test na szczelnośc po 30min w starym aucie zostanie oblany - większość naszych samochodów ma nieszczelne trzpienie w rozdzielaczu, z których ochoczo kapie benzyna.
Opracowania? danych w sieci jest aż za dużo. Tylko trzeba je przesiewać.
Oczywiście można przychylić się do tego co napisano w tym co zamieściłeś - wynika to z faktu, że pompa pracuje przez chwilę zaraz po przekręceniu kluczyka pompując układ tak, że jak przesuniemy go w pozycję rozruch mamy już ciśnienie w układzie i pompa nie musi startować w mgnieniu oka, tzn musi - ale układ od razu ma możliwości podawania zgromadzonego w akumulatorze paliwa. Z tym się zgadzam.
Akumulator jest podłączony tak, aby ciśnienie paliwa wytwarzane pompą naciskało na tłoczysko i ściskało sprężynę. Włączony jest on przeca równolegle, a z drugiej strony tłoczyska panuje niewielkie ciśnienie wytwarzane praktycznie grawitacyjnie.
Test na szczelnośc po 30min w starym aucie zostanie oblany - większość naszych samochodów ma nieszczelne trzpienie w rozdzielaczu, z których ochoczo kapie benzyna.
Opracowania? danych w sieci jest aż za dużo. Tylko trzeba je przesiewać.
Oczywiście można przychylić się do tego co napisano w tym co zamieściłeś - wynika to z faktu, że pompa pracuje przez chwilę zaraz po przekręceniu kluczyka pompując układ tak, że jak przesuniemy go w pozycję rozruch mamy już ciśnienie w układzie i pompa nie musi startować w mgnieniu oka, tzn musi - ale układ od razu ma możliwości podawania zgromadzonego w akumulatorze paliwa. Z tym się zgadzam.
#10
Napisano 21 stycznia 2008 - 19:38
Ukaniu napisał:
Czekaj, nie rozumiem wg Ciebie
Faktycznie zamieszałem Poprawię :oops:
Ale zwróć uwagę jak jest wpięty aku w układ: pompa - filtr - aku i że pompa również posiada zawór zwrotny. I wnioskuję z powyższego iż w filtrze zawsze jest paliwo, co za tym idzie w układzie jest zachowane ciśnienie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Jaki akumulator do 230 E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wojciech |
|
|
|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Luźna wtyczka za akumulatorem 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
[W124] filtr paliwa siatkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|