Jump to content




W124 Coupe - pomoc dla laika.



70 replies to this topic

#1 Offline   Harry


  • posts 19
  • Joined 02 Feb 2014
  • Miejscowość: Śląskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 February 2014 - 13:48

Witam. Jestem nowy co pewnie widać od razu. Mam kilka pytań, w związku z tym, że w tym roku zmieniam samochód i chciałbym tym razem kupić sobie wyżej wymienionego Mercedesa W124 w wersji Coupe, lecz jak wspominałem jestem zielony i czy mogę prosić o poprowadzenie mnie "jak dziecko za rączkę"?
Mam kilka pytań na sam początek na które ciężko mi znaleźć jednoznaczne odpowiedzi, a które są dla mnie bardzo ważne, więc może zacznę..

1. Jaki silnik?
Chciałbym, żeby był w miarę oszczędny i jak najmniej awaryjny. No i oczywiście czy będę w stanie taki dorwać bo mój budżet jest ograniczony.

2. Jak tak naprawdę cenowo przedstawia się zakup W124 coupe?
Na allegro/otomoto można znaleźć oferty już od 5500zł aż po 20000zł. Mój budżet zamyka się w 9000zł ale wolałbym dać mniej a resztę zostawić na ewentualne poprawki. Czy jest wgl. sens kupować taki samochód za powiedzmy.. 7tyś. zł? Z czasem jestem oczywiście włożyć w niego troszkę pieniędzy, ale czy za taką kwotę kupię egzemplarz który mnie nie zawiedzie?

3. Koszt utrzymania.
Wiadomo, spalanie swoją drogą - to w końcu normalne. Ale ile mniej więcej wyjdzie mnie OC, wymiana części eksploatacyjnych lub inne części?
Wiem, że OC trudno określić ale chodzi mi o takie mniej więcej.

4. Rocznik.
Mam (mamy) do czynienia z samochodem z okolic roku 1990. Zużyte części i ogromne przebiegi. To może wystraszyć i szczerze mówiąc mnie wystraszyło trochę. I jak już pisałem wyżej, czy nie pogrążę się finansowo by utrzymać taki samochód w dobrym stanie?


To chyba póki co takie podstawy które mi powiedzą czy wgl. jest sens kupować taki samochód.
Przyznam szczerze, że się w nim zakochałem :) Ale najbardziej boje się opłat lub po prostu nietrafionego modelu który opróżni moje konto bankowe.

Jeżeli znajdą się tutaj ludzie którzy będą w stanie ładnie wszystko opisać i udzielić fajnych odpowiedzi to bardzo będę wdzięczny.
A zarazem już teraz dziękuje każdemu i pozdrawiam serdecznie.


#edit
ehh w złym dziale napisałem :/ Przepraszam.

Edited by Harry, 02 February 2014 - 13:58.




#2 Offline   Goku


  • posts 990
  • Joined 26 Mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Posted 02 February 2014 - 14:20

Moim zdaniem wszystko o co pytasz, jest na forum i wystarczy chociażby przejrzeć kilka tematów z działu "Zakup kontrolowany" ;)

Ja mam E200, nie jest najoszczędniejszy. Z silników bym Ci polecił E220 jako oszczędny (pali tyle co mój, a ma kilka KM więcej), a cena zakupu to zazwyczaj cena stanu auta, okazje się zdarzają, ale to jak w biedronce - zdążysz kupić lub nie...

#3 Offline   Harry


  • posts 19
  • Joined 02 Feb 2014
  • Miejscowość: Śląskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 February 2014 - 14:37

Z tego co przeglądałem mniej więcej nie ma żadnych odpowiedzi na interesujące mnie tematy. Dlatego też postanowiłem napisać temat i dokładnie sprecyzować pytania według własnych potrzeb.

Co do punktu nr. 2: auto ma być do jazdy na co dzień. Więc chce po prostu wiedzieć czy w danej kwocie jestem w stanie kupić taki samochód który DA RADĘ :P

Edited by Harry, 02 February 2014 - 14:39.


