[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - któ...
w0jta5 27 lip 2016 - 13:01
Sailor 27 lip 2016 - 13:20
Byłem u 4 gości, każdy starszej daty zaczynał gadkę od "Panie, to się nie da...". Ogarną mi to profesjonalista w warsztacie tak, że wszystkie parametry zmieściły się w zakresach dla zawieszenia sportline. Ja uważam że wszystko zależy od felgi i od et. Nie wiem czy jeździłeś na dokładnie takim zestawie jak ja (8loch 16x8 et34 z oponą 205/50 + zrolowane ranty), ale jeśli tak i u ciebie nie ocierało (na sprężynach -40 z gumą jednocyckową), to uważam jest to dziwne, albo różnica mas silników ma aż taki wpływ.
Sawyer 27 lip 2016 - 14:05
Mmmm... Coś tu jest nie halo jeżeli koło jest bliżej przodu... ET i felga nie zmieniają położenie względem środka nadkola, zawsze koło przykręca się w centrum.
Albo jakaś tulejka, albo wahacz albo cała zwrotnica tańczy. Lepiej się tym zainteresować dokładnie, bo ani nie wygląda ani nie jest poprawne.
Użytkownik Sawyer edytował ten post 27 lipca 2016 - 14:06
Albo jakaś tulejka, albo wahacz albo cała zwrotnica tańczy. Lepiej się tym zainteresować dokładnie, bo ani nie wygląda ani nie jest poprawne.
Użytkownik Sawyer edytował ten post 27 lipca 2016 - 14:06
w0jta5 27 lip 2016 - 14:06
Masa silnika nie ma znaczenia, ponieważ do R6 masz inne sprężyny - mocniejsze.
W obu 190-ach miałem obniżone zawieszenie były 15'', były 16'', mierzyłem 17''. Geometrię zawsze robię w ASO MB i nigdy nie było problemu z poprawnym ustawieniem. Rantów nie rolowałem.
Tu przykład zimówki, innego takiego zdjęcia nie mam: 195/60R15 felga 6,5x15 ET34 i jest na środku.
Jedynym problemem zawsze była szczelina pomiędzy błotnikiem a oponą...
Więc jak mówią, że się nie da to podziękuj, nie marnuj kasy i znajdź kogoś obeznanego w temacie.
No chyba, że przyczyną nie jest nieogarnięty serwisant, tylko geometria samochodu.
W obu 190-ach miałem obniżone zawieszenie były 15'', były 16'', mierzyłem 17''. Geometrię zawsze robię w ASO MB i nigdy nie było problemu z poprawnym ustawieniem. Rantów nie rolowałem.
Tu przykład zimówki, innego takiego zdjęcia nie mam: 195/60R15 felga 6,5x15 ET34 i jest na środku.
Jedynym problemem zawsze była szczelina pomiędzy błotnikiem a oponą...
Więc jak mówią, że się nie da to podziękuj, nie marnuj kasy i znajdź kogoś obeznanego w temacie.
No chyba, że przyczyną nie jest nieogarnięty serwisant, tylko geometria samochodu.
Sailor 27 lip 2016 - 14:21
Daliście mi teraz do myślenia, myślałem że wynika to z szerokości felgi z oponą, jest na tyle szeroko że nie mieści się do końca w łuku błotnika i zderzaka w płaszczyźnie podwozia. Obadam temat, pomierzę odległości środka piasty do progu i i zderzaka. Odległość powinna być taka sama? Czym się to reguluje, śrubami mimośrodowymi wahacza (info dla własnej wiedzy, nie będę nic kręcił )?
Gość_Charlie_ 28 lip 2016 - 13:01
Według mnie podstawową rzeczą jest delikatny naciąg opony na felgę. Jeżeli idziesz w dół musi być naciąg lub niższy profil opony. Obniżanie na balonach nie ma sensu
Wysłane z mojego W201
Wysłane z mojego W201
Sawyer 28 lip 2016 - 13:34
Nie jestem pewien czy jest w ogóle możliwa regulacja w tej płaszczyźnie. Najprędzej to jest zerwana jakaś tuleja, gumka, może zgięty wahacz albo jeszcze inny element zawieszenia.
Krótko mówiąc moim zdaniem coś jest uszkodzone mechanicznie, do wymiany. A jeśli się mylę i podlega to regulacji- przepraszam za sianie propagandy
Użytkownik Sawyer edytował ten post 28 lipca 2016 - 13:35
Krótko mówiąc moim zdaniem coś jest uszkodzone mechanicznie, do wymiany. A jeśli się mylę i podlega to regulacji- przepraszam za sianie propagandy
Użytkownik Sawyer edytował ten post 28 lipca 2016 - 13:35
carl00s 28 lip 2016 - 16:14
Polozenie kola wgledem nadkola mozna w pewnym zakresie regulowac na tulejach wahacza srubami mimosrodowymi. To co pokazales to ewidentna fuszera - przod wahacza jest skrajnie cofniety w strone osi wzdluznej pojazdu, tyl zas maksymalnie wysuniety w kierunku progu. To blad, bo zmienia sie tez drastycznie kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, o pracy drazkow zbieznosci sie nie wypowiem, bo w sumie trzeba by sprawdzic katy w skrajnych polozeniach kola kierownicy.
Albo auto po ostrej rzezbie w podluznicy i blotnik jak i zderzak sa cofniete. To tez widywalem.
Albo auto po ostrej rzezbie w podluznicy i blotnik jak i zderzak sa cofniete. To tez widywalem.
Sailor 28 lip 2016 - 16:41
Jak wcześniej wspomniałem wszystkie kąty na wydruku łapią się skrajnie w zakresie. Myślałem że taka różnica w odległościach mieści się normie, zwłaszcza że z obydwu stron jest taka sama, co więcej po ustawieniu geometrii samochód prowadzi się pewnie nawet powyżej 200 km/h. Jak będę miał chwilę, zobaczę czy wahacze nie wymagają poliuretanu jeszcze w tym sezonie i jakie jest ustawienie śrub mimośrodowych, bo póki co trwa akcja usztywniania budy z uwzględnieniem pasowań.
Użytkownik Sailor edytował ten post 28 lipca 2016 - 16:45
Użytkownik Sailor edytował ten post 28 lipca 2016 - 16:45
EssiRS 19 sie 2016 - 06:55
Poliuretan na pewno nie jest potrzebny. Poliuretan 75ShA ma bardzo podobną sztywność do nowych oryginalnych gum wahacza.