Jump to content




* * - - - 1 votes

[w124] Naprawa szyberdachu



692 replies to this topic

#681 Offline   Kolarz


  • posts 3
  • Joined 10 Jun 2017
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 1996 - 8 lat razem
  • Trzeci Mercedes:W123 2.0D 1977 - dawno temu

Posted 12 May 2018 - 18:37

Wracając do tematu uszczelki szyberdachu. Moja właśnie dokonała żywota (wyłazi co chwila w dwóch narożnikach, na ogląd też nie przekonuje. Próbując nie zbankrutować w zderzeniu z cennikiem ASO (ponad 600 PLN) przejrzałem internet. Da się przeżyć, ale pytanie jest innej natury.

Czy uszczelka do S124 (jakiej potrzebuję) jest taka sama jak w sedanie, W201 i 190? Tego typu opisy uszczelek dostępnych w sieci znajduję (że niby takie uniwersalne). Nie przekonuje mnie to jednak.
Prośba do Szanownych Forumowiczów o zweryfikowanie.



#682 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 18 June 2018 - 20:30

Miesiąc temu rozbierałem szyberdach i niepamiętam, czy silnik jest przykręcony śrubami?czy są jakieś podkładki między silnikim a karoserią?czy motylki które trzymają podsufitke powinny być zaokrągleniami do góry czy w doł,jak by ktoś pamiętał to bardzo proszę o podpowiedź.

#683 Offline   tomuss1980


  • posts 417
  • Joined 25 Jan 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Posted 21 June 2018 - 07:29

Witam.
Niech mi ktos powie, czy mechanizm ( czyt. wszystko co jest na dachu, nie mowie o silniku i lince) szybra w 190/124 jest taki sam jak w 202?
Bo wymiary płyty dachowej sa identyczne.

#684 Offline   Gerri


  • posts 2,647
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 21 June 2018 - 07:55

Jest całkowicie inny. 202 ma dwie linki i silnik nad lusterkiem.

#685 Offline   tomuss1980


  • posts 417
  • Joined 25 Jan 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Posted 24 June 2018 - 17:16

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 21 June 2018 - 07:55 napisał

Jest całkowicie inny. 202 ma dwie linki i silnik nad lusterkiem.
To mowimy o napedzie, a mi bardziej chodzi o prowadnice i mechanizmy. Bo byloby to tanie zrodło czesci do naszych szyberdachow.

#686 Offline   Gerri


  • posts 2,647
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 24 June 2018 - 17:36

Nie kombinuj - wszystko jest zupełnie inne. Zajrzyj do EPC-on line i sobie porównaj.

#687 Offline   bobano


  • posts 103
  • Joined 18 Sep 2008
  • Miejscowość: SPO
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 31 August 2019 - 14:52

Witam. Czy uszczelkę szyberdachu można przesmarować silikonem w sprayu? Czy czymś innym?

#688 Offline   Gerri


  • posts 2,647
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 31 August 2019 - 17:23

Właściwie ten element nie powinien być smarowany. Wcześniej już o tym pisałem: musicie zdawać sobie sprawę z tego, że smar łapie brud - jak już chcecie coś smarować w szyberdachu, to trzeba potem czasami tam zaglądać, czyścić i smarować od nowa. Smar łapie brud, a to powoduje pogorszenie ruchomości elementów. Wracając do pytania: BARDZO istotne jest wstępne ustawienie elementów "na środek" - tam, gdzie jest możliwość regulacji. W aucie nie bitym takie ustawienie powinno powodować prawidłowe ustawienie płyty dachu względem jej otworu. Jeżeli taka metoda nie bangla, to zamykamy dach (o ile się da zamknąć) a potem od dołu luzujemy nakrętki (te z dużymi podkładkami) na płacie otwieranym dachu i powinien się on ustawić jak jest potrzebne. Często ta metoda daje efekt. Podstawowe jest jednak tak jak mówiłem - zaczynamy od pozycji dokładnie na środku - tam gdzie jest możliwość regulacji. Jeżeli natomiast tą uszczelkę wymieniałeś, to musi ona być bardzo dokładnie wciśnięta na swoje miejsce. Jeżeli jest nowa, to zawsze będzie trochę ciasna.

#689 Offline   ERDOL


  • posts 50
  • Joined 30 Jan 2020
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:RR Vogue, RR Sport, S90

Posted 01 February 2020 - 19:07

Panowie podepnę się od temat.
U mnie nie działa szyber, zero życia przy włączniku, silnik ani drgnie, po zdjęciu boczku ręcznie się otwiera.
Czy to bezpiecznik (gdzie jest)?, przekaźnik (gdzie jest)?, może silnik (jak sprawdzić)?, dzięki za wszystkie możliwe podpowiedzi

#690 Offline   Kristoff


  • posts 615
  • Joined 01 Feb 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Posted 01 February 2020 - 21:54

Sprawdź czy przypadkiem nie jest rozłączona kostka pod lewym boczkiem bagażnika.Kostka prostokątna czarna z kilkoma pinami.Sciągnij boczek i zobacz.Znajduje się to ustrojstwo w okolicach wewnętrznej gumki/uszczelki anteny.

Edited by Kristoff, 01 February 2020 - 21:57.









Podobne tematy Zwiń