3
Czujnik prędkości obrotowej w 124 250D
Started by tomekvipex, Nov 26 2013 00:10
40 replies to this topic
#1
Posted 26 November 2013 - 00:10
Witam .
Przełożyłem silnik z benzyny na diesla 2,5D ze wszystkimi gratami licznikiem( z obrotomierzem oryginalnym) skrzynią biegów itp itd .
Problemem jest czujnik prędkości obrotowej który wisiał obok skrzyni biegów i nie był nigdzie przykręcony .
Przeszukiwałem internet ale nie znalazłem informacji gdzie można by go wpiąć . Wszyscy mówią że obok rozrusznika ale tam jest u mnie miejsce na otwór ale otworu BRAK .
Pytanie - gdzie jeszcze mogły być mocowane te czujniki ? Pojęcia nie mam o co chodzi może ktoś się spotkał z tym . Ewentualnie prosiłbym o zdjęcie albo schemat z czego jeszcze mógł być "zasilany" obrotomierz .
Silnik 1992 250D .
A może po prostu wywiercić otwór i przymocować ten czujnik jeżeli ktoś coś podobnego robił to proszę o opis.
DRUGA sprawa to nie wiem gdzie podpiąć drugi koniec tego czujnika mimo że przełożyłem wiązki elektryczne silnika i kompa ABS to nie ma wolnej wtyczki - czyżby bezpośrednio do licznika ???
Pozdrawiam
DO MODERATORA NIECH MI NIE POKAZUJE JAKIŚ TEMATÓW BO TAM NIC NIE MA O MOIM PROBLEMIE , WSZYSTKIE TE TEMATY PRZECZYTAŁEM I NAWET NA JEDNO PYTANIE NIE MA ODPOWIEDZI ANI NAWET SCHEMATU. JEŻELI NIE PODEPNĘ TEGO CZUJNIKA TO I TAK NIE BĘDZIE SYGNAŁU DO ŻADNEGO MODUŁU EGR ARA ITP . WEJŚCIA :W: W ALTERNATORZE BRAK
Przełożyłem silnik z benzyny na diesla 2,5D ze wszystkimi gratami licznikiem( z obrotomierzem oryginalnym) skrzynią biegów itp itd .
Problemem jest czujnik prędkości obrotowej który wisiał obok skrzyni biegów i nie był nigdzie przykręcony .
Przeszukiwałem internet ale nie znalazłem informacji gdzie można by go wpiąć . Wszyscy mówią że obok rozrusznika ale tam jest u mnie miejsce na otwór ale otworu BRAK .
Pytanie - gdzie jeszcze mogły być mocowane te czujniki ? Pojęcia nie mam o co chodzi może ktoś się spotkał z tym . Ewentualnie prosiłbym o zdjęcie albo schemat z czego jeszcze mógł być "zasilany" obrotomierz .
Silnik 1992 250D .
A może po prostu wywiercić otwór i przymocować ten czujnik jeżeli ktoś coś podobnego robił to proszę o opis.
DRUGA sprawa to nie wiem gdzie podpiąć drugi koniec tego czujnika mimo że przełożyłem wiązki elektryczne silnika i kompa ABS to nie ma wolnej wtyczki - czyżby bezpośrednio do licznika ???
Pozdrawiam
DO MODERATORA NIECH MI NIE POKAZUJE JAKIŚ TEMATÓW BO TAM NIC NIE MA O MOIM PROBLEMIE , WSZYSTKIE TE TEMATY PRZECZYTAŁEM I NAWET NA JEDNO PYTANIE NIE MA ODPOWIEDZI ANI NAWET SCHEMATU. JEŻELI NIE PODEPNĘ TEGO CZUJNIKA TO I TAK NIE BĘDZIE SYGNAŁU DO ŻADNEGO MODUŁU EGR ARA ITP . WEJŚCIA :W: W ALTERNATORZE BRAK
#2
Posted 26 November 2013 - 07:25
A w dieslu obroty nie są brane z alternatora?
#4
Posted 26 November 2013 - 08:27
Jesli sie dobrze orientuje to powinien on byc zamocowany w kolnierzu bloku,przed dzwonem skrzyni. Od stony rozrusznika - jakies 5 do 10 cm ponizej jest otwor o srednicy jakies 1,5 cm. Powinienies widziec.
Edited by tRawski, 26 November 2013 - 08:30.
#5
Posted 26 November 2013 - 08:46
Kolega tRawski dobrze podpowiada.
Czujnik prędkości bierze sygnał z koła zamachowego i doprowadza do przekaźnika ELR za akumulatorem(powinna być 2-pinowa kostka do podłączenia czujnika)
Czujnik prędkości bierze sygnał z koła zamachowego i doprowadza do przekaźnika ELR za akumulatorem(powinna być 2-pinowa kostka do podłączenia czujnika)
#6
Posted 26 November 2013 - 11:42
Powinna być czarna plastikowa zaślepka przykręcona na śrubę na inbus.
#7
Posted 26 November 2013 - 13:17
A wogole to zalozyciel tego tematu powinien dostac pala po lbie.
Wczoraj Lord dal mu instrukcje a on swoje.
Mialem tez napisac co mysle ale nie jestem niebieski
Wczoraj Lord dal mu instrukcje a on swoje.
Mialem tez napisac co mysle ale nie jestem niebieski
#8
Posted 26 November 2013 - 16:24
Użytkownik tomekvipex dnia 26 November 2013 - 00:10 napisał
DRUGA sprawa to nie wiem gdzie podpiąć drugi koniec tego czujnika
Możesz do modułu EGR albo ARA wpiąć. A moduł wygeneruje sygnał TD i do licznika go poprowadź.
Ale bezpośrednio do licznika podobno też się da
Użytkownik zbych250d dnia 26 November 2013 - 07:25 napisał
A w dieslu obroty nie są brane z alternatora?
W naszych Dieslach NIE .
Edited by markslew, 26 November 2013 - 16:25.
#9
Posted 26 November 2013 - 22:12
Dzięki markslew ale to już wiedziałem z innych przeczytanych postów a z e schematu wynika że jest to pin 11 EGR też nikt tego nie napisał .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
#10
Posted 26 November 2013 - 22:16
Naprawdę nikt nie wie gdzie jeszcze można podpiąć ten czujnik , czy po prostu nie można go podpinać w inne miejsce .
Coraz bardziej skłaniam się do wiercenia i wbloku tego otworu bo miejsce rzeczywiście jest ale otworu Brak.
Coraz bardziej skłaniam się do wiercenia i wbloku tego otworu bo miejsce rzeczywiście jest ale otworu Brak.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
Pinned [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|
||
Wiele wersji W124 |
HydePark | PolnaMysz |
|