Jump to content




W124 Coupe - pomoc dla laika.



70 replies to this topic

#1 Offline   Harry


  • posts 19
  • Joined 02 Feb 2014
  • Miejscowość: Śląskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 February 2014 - 13:48

Witam. Jestem nowy co pewnie widać od razu. Mam kilka pytań, w związku z tym, że w tym roku zmieniam samochód i chciałbym tym razem kupić sobie wyżej wymienionego Mercedesa W124 w wersji Coupe, lecz jak wspominałem jestem zielony i czy mogę prosić o poprowadzenie mnie "jak dziecko za rączkę"?
Mam kilka pytań na sam początek na które ciężko mi znaleźć jednoznaczne odpowiedzi, a które są dla mnie bardzo ważne, więc może zacznę..

1. Jaki silnik?
Chciałbym, żeby był w miarę oszczędny i jak najmniej awaryjny. No i oczywiście czy będę w stanie taki dorwać bo mój budżet jest ograniczony.

2. Jak tak naprawdę cenowo przedstawia się zakup W124 coupe?
Na allegro/otomoto można znaleźć oferty już od 5500zł aż po 20000zł. Mój budżet zamyka się w 9000zł ale wolałbym dać mniej a resztę zostawić na ewentualne poprawki. Czy jest wgl. sens kupować taki samochód za powiedzmy.. 7tyś. zł? Z czasem jestem oczywiście włożyć w niego troszkę pieniędzy, ale czy za taką kwotę kupię egzemplarz który mnie nie zawiedzie?

3. Koszt utrzymania.
Wiadomo, spalanie swoją drogą - to w końcu normalne. Ale ile mniej więcej wyjdzie mnie OC, wymiana części eksploatacyjnych lub inne części?
Wiem, że OC trudno określić ale chodzi mi o takie mniej więcej.

4. Rocznik.
Mam (mamy) do czynienia z samochodem z okolic roku 1990. Zużyte części i ogromne przebiegi. To może wystraszyć i szczerze mówiąc mnie wystraszyło trochę. I jak już pisałem wyżej, czy nie pogrążę się finansowo by utrzymać taki samochód w dobrym stanie?


To chyba póki co takie podstawy które mi powiedzą czy wgl. jest sens kupować taki samochód.