#4 Offline   Bruce_Nolan


  • posts 479
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Posted 02 February 2014 - 15:42

Wyświetl postUżytkownik Harry dnia 02 February 2014 - 13:48 napisał

Mój budżet zamyka się w 9000zł
W tym przedziale cenowym niczego dobrego nie kupisz. Większość oferowanych egzemplarzy już zagazowana i to na wtrysku mechanicznym-nie pchaj się w to :old:

Podobnie jak kolega Goku polecam nowsze silniki, na wtrysku elektronicznym.
Tu masz rozpiskę jakie były montowane i kiedy:
http://mb201-124.eu/...-w-w201-i-w124/

Jeżeli ma to być auto do jeżdżenia na co dzień- m111 w werscji E220 to dobra propozycja na początek. Koszty utrzymania to już osobna sprawa. Takiego auta nie kupuje osoba, która jeździ na skróty, montuje części topran, a na stacji tankuje za 50 PLN ;)

Według mnie, by nie kupować sobie kłopotu, dołóż jeszcze trochę kasy lub odpuść temat.

Edited by Bruce_Nolan, 02 February 2014 - 15:44.


#5 Offline   Harry


  • posts 19
  • Joined 02 Feb 2014
  • Miejscowość: Śląskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 February 2014 - 15:57

Właśnie dlatego pytam o takie rzeczy jak koszt utrzymania itp., żeby wiedzieć w co mniej więcej się pakuje ;P
"dołóż jeszcze trochę kasy" - a konkretniej? Jestem w sumie w stanie to zrobić oczywiście, z tym, że muszę wiedzieć na jakie sumy się szykować. Mój zdechlaczek jeszcze troszkę pociągnie więc zakup można przełożyć

Ogólnie to widzę, że trudno znaleźć coś z silnikiem E220

Edited by Harry, 02 February 2014 - 16:27.


#6 Offline   Johny


  • posts 1,685
  • Joined 19 Nov 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 February 2014 - 16:51

Moje zdanie jest takie:
Rozsądnie rzecz biorąc ... dokoptuj do 12-13K budżetu na samochód i (tu ciężko określić jakiego trupa kupisz i jak będziesz potrafił lub miał możliwość sobie z nim poradzić) zostaw sobie też kwotę liczoną w ponad 1K PLN na podstawowe czynności serwisowe po zakupie auta (bo nie ma najmniejszych szans, że kupisz egzemplarz w którym na dzień dobry nie będzie nic do zrobienia). W międzyczasie przyswajaj wiedzę - masz do dyspozycji całe forum. Na pierwszy rzut poradnik w dziale FAQ, następnie czytaj wątki w zakupie kontrolowanym zwracając szczególną uwagę na niuanse wyłapywane przez doświadczonych w temacie kolegów. To pozwoli Ci w mniejszym lub większym stopniu poznać ogólną specyfikę, bolączki i możliwe malwersacje w modelu W i C 124 (bo są bardzo podobne). W międzyczasie możesz w wolnych chwilach rzucać okiem na egzemplarze wystawione na sprzedaż w swojej okolicy (najlepiej w różnych przedziałach cenowych, nawet te, które znacząco przewyższają twój budżet). Nie licz też na to, że raz pojedziesz po auto i z nim wrócisz, bo nie ma się co podniecać pierwszym lepszym wypolerowanym z namaszczonymi oponami.
Idąc za sugestią kolegów skup się na wersji silnikowej E220 m111 (2.2 16V 150km), ale nie skreślaj E200 m111 (jeśli jakimś cudem uda Ci się ustrzelić ładne 2.0 to ja bym się nie zastanawiał, tracąc kolejne tygodnie, albo nawet miesiące na szukanie 2.2).

P.S. Generalnie temat rzeka i pewnie i tak jako pierwsze auto kupisz trupa i na nim dopiero się "nauczysz jak ugryźć 124" :E

Edited by Johny, 02 February 2014 - 16:57.


#7 Offline   Bruce_Nolan


  • posts 479
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Posted 02 February 2014 - 17:00

Wyświetl postUżytkownik Harry dnia 02 February 2014 - 15:57 napisał

Ogólnie to widzę, że trudno znaleźć coś z silnikiem E220
No, niestety łatwo nie jest ;)

http://allegro.pl/me...3933674143.html
http://otomoto.pl/me...-C31830402.html

A tu od Kolegi z Forum (pogadaj z Nim)
http://allegro.pl/me...3924221392.html
lub wersja E320 ;)
http://allegro.pl/me...3933674143.html
http://otomoto.pl/me...-C31057883.html

Edited by Bruce_Nolan, 02 February 2014 - 17:03.


#8 Offline   Harry


  • posts 19
  • Joined 02 Feb 2014
  • Miejscowość: Śląskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 February 2014 - 17:03

Ładne.. bardzo ładne, ale to już wykracza ponad mój budżet ;P

#9 Offline   Davidushka


  • posts 422
  • Joined 25 Jul 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Posted 02 February 2014 - 17:04

A ja bym kupil nawet 2.3 z automatyczna skrzynia. Jak bez gazu, to Ke-jet nie jest problematyczny. Ceny z tym silnikiem sa nieco nizsze niz 3.0 czy 3.2 Cos ladnego wyhaczysz, po malu dopiescisz i radocha niesamowita. Co bys nie kupowal, to sprawdz blachy, skrzynie i uszczelki. Z reszta mozna sie pogodzic i po malu dopieszczac.
OC wychodzi mnie okolo 900 PLN ze znizka 50%.
Roczniki od 89r maja seryjny ABS.
Czesci duzo pasuje od sedana, mnostwo zamiennikow wysokiej jakosci i sporo uzywanych czesci w dobrym stanie za rozsadne pieniadze. Konstrukcja prosta i przyjemna w naprawie. Najdrozsze sa chyba szyby przednia i tylna.

Edited by Davidushka, 02 February 2014 - 17:13.


#10 Offline   rolbas


  • posts 431
  • Joined 16 Sep 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Posted 02 February 2014 - 17:09

jesli do jazdy na codzien przy ograniczonym budecie to 220E/E220 z tym, ze 220E moze byc tansze bo przedliftowe.
Ceny czesci ekspoatacyjnych bardzo przystepne - jak na Mercedesa.Dymanika przyzwoita.
Przebiegu nie ma sie co obawiac jesli auto nie jest powypadkowe bo powypadek ( niepostluczek) to bedzie walka z rdza a z nia to malo kto wygrywa. Natomiast mechanicznie mozna duzo latwiej ogarnac auto.Ja jezdzilem takim samochodem i sprzedalem z przebiegiem 300.000 km i samochod byl w swietnej kondycji mimo, ze 2/3 przebiegu pokonal na LPG.
Bardzo solidna maszyna, zasadniczo tylko typowe czesci ekspoatacyjne wymienialem.
To IMO optymalny silnik w W124 na codzienna eksploatacje.
2,0 ma te same koszty co 2,2 a dynamike nieco slabsza - wowczas trza szukac w manualu zeby bardziej ten silnik do zycia pobudzac.

Na weekendowa jazde bym polecal 3,2 - dynamika sporo lepsza do 2,2 ale R6 swoje wymagania w wszystkim: poczynajac od zuzycia paliwa, ilosci oleju, swiec zaplonowych, cen tarcz , klockow, itd. To wszystko sie zbiera na roznice w kosztach ekspoatacyjnych.
Inne kryteria co moga wplywac na cene to np :co koniecznie chcemy miec z wyposazenia w samochodzie.

Ale mysle, ze te 13 tys to taka cena min za egz do jezdzenia (220CE) i trzema miec pare zl odlozone na pakiet startowy. Mysle, ze nikt perelki nie odda ponizej tej kwoty.
Idzie wiosna, ceny wowczas nie spadaja.








Podobne tematy Zwiń