←  Modyfikacje,Tuning

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

Swap M102 na M111

- zdjęcie Przemek_1217 06 cze 2016 - 12:10

Trudno powiedzieć. Ta z c klasy (ze zbiorniczkiem od góry) jest jeszcze mniejsza. Póki co auto stoi u elektryka, Jak juz będzie jeździło to się pewne niedoróbki będzie poprawiało. Doleci jeszcze sekwencja, trzeba tylko zamontować parownik i podłączyć. Filtr powietrza jeszcze jakiś musze wymyślić, chłodnica pewnie będzie z c klasy bo ciężko będzie zmieścić jakiś inny filtr, bo ten z c klasy jest strasznie wielki, ale jakby pokombinować zakładając chłodnice z c klasy ze zbiorniczkiem u góry to włożyć ori filtr od tego silnika nie będzie już taki problem, a zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy to już byłby mały problem. Tak BTW jeśli się na tej chłodnicy będzie grzał to mam przecież dodatkowy wentylator. :-D. A póki co nie wiadomo ile km się nie zrobi, tylko po odbiorze od elektryka poprawi się to wszystko jakoś i dopiero się będzie kilometry robiło;-) ale dzięki za cenną uwagę:-)
Odpowiedz

- zdjęcie w0jta5 06 cze 2016 - 13:30

Chłodnice w W202 zazwyczaj są wyższe od tych z W201, przynajmniej o 10 cm.
Odpowiedz

- zdjęcie Przemek_1217 06 cze 2016 - 15:23

Zobaczymy. Wszystko wyjdzie w praniu.
Odpowiedz

- zdjęcie majsterus 06 cze 2016 - 19:34

Chłodnica odbierze ciepło. W M111 są małe chłodnice. W M102 jest chyba większa.
Odpowiedz

- zdjęcie Przemek_1217 07 cze 2016 - 11:41

Tez mi się tak wydaje, ale nie mam narazie możliwości porównania.
Odpowiedz

- zdjęcie majsterus 07 cze 2016 - 19:07

Opłacalność takiej imprezy?
Odpowiedz

- zdjęcie Przemek_1217 07 cze 2016 - 19:20

Jeśli chcesz wiedzieć coś konkretnego to proszę o wiadomość na PW. To raczej nie jest odpowiedni temat na tą rozmowę. W tym konkretnym przypadku opłaciło się.
Odpowiedz

- zdjęcie w0jta5 07 cze 2017 - 13:48

Przemek_1217, jak po roku czasu sprawuje się silnik?
Odpowiedz

- zdjęcie grzegorz1981 28 sie 2017 - 10:24

Witam

Dokonałem takiej samej przeróbki - wsadziłem M111 2.2 pod maskę W201.
Jeździ, śmiga jak ta lala, tylko maska mi się wygięła, bo przepustnica i kolektor dolotowy klepią o maskę na jałowych :)
Czy wie ktoś może jakich łap i poduszek pod silnik powinienem użyć?
Silnik jest z W124 93+, więc z tego co czytałem na necie powinno być ok - łapy i poduszki z W202 byłby dużo gorsze.
Odległość między ramą pod silnikiem i miską olejową też wygląda na jakieś 2cm więcej niż przy M102. Czyli wszystko by się zgadzało - silnik jest za wysoko.
Z drugiej strony dawca używany był, 300tyś km, może ktoś wymieniał poduszki i wsadził niewłaściwe - od klimy czy innego W124 np. 2.8L. W W124 zmieściło się, bo większe auto, a u mnie problem :)
Może poduszki od mojego M102.962 będą ok? Wg katalogu Lemfordera wszystkie rzędowe czwórki W201 i W124 mają tę samą poduszkę.
Jeszcze nie mierzyłem, bo auto ruszyło dopiero w sobotę, ale na oko poduszki od 201.024/102.962 są niższe niż te od 124.082/111.960.

Pozdrawiam
Grzegorz
Odpowiedz

- zdjęcie grzegorz1981 28 sie 2017 - 15:47

Sprawdziłem numery, moje poduszki to 201 240 39 17, a te co wstawiłem to 124 240 16 17.
Mają inną konstrukcję, w moich od M102 coś w środku stuka jak się nimi trzęsie na boki.
Moje są też niższe o 0.5cm.
Oba zastąpione w Lemforderze tym samym 38716 01.

Klocki z poliuteranu dