Skocz do zawartości




- - - - -

[c140] Geomertia przedniego zawieszenia.


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ed.die


  • Postów: 37
  • Na forum od: 25 maj 2008
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 420

Napisano 05 stycznia 2013 - 22:40

Po naprawie przednich donlnyh wahaczy i wymianie gornych. pojechalem na geometrie.w autodacie diagnosta nie mial podanych wartosci pochylenia kol przednich. wiec zaopatrzylem sie w wydruki z epc i pojechalem drugiego dnia. prawidlowy kat pochylenia powinien byc -20minut niestety nie udalo zejsc do tej wartosci. minimum co udalo sie uzyskac to - 1stopien i 20 minut. Czytalem na mb world, i nie jestem sam duzo uzytkownikow ma kat wyprzedzenia w okolicy -1 stopien. zbierznosci jeszcze nie ustawilem. sruby regulacyjne byly na maxa zapieczone. w poniedzialek jade jeszcze raz. sruby mam juz ruszone

Moje pytanie co z katem wyprzedzenia kola?
Diagnosta nie jest w stanie go ustawic. nie ma sprzetu do sprawdzenia. wg WIS potrzebne jest spec. urzadzenie.



#2 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 05 stycznia 2013 - 22:59

poprostu diagnosta ma kiepski sprzęt, pojedź do kogoś kto dysponuje w miare nowoczesnym laserowym zestawem, bez problemu równiez w bazie danych powinny znaleść się wartości dla pełnej geometri przodu i tyłu, z przodu ustawialne jest - kąt wyprzedzenia sworznia, kąt pochylenia oraz zbieżnosć, z tyłu tylko zbieżność, przy obnizonym zawieszeniu kątów pochylenia przodu i tyłu nie da się ustawić prawidłowo - będą lekkie negatywy ale tym sie nie przejmuj - nie zje opon przy takich wartościach, z tyłu kąty są nie ustawialne a z przodu fasolke od przedniej śruby (ta bliżej zderzaka) dajesz na maksa w lewo (lewe koło) i prawo (prawe koło) - (śruba jak najbliżej środka auta) ogólnie w MB cieżko ustawić pełną geometrie bo jak kręcisz np kąt wyprzedenia to ucieka Ci zbieżność i odwrotnie, ustawiasz pochylenie uciekają inne parametry - więc 3ba troche czasu poświęcić, troche kręcisz tu, trochę tam itd. aż w końcu wszystko będzie prawidłowo ustawione ;) śruba rzymska popuszczona na końcówkach? jeśli nie to palnik w dłoń i działasz - bez tego nie ma sensu jechać na ustawianie nawet bo diagnosta powie "ze sie nie da" i odeśle Cie z kwitkiem karząc wrócić jak śruby beda chodzić ;) powodzenia :)

Użytkownik pueblo edytował ten post 05 stycznia 2013 - 23:02


#3 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 05 stycznia 2013 - 23:01

ed.die domyslam sie ze chodzi o kat wyprzedzenia ( bo wspominasz o wyprzedzeniu i pochyleniu).
Jest na to sposob ale troche roboty z tym jest (ingerencja w rame).
Mozna tez ustawic na obydwa kola te same wartosci ale to takie polowiczne rozwiazanie.

Pueblo - najpierw ustawiamy kat pochylenia, potem wyprzedzenia a na koncu ustawiamy koncowkami zbierznosc i musi byc git.

Użytkownik tRawski edytował ten post 05 stycznia 2013 - 23:04


#4 Offline   ed.die


  • Postów: 37
  • Na forum od: 25 maj 2008
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 420

Napisano 06 stycznia 2013 - 10:07

Wszystko napisalem. Tak chodzi o kat wyprzedzenia dolnego sworzna zwrotnicy wzgledem gornego w S jest to regulowane. Kat pochylenia nie uda mi sie ustawic katalogowo. auto lezy na glebie a po drugie mam niskie et, opona praktycznie dotyka rantu blotnikaJak pisalem sruby rzymskie mam ruszone. Nie jestem zwolennikiem ognia w samochodzie :) zdjelem cale drazki i je rozruszalem / nasmarowalem. Tak tRawski masz racjejakustawi sie kat pochylenia to regulacja kata wyprzedzenia nie ma wplywu na kat pochylenia. Codo sprzetu jaki ma diagnosta jakies lasery sie swieca ;) zaklada skale na tylne kola urzadzenia na przednie kat pochylenia mierzy na zasadzie poziomnicy i pokretla. trzeba trafic zeby. Stacja diagnostyczna ma okolo roku. moze faktycznie maja starszy sprzet

#5 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 06 stycznia 2013 - 20:32

Nie wydaje mi sie zeby mieli starszy sprzet skoro dzialaja od roku. Ale wszystko mozliwe. Tu raczej nie chodzi o sprzet.
Moim zdaniem sruba mimosrodowa (lub tuleje) sa wyrobione i nie mozna na tyle pchnac wahacza aby ustawic odpowiednia wartosc.

#6 Offline   ed.die


  • Postów: 37
  • Na forum od: 25 maj 2008
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 420

Napisano 06 stycznia 2013 - 22:13

Od nowosci nic nie bylo dlubane. ustawiane takze nic nie jest wyrobione ;). Jak pisalem wczesniej wiele osob na mbworld i mb uk nie zeszlo ponizej -1 stopnia. jutro o 7 rano jade znow na geometrie sie. okaze

#7 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 06 stycznia 2013 - 22:29

No to powodzenia ale nie licz na cud ;)

#8 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 06 stycznia 2013 - 22:41

skoro od nowości nic nie było dłubane ani ustawiane (notabene MB zaleca kontrole geometri raz w roku w tym aucie) to tym większe prawdopodobieństwo że tuleje mają dość i wtedy będzie problem z ustawieniem.. ale mam wrażenie że czytasz to co chcesz przeczytać z nie to co piszemy ;)








Podobne tematy Zwiń