[c140] Geomertia przedniego zawieszenia.
ed.die 05 sty 2013 - 22:40
Po naprawie przednich donlnyh wahaczy i wymianie gornych. pojechalem na geometrie.w autodacie diagnosta nie mial podanych wartosci pochylenia kol przednich. wiec zaopatrzylem sie w wydruki z epc i pojechalem drugiego dnia. prawidlowy kat pochylenia powinien byc -20minut niestety nie udalo zejsc do tej wartosci. minimum co udalo sie uzyskac to - 1stopien i 20 minut. Czytalem na mb world, i nie jestem sam duzo uzytkownikow ma kat wyprzedzenia w okolicy -1 stopien. zbierznosci jeszcze nie ustawilem. sruby regulacyjne byly na maxa zapieczone. w poniedzialek jade jeszcze raz. sruby mam juz ruszone
Moje pytanie co z katem wyprzedzenia kola?
Diagnosta nie jest w stanie go ustawic. nie ma sprzetu do sprawdzenia. wg WIS potrzebne jest spec. urzadzenie.
Moje pytanie co z katem wyprzedzenia kola?
Diagnosta nie jest w stanie go ustawic. nie ma sprzetu do sprawdzenia. wg WIS potrzebne jest spec. urzadzenie.
pueblo 05 sty 2013 - 22:59
poprostu diagnosta ma kiepski sprzęt, pojedź do kogoś kto dysponuje w miare nowoczesnym laserowym zestawem, bez problemu równiez w bazie danych powinny znaleść się wartości dla pełnej geometri przodu i tyłu, z przodu ustawialne jest - kąt wyprzedzenia sworznia, kąt pochylenia oraz zbieżnosć, z tyłu tylko zbieżność, przy obnizonym zawieszeniu kątów pochylenia przodu i tyłu nie da się ustawić prawidłowo - będą lekkie negatywy ale tym sie nie przejmuj - nie zje opon przy takich wartościach, z tyłu kąty są nie ustawialne a z przodu fasolke od przedniej śruby (ta bliżej zderzaka) dajesz na maksa w lewo (lewe koło) i prawo (prawe koło) - (śruba jak najbliżej środka auta) ogólnie w MB cieżko ustawić pełną geometrie bo jak kręcisz np kąt wyprzedenia to ucieka Ci zbieżność i odwrotnie, ustawiasz pochylenie uciekają inne parametry - więc 3ba troche czasu poświęcić, troche kręcisz tu, trochę tam itd. aż w końcu wszystko będzie prawidłowo ustawione śruba rzymska popuszczona na końcówkach? jeśli nie to palnik w dłoń i działasz - bez tego nie ma sensu jechać na ustawianie nawet bo diagnosta powie "ze sie nie da" i odeśle Cie z kwitkiem karząc wrócić jak śruby beda chodzić powodzenia
Użytkownik pueblo edytował ten post 05 stycznia 2013 - 23:02
Użytkownik pueblo edytował ten post 05 stycznia 2013 - 23:02
tRawski 05 sty 2013 - 23:01
ed.die domyslam sie ze chodzi o kat wyprzedzenia ( bo wspominasz o wyprzedzeniu i pochyleniu).
Jest na to sposob ale troche roboty z tym jest (ingerencja w rame).
Mozna tez ustawic na obydwa kola te same wartosci ale to takie polowiczne rozwiazanie.
Pueblo - najpierw ustawiamy kat pochylenia, potem wyprzedzenia a na koncu ustawiamy koncowkami zbierznosc i musi byc git.
Użytkownik tRawski edytował ten post 05 stycznia 2013 - 23:04
Jest na to sposob ale troche roboty z tym jest (ingerencja w rame).
Mozna tez ustawic na obydwa kola te same wartosci ale to takie polowiczne rozwiazanie.
Pueblo - najpierw ustawiamy kat pochylenia, potem wyprzedzenia a na koncu ustawiamy koncowkami zbierznosc i musi byc git.
Użytkownik tRawski edytował ten post 05 stycznia 2013 - 23:04
ed.die 06 sty 2013 - 10:07
Wszystko napisalem. Tak chodzi o kat wyprzedzenia dolnego sworzna zwrotnicy wzgledem gornego w S jest to regulowane. Kat pochylenia nie uda mi sie ustawic katalogowo. auto lezy na glebie a po drugie mam niskie et, opona praktycznie dotyka rantu blotnikaJak pisalem sruby rzymskie mam ruszone. Nie jestem zwolennikiem ognia w samochodzie zdjelem cale drazki i je rozruszalem / nasmarowalem. Tak tRawski masz racjejakustawi sie kat pochylenia to regulacja kata wyprzedzenia nie ma wplywu na kat pochylenia. Codo sprzetu jaki ma diagnosta jakies lasery sie swieca zaklada skale na tylne kola urzadzenia na przednie kat pochylenia mierzy na zasadzie poziomnicy i pokretla. trzeba trafic zeby. Stacja diagnostyczna ma okolo roku. moze faktycznie maja starszy sprzet
tRawski 06 sty 2013 - 20:32
Nie wydaje mi sie zeby mieli starszy sprzet skoro dzialaja od roku. Ale wszystko mozliwe. Tu raczej nie chodzi o sprzet.
Moim zdaniem sruba mimosrodowa (lub tuleje) sa wyrobione i nie mozna na tyle pchnac wahacza aby ustawic odpowiednia wartosc.
Moim zdaniem sruba mimosrodowa (lub tuleje) sa wyrobione i nie mozna na tyle pchnac wahacza aby ustawic odpowiednia wartosc.
ed.die 06 sty 2013 - 22:13
Od nowosci nic nie bylo dlubane. ustawiane takze nic nie jest wyrobione . Jak pisalem wczesniej wiele osob na mbworld i mb uk nie zeszlo ponizej -1 stopnia. jutro o 7 rano jade znow na geometrie sie. okaze
pueblo 06 sty 2013 - 22:41
skoro od nowości nic nie było dłubane ani ustawiane (notabene MB zaleca kontrole geometri raz w roku w tym aucie) to tym większe prawdopodobieństwo że tuleje mają dość i wtedy będzie problem z ustawieniem.. ale mam wrażenie że czytasz to co chcesz przeczytać z nie to co piszemy