←  LPG i Paliwa Alternatywne

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

Jaka instalacja LPG do 124 ?

- zdjęcie Mariusz 72 09 mar 2013 - 12:36

Witam jakiej firmy jest najlepsza istalacja LPG do 124 ? Rozumiem ,że to będzie sekwęcja ,ale chodzi mi o firmę/producenta.
Jestem "zielony"w tej kwestii. :smoke:
Odpowiedz

- zdjęcie Johny 09 mar 2013 - 14:07

Jedno W124 nie jest równe innemu W124 ... określ się !
Odpowiedz

- zdjęcie maryusz123456 09 mar 2013 - 20:38

Tylko nie pisz że taki czerwony :) Jaki silnik jaki rok ? I uzupełnij profil.
Odpowiedz

- zdjęcie grzech77 28 maj 2013 - 22:05

pozwolę sobie na odgrzanie wątku.
opiszcie swoje doświadczenia z LPG (może raczej te bardziej pozytywne)

mam LPG od 3 lat.
firmy: tartarini,
tanie nie było, zagazować k-jet można ale wsadzili mi więcej elektroniki
może ze 3 strzały w całym okresie użytkowania (na własne życzenie: nagłe otwarcie przepustnicy przy opadających wysokich obrotach)
trasa Szczecin-Kielce 600km spokojna jazda 10l/100km
autostrada Poznan-Łódz 140-150km/h ok 12,3l/100km
jazda miejska ok 16l/100km
Odpowiedz

- zdjęcie Dariusz Suchorz 30 maj 2013 - 08:45

Najważniejsze jaki masz silnik i wtrysk.
Jak jest k-jet to raczej poleciłbym mechaniczny wtrysk LPG, producent chyba tylko jeden robi, czyli Landi Renso.
Jesli jest elektroniczny wtrysk, to Stag 300 ISA2, reszta powinna byc dobrana do silnika jaki jest w aucie.
Użytkownik Dariusz Suchorz edytował ten post 30 maja 2013 - 08:46
Odpowiedz

- zdjęcie Depsu95 06 lip 2013 - 21:38

Witam, mam Mercedesa w124 z silnikiem 2.3 chciałbym założyć do niego gaz, ale nie wiem co i jak, prosze o porady, i wgl wszystko co jest związane z gazem w tym silniku
Odpowiedz

- zdjęcie Mercjan 07 lip 2013 - 21:22

Temat LPG w silnikach Mercedesów KE Jet Tronic, czyli z mechanicznym wtryskiem paliwa, jest już zbadany od A - Z. Aby zorientować się z doborze instal;acji najpierw trzeba ustalioć jaki jest silnik - czy moze gażnikowy, co upraszcza sprawę. Montaż LPG w KE Jet -Tronic, jest możliwy, ale bardzo trudny i zależny od stanu silnika (m.in. zużycia, ale też stanu rozdzielacza paliwa). Instalacją w zasadzie dedykowaną jest Landi Renzo IGS - dośc droga i trudna w montażu, lecz raz dobrze zrobiona załatwia sprawę całkowicie, bez - przy prawidłowej obsłudze,kontroli - żadnych problemów eksploatacyjnych. Istnieje w pewnym zakresie uzasadnione przekonanie, że KE Jet Tronic, jest niezagazowywalny. Jest w tym dużo prawdy, gdyż mechaniczny wtrysk paliwa to super dopracowany system Boscha, doskonale spasowany i bez benzyny zaciera się (brak smarowania). Problem ten eliminuje tylko Landi Renzo IGS. Temat zbadałem od A-Z, gdyż miałem zamiar zamontować ten system do 6 cyl. Mercedesa W 124 E 300. Ostatecznie wyregulowałem wszystko, wszedłem w chemię uszlachetniaczy (Panther, Militec itp.) i zredukowałem spalanie do ok. 10 l /100 km, przy średniej 120 km/h na autostradzie. Cały czas myślę jednak docelowo o Landi Renzo IGS (koszt ok 4000 zł). Generalnie jednak odradza się montaż LPG w silnikach z mechanicznym wtryskiem np. niektóre Audi, czy BMW (będziesz miał wydatki lub będziesz miał wygodnie).
Użytkownik Mercjan edytował ten post 07 lipca 2013 - 21:41
Odpowiedz

- zdjęcie Depsu95 08 lip 2013 - 05:14

Mercjan, Dzięki kolego, już raczej wszystko wiem, tylko jeszcze jedno pytanie mój samochód napewno jest na gaźniku, ale ten Landi Renzo IGS dedykowany jest pod gaźnik czy mechaniczny wtrysk ??
Odpowiedz

- zdjęcie Mercjan 08 lip 2013 - 10:02

Landi Renzo IGS - system LPG jest dedykowany do KE Jet Tronic, czyli systemu Bosch - mechanicznego wtrysku paliwa. Jeśli masz gażnik to jestes w domu z LPG bez problemu. Zamontuj jednak dobrą instalację LPG - i od czasu do czasu przejedż parekm na benzynie (smarowanie gaznika). Zawsze musi być tez benzyna w zbiorniku tak z 1/3 1/4 pojemności - smarowanie pompy.
Ja mam KE Jet Tronic i....mam kłopot.
Odpowiedz

- zdjęcie Depsu95 08 lip 2013 - 18:19

Mercjan, czyli luzik, dzięki za info
Odpowiedz