←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[w124] Naprawa szyberdachu

- zdjęcie Kolarz 12 maj 2018 - 18:37

Wracając do tematu uszczelki szyberdachu. Moja właśnie dokonała żywota (wyłazi co chwila w dwóch narożnikach, na ogląd też nie przekonuje. Próbując nie zbankrutować w zderzeniu z cennikiem ASO (ponad 600 PLN) przejrzałem internet. Da się przeżyć, ale pytanie jest innej natury.

Czy uszczelka do S124 (jakiej potrzebuję) jest taka sama jak w sedanie, W201 i 190? Tego typu opisy uszczelek dostępnych w sieci znajduję (że niby takie uniwersalne). Nie przekonuje mnie to jednak.
Prośba do Szanownych Forumowiczów o zweryfikowanie.
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 18 cze 2018 - 20:30

Miesiąc temu rozbierałem szyberdach i niepamiętam, czy silnik jest przykręcony śrubami?czy są jakieś podkładki między silnikim a karoserią?czy motylki które trzymają podsufitke powinny być zaokrągleniami do góry czy w doł,jak by ktoś pamiętał to bardzo proszę o podpowiedź.
Odpowiedz

- zdjęcie tomuss1980 21 cze 2018 - 07:29

Witam.
Niech mi ktos powie, czy mechanizm ( czyt. wszystko co jest na dachu, nie mowie o silniku i lince) szybra w 190/124 jest taki sam jak w 202?
Bo wymiary płyty dachowej sa identyczne.
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 21 cze 2018 - 07:55

Jest całkowicie inny. 202 ma dwie linki i silnik nad lusterkiem.
Odpowiedz

- zdjęcie tomuss1980 24 cze 2018 - 17:16

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 21 czerwca 2018 - 07:55 napisał

Jest całkowicie inny. 202 ma dwie linki i silnik nad lusterkiem.
To mowimy o napedzie, a mi bardziej chodzi o prowadnice i mechanizmy. Bo byloby to tanie zrodło czesci do naszych szyberdachow.
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 24 cze 2018 - 17:36

Nie kombinuj - wszystko jest zupełnie inne. Zajrzyj do EPC-on line i sobie porównaj.
Odpowiedz

- zdjęcie bobano 31 sie 2019 - 14:52

Witam. Czy uszczelkę szyberdachu można przesmarować silikonem w sprayu? Czy czymś innym?
Odpowiedz

- zdjęcie Gerri 31 sie 2019 - 17:23

Właściwie ten element nie powinien być smarowany. Wcześniej już o tym pisałem: musicie zdawać sobie sprawę z tego, że smar łapie brud - jak już chcecie coś smarować w szyberdachu, to trzeba potem czasami tam zaglądać, czyścić i smarować od nowa. Smar łapie brud, a to powoduje pogorszenie ruchomości elementów. Wracając do pytania: BARDZO istotne jest wstępne ustawienie elementów "na środek" - tam, gdzie jest możliwość regulacji. W aucie nie bitym takie ustawienie powinno powodować prawidłowe ustawienie płyty dachu względem jej otworu. Jeżeli taka metoda nie bangla, to zamykamy dach (o ile się da zamknąć) a potem od dołu luzujemy nakrętki (te z dużymi podkładkami) na płacie otwieranym dachu i powinien się on ustawić jak jest potrzebne. Często ta metoda daje efekt. Podstawowe jest jednak tak jak mówiłem - zaczynamy od pozycji dokładnie na środku - tam gdzie jest możliwość regulacji. Jeżeli natomiast tą uszczelkę wymieniałeś, to musi ona być bardzo dokładnie wciśnięta na swoje miejsce. Jeżeli jest nowa, to zawsze będzie trochę ciasna.
Odpowiedz

- zdjęcie ERDOL 01 lut 2020 - 19:07

Panowie podepnę się od temat.
U mnie nie działa szyber, zero życia przy włączniku, silnik ani drgnie, po zdjęciu boczku ręcznie się otwiera.
Czy to bezpiecznik (gdzie jest)?, przekaźnik (gdzie jest)?, może silnik (jak sprawdzić)?, dzięki za wszystkie możliwe podpowiedzi
Odpowiedz

- zdjęcie Kristoff 01 lut 2020 - 21:54

Sprawdź czy przypadkiem nie jest rozłączona kostka pod lewym boczkiem bagażnika.Kostka prostokątna czarna z kilkoma pinami.Sciągnij boczek i zobacz.Znajduje się to ustrojstwo w okolicach wewnętrznej gumki/uszczelki anteny.
Użytkownik Kristoff edytował ten post 01 lutego 2020 - 21:57
Odpowiedz