Jump to content




- - - - -

[w201] M102 - Nie dziala na obu paliwach


72 replies to this topic

#61 Offline   krzysiekp85


  • posts 26
  • Joined 22 Sep 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 04 January 2017 - 21:27

Kolega polecił mi jeszcze jednego specjalistę od LPG. Podjął się próby zrobienia zapalania na gazie, ale stwierdził to co w0jta5, że automat może być problemem. Wywnioskowałem z rozmowy, że zna się na rzeczy i może nawet zrobi coś przy benzynie. Będzie miał czas w poniedziałek i nie powinno zejść dłużej niż 2,3 dni. Jak odbiorę, to napiszę czy się udało i ewentualnie co zostało zrobione.



#62 Offline   krzysiekp85


  • posts 26
  • Joined 22 Sep 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 06 January 2017 - 15:26

Odebrałem wczoraj samochód i na miejscu dokładnie popytałem co zostało sprawdzone. Trudno mi będzie dokładnie powtórzyć, bo się aż tak nie znam, ale postaram się opisać mniej więcej. Dowiedziałem się, że mam ostatnią, najbardziej rozbudowaną wersję silnika M102, czyli najwięcej elektroniki. Układ elektryczny został sprawdzony, na tyle na ile się dało i niektóre części były próbnie podmieniane na sprawne, którymi dysponował warsztat, ale nie wszystko mieli i nie wszystko dało się sprawdzić. Jest raczej sprawny. Kalosz sprawdzili opukując go, bez demontażu układu. Podobno drobne pęknięcia nie miałyby aż takiego wpływu na palenie. Ogólnie nie ma nieszczelności w dolocie, chociaż gumy są już trochę sparciałe. Wtryskiwacze zostały wymontowane i sprawdzone. Są OK. Klapa spiętrzająca jest trochę pogięta i prawdopodobnie łapa też nie jest jak należy. Obstawiają, że rozdzielacz jest zły i trzeba go wymienić w całości, bo do tego nie ma części. Świece zalewa benzyną, a regulacja śrubą nic nie daje. Podczas pracy na benzynie ją bardzo czuć. Przewody od czujnika temperatury i klapy nie łączyły i zostały wymienione. Podobno przy zapalaniu na gazie idzie też benzyna, bo nie odłączona jest pompa ciśnienia, coś takiego, nie wiem czy przy jeździe też tak jest. Teraz da się czasem zapalić na benzynie, ale nie zawsze, a auto w miarę normalnie jedzie, ale na postoju, czy park gaśnie, nie pamiętam, nie testowałem. Na gazie podobno da się zawsze zapalić, o ile jest ciepło i normalnie jechać. Zniknęło całkowicie drżenie na D. Dowiedziałem się o dwóch nowych usterkach i nie wiem co z nimi zrobić i czy się niepokoić. Pompa abs sama włącza się na chwilę, nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce, oraz ASB jest niepołączona z hamulcem, czyli przy wrzucaniu na D kręcą się koła tylne. Nie czułem tego nigdy, ale jak się stoi z boku, to na śliskim jest to widoczne. Zapłaciłem tylko za paliwo, bo wskazówka świruje i dolali, więc tu ogromny plus dla warsztatu.
Teraz natomiast na gazie obroty są prawie 2000. Skręciłem wszystkie śruby na reduktorze i wężu i nic to nie dało. Dojechałem tak 20 km do gazownika i zostawiłem. Może nawet jutro coś pogrzebie. Stwierdził, że chyba dostaje lewy gaz.

#63 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 January 2017 - 17:46

Asb nigdy nie jest połączona z hamulcem. Wysokie obroty jałowe pewnie. Najnowszy KE jest w 1.8E. Pogięta tarcza i ramie dyskwalifikuje jakakolwiek regulacje. Musisz zdobyć dobre części i dopiero działać.

Najważniejsze, żeby czasem nie kręcili śruba przepustnicy (pod "wtryskiem").

Lewy gaz? Skąd? :)

Opukiwanie kalosza... Trochę słabo.

Nie ma kogoś z forum w Twojej okolicy? W temacie Spotów zaglądałeś?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#64 Offline   krzysiekp85


  • posts 26
  • Joined 22 Sep 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 13 January 2017 - 15:17

Nie wiem dokładnie o co chodziło mechanikowi z tą skrzynią. Dzwoniłem tam jeszcze, bo trochę mnie to niepokoiło i rozmawiałem z innym gościem, gdyż tego który grzebał przy moim aucie nie było. Stwierdził on, że aby to naprawić trzeba zdemontować skrzynię, ale szczegółów też nie potrafił wyjaśnić. Powiedział że będzie się pogłębiało.
Może chodziło, że najnowszy KE z 2.3.
Ostatni wystrzał gazu był ponad rok temu i od tamtego czasu aż do września 2016, czyli przez około 11 miesięcy samochód sprawował się względnie, czyli jeździł dość dobrze na gazie. Na tym paliwie zawsze też odpalał. Na benzynie najczęściej, choć nie zawsze, też z samym odpalaniem nie było problemu. Czy bez strzałów lub kichnięć klapa i ramię mogły się same na tyle pogiąć, że teraz jest problem ? Wizualnie nie wyglądają źle. Jeśli miałbym zdobyć części to skąd ? Na allegro są całe zestawy i to dość drogie. W ASO też ceny zaporowe. Poza tym nie wiem, czy ktoś podejmie się wymiany i za ile.

Nie mam pojęcia czym oni tam kręcili. Co się stanie, jakby pokręcili śrubą pod "wtryskiem" ? Mam nadzieję, że się na tyle znali i nie popsuli bardziej.

Nie wiem skąd lewy gaz. Mnie też to trochę zdziwiło. :)

Wiem, że słabo z tym opukiwaniem kalosza. Liczyłem, że to ściągną. Znajomy mechanik podjąłby się próby sprawdzenia lewego powietrza, czyli właśnie m.in. demontażu i obejrzenia wszystkiego, ale będzie to też robił pierwszy raz w życiu i trochę się boi, że coś się popsuje, oraz czas będzie miał najwcześniej za kilka tygodni. Ogólnie mam wrażenie, że nie bardzo ma ochotę, ale jak się zdecyduję, to pogrzebie.

Pytałem już o kogoś z okolicy, ale nikt się nie zgłosił. Zajrzę do tematu spotów.

Auto dalej stoi u speca od gazu. Rozmawiałem z nim dzisiaj i powiedział, że reduktor wcale nie reaguje na regulację i wygląda na uszkodzony, ale powiedziałem mu, że na starym było to samo, a ten raptem ma 1000 km. Pytał się czy ten silnik ma regulację zaworów mechaniczną, czy hydrauliczną, bo może to wina luzu zaworowego. Jak to jest tutaj ?

#65 Offline   Szarik


  • posts 1,163
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 13 January 2017 - 15:49

View Postkrzysiekp85, on 13 January 2017 - 15:17, said:

Pytał się czy ten silnik ma regulację zaworów mechaniczną, czy hydrauliczną, bo może to wina luzu zaworowego. Jak to jest tutaj ?
Jest hydrauliczna regulacja, luzu się nie da ręcznie zmienić.

#66 Offline   krzysiekp85


  • posts 26
  • Joined 22 Sep 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 13 January 2017 - 15:58

Dzięki za odpowiedź :)

#67 Offline   krzysiekp85


  • posts 26
  • Joined 22 Sep 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 13 January 2017 - 19:20

Rozmawiałem z mechanikiem od gazu, i obecnie największym problemem są te wysokie obroty. Sam mówił, że koła przez to się kręcą, czyli nie jest to problem skrzyni. Wizyta w poprzednim warsztacie poprawiła palenie, ale ciekawe dlaczego te obroty tak wzrosły.
Przejrzałem wątek spotów w Rzeszowie, oraz użytkowników w nim piszących i trudno powiedzieć, czy ktoś ogarniałby temat i chciał mi pomóc. Nie chcę tam śmiecić i pisać nie na temat. Mam nadzieję, że mechanik u którego teraz jest auto jakoś sobie z nim poradzi. Sprawia pozytywne wrażenie i widzę, że chce mi pomóc.

#68 Offline   krzysiekp85


  • posts 26
  • Joined 22 Sep 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 15 January 2017 - 17:49

Odebrałem wczoraj samochód. Mechanik powiedział, że spryskał czymś kalosz i stwierdził, że jest nieszczelny. Niestety nie ma czasu mi wymienić i muszę poszukać kogoś innego. Myślę, że kogoś znajdę. Trochę mnie zaskoczyła cena tej części. Najtaniej znalazłem za 175 zł. + wysyłka. Nie ma zamienników ? Może ktoś ma jakiś namiar na tańsze kalosze ?
Poza tym został wywalony niesprawny silniczek krokowy i wstawiony register. Teraz auto nie zapala dalej na benzynie, ale na gazie jest OK jak dotąd. Problemem są nieco za wysokie obroty. U mnie chyba jest coś nie tak z obrotomierzem, bo zawsze wskazywało 500 i było OK. Teraz jest 1000 i jest to wyraźnie za dużo, chociaż stabilnie. Auto jeździ na gazie dobrze. Nie wiem, czy nie dało się już zmniejszyć, czy zostały takie żeby ułatwić zapłon. Spróbuję jutro zmniejszyć. Jeśli mi się to uda, to będę się zastanawiał czy wymiana kalosza jest konieczna, lub może da się go jakoś posklejać lub ograniczyć lewe powietrze znowu na wlocie ? Może na kilka miesięcy takie rozwiązania wystarczą ?

#69 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 16 January 2017 - 10:27

Oby tylko oddali ZPD (zawór powietrza dodatkowego / nastawnik biegu jałowego - piszesz o nim krokowy). Ponieważ problem z jego praca może być związany z lewym powietrzem, złym wyregulowaniem wypełnienia czy innymi usterkami, a sam ZPD może być sprawny. Teraz pewnie jeszcze będzie pokazywać błąd ZPD, ponieważ jest odłączony.

"Kalosza" raczej taniej nie kupisz.

#70 Offline   krzysiekp85


  • posts 26
  • Joined 22 Sep 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 16 January 2017 - 11:25

Może źle się wyraziłem przez moją słabą znajomość mechaniki, ale chodziło mi o takie coś na wężu od gazu. Jeden mechanik mówił, że to jest niesprawne, ale była tam śruba i tak się regulowało. Teraz zostało to wyrzucone i jest wstawiona śruba bez silniczka.
Dzisiaj zapalił na zimnym za drugim razem. Obroty były dobre, ale po chwili wzrosły. Zgasiłem go i musiałem trochę kręcić zanim załapał.
Czy do mojego silnika będzie na pewno taki "kalosz" ?
http://www.sklep-mer...10990-p-91.html








Podobne tematy Zwiń