←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

Czujnik prędkości obrotowej w 124 250D

- zdjęcie tomekvipex 26 lis 2013 - 00:10

Witam .
Przełożyłem silnik z benzyny na diesla 2,5D ze wszystkimi gratami licznikiem( z obrotomierzem oryginalnym) skrzynią biegów itp itd .
Problemem jest czujnik prędkości obrotowej który wisiał obok skrzyni biegów i nie był nigdzie przykręcony .
Przeszukiwałem internet ale nie znalazłem informacji gdzie można by go wpiąć . Wszyscy mówią że obok rozrusznika ale tam jest u mnie miejsce na otwór ale otworu BRAK .
Pytanie - gdzie jeszcze mogły być mocowane te czujniki ? Pojęcia nie mam o co chodzi może ktoś się spotkał z tym . Ewentualnie prosiłbym o zdjęcie albo schemat z czego jeszcze mógł być "zasilany" obrotomierz .
Silnik 1992 250D .
A może po prostu wywiercić otwór i przymocować ten czujnik jeżeli ktoś coś podobnego robił to proszę o opis.
DRUGA sprawa to nie wiem gdzie podpiąć drugi koniec tego czujnika mimo że przełożyłem wiązki elektryczne silnika i kompa ABS to nie ma wolnej wtyczki - czyżby bezpośrednio do licznika ???
Pozdrawiam
DO MODERATORA NIECH MI NIE POKAZUJE JAKIŚ TEMATÓW BO TAM NIC NIE MA O MOIM PROBLEMIE , WSZYSTKIE TE TEMATY PRZECZYTAŁEM I NAWET NA JEDNO PYTANIE NIE MA ODPOWIEDZI ANI NAWET SCHEMATU. JEŻELI NIE PODEPNĘ TEGO CZUJNIKA TO I TAK NIE BĘDZIE SYGNAŁU DO ŻADNEGO MODUŁU EGR ARA ITP . WEJŚCIA :W: W ALTERNATORZE BRAK
Odpowiedz

- zdjęcie zbych250d 26 lis 2013 - 07:25

A w dieslu obroty nie są brane z alternatora?
Odpowiedz

- zdjęcie tomekvipex 26 lis 2013 - 07:28

Wyświetl postUżytkownik zbych250d dnia 26 listopada 2013 - 07:25 napisał

A w dieslu obroty nie są brane z alternatora?
W moim modelu NIE a nie chcę tego przerabiać , zreszta wszystko mam tylko nie wiem gdzie umieścić ten czujnik
Odpowiedz

- zdjęcie tRawski 26 lis 2013 - 08:27

Jesli sie dobrze orientuje to powinien on byc zamocowany w kolnierzu bloku,przed dzwonem skrzyni. Od stony rozrusznika - jakies 5 do 10 cm ponizej jest otwor o srednicy jakies 1,5 cm. Powinienies widziec.
Użytkownik tRawski edytował ten post 26 listopada 2013 - 08:30
Odpowiedz

- zdjęcie kubikulum 26 lis 2013 - 08:46

Kolega tRawski dobrze podpowiada.
Czujnik prędkości bierze sygnał z koła zamachowego i doprowadza do przekaźnika ELR za akumulatorem(powinna być 2-pinowa kostka do podłączenia czujnika)
Odpowiedz

- zdjęcie XM 26 lis 2013 - 11:42

Powinna być czarna plastikowa zaślepka przykręcona na śrubę na inbus.
Odpowiedz

- zdjęcie tRawski 26 lis 2013 - 13:17

A wogole to zalozyciel tego tematu powinien dostac pala po lbie.
Wczoraj Lord dal mu instrukcje a on swoje.
Mialem tez napisac co mysle ale nie jestem niebieski :E
Odpowiedz

- zdjęcie markslew 26 lis 2013 - 16:24

Wyświetl postUżytkownik tomekvipex dnia 26 listopada 2013 - 00:10 napisał

DRUGA sprawa to nie wiem gdzie podpiąć drugi koniec tego czujnika

Możesz do modułu EGR albo ARA wpiąć. A moduł wygeneruje sygnał TD i do licznika go poprowadź.

Ale bezpośrednio do licznika podobno też się da :hmm:

Wyświetl postUżytkownik zbych250d dnia 26 listopada 2013 - 07:25 napisał

A w dieslu obroty nie są brane z alternatora?

W naszych Dieslach NIE .
Użytkownik markslew edytował ten post 26 listopada 2013 - 16:25
Odpowiedz

- zdjęcie tomekvipex 26 lis 2013 - 22:12

Dzięki markslew ale to już wiedziałem z innych przeczytanych postów a z e schematu wynika że jest to pin 11 EGR też nikt tego nie napisał .
Pozdrawiam
Odpowiedz

- zdjęcie tomekvipex 26 lis 2013 - 22:16

Naprawdę nikt nie wie gdzie jeszcze można podpiąć ten czujnik , czy po prostu nie można go podpinać w inne miejsce .
Coraz bardziej skłaniam się do wiercenia i wbloku tego otworu bo miejsce rzeczywiście jest ale otworu Brak.
Odpowiedz