Swap M102 na M111
Zielonalatarnia 19 lut 2014 - 18:12
WItam. zamierzam przełożyć silnik w 190-tce na coś większego by zyskać trochę dynamiki. Uznałem ze 150HP to w sam raz. Słyszał ktoś coś może o tego typu próbach? ewentualnie na jaki mocniejszy silnik powinienem zwrócić uwagę
w0jta5 21 lut 2014 - 09:19
Zielonalatarnia, na pokrewnym forumie własnie chłopaki wdrażają taki projekt
http://www.w201w124....pic.php?t=29813
http://www.w201w124....pic.php?t=29813
Piotrek 190E 21 lut 2014 - 19:02
Wywal gaz i już zyskasz na dynamice i to sporo Do tego dobrze wyregulowany KE , odpowiedni wlot zimnego powietrza , dobre paliwko i ten silniczek na prawdę daje radę w tej budzie
Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 21 lutego 2014 - 19:07
Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 21 lutego 2014 - 19:07
Zielonalatarnia 22 lut 2014 - 02:08
Tak swoją drogą to chce wymienic silnik bo a do tego nowego chciałem włorzyć sekwencje. Ten który obecnie siedzi pod maską jest wyeksploatowanym i na rozgrzanym silniku brzmi jak diesel, wiec chyba moze mieć wypalone gniazda zaworowe. czy moze byc to inny problem?
bobecek 03 mar 2014 - 22:38
To ja się podepnę 2.2 miały z automatem 5 czy 4 biegi?
Coraz konkretniej myslę o wymianie silnika bo moje m102 żłopie olej na potęgę (o paliwie nie wspomne i mam tu na mysli lpg jak i pb). W planach jest wymiana uszczelniaczy zaworowych(o ile nie ztwardnieją bo nówki jeżdzą razem z uszczelką dekla w bagażniku już z 3m-ce) regeneracja parownika i montaz blosa. Jezeli dalej będzie tak jak teraz czyli 1L oleju na 3000km i 13L lpg na 100km przy jezdzie do 90km\h i ogólnym braku dynamiki to trzeba cos będzie zmodzić bo lubie to moje żelazo i innego nie chcę poza tym jest ogarnięte zawieszenie i buda bardzio nie po gnita więc szkoda było by oddać za marne grosze i męczyć się z następnym nabytkiem od początku zaczynać przygodę.
Użytkownik bobecek edytował ten post 03 marca 2014 - 22:38
Coraz konkretniej myslę o wymianie silnika bo moje m102 żłopie olej na potęgę (o paliwie nie wspomne i mam tu na mysli lpg jak i pb). W planach jest wymiana uszczelniaczy zaworowych(o ile nie ztwardnieją bo nówki jeżdzą razem z uszczelką dekla w bagażniku już z 3m-ce) regeneracja parownika i montaz blosa. Jezeli dalej będzie tak jak teraz czyli 1L oleju na 3000km i 13L lpg na 100km przy jezdzie do 90km\h i ogólnym braku dynamiki to trzeba cos będzie zmodzić bo lubie to moje żelazo i innego nie chcę poza tym jest ogarnięte zawieszenie i buda bardzio nie po gnita więc szkoda było by oddać za marne grosze i męczyć się z następnym nabytkiem od początku zaczynać przygodę.
Użytkownik bobecek edytował ten post 03 marca 2014 - 22:38
tragarz 04 mar 2014 - 17:58
miałem 2,2 w coupe i powiem szczerze ze jak na 150hp myślałem ze trochę lepiej to jedzie spalanie 13l gazu w trasie wiec ja nie polecam tego silnika z benzynowych polecam tylko 2,8 i 3,2 mam teraz 2,8 i w trasie pali tyle samo co 2,2 a kultura jazdy nieporównywalna
Chang 04 mar 2014 - 18:52
2.8 jest beznadziejne pod względem ekonomia/osiągi. Jeżeli 6-cylindrów, to tylko 3.2 lub 3.0 12v, jeżeli ktoś chce jakiś starszy motor, ale to jeszcze w 124.
szymtro 06 mar 2014 - 03:04
Ja też pomału przymierzam się do m111. Napewno charakterystyka 4 zaworów na cylinder jest inna - inaczej się jeździ i trzeba o tym pamiętać że nie ciągnie z dołu do środka tylko od środka do końca.
Pasuje do aktualnej skrzynki więc nie potrzeba od razu zmieniać wszystkiego jak przy R4 -> R6.
Pasuje do aktualnej skrzynki więc nie potrzeba od razu zmieniać wszystkiego jak przy R4 -> R6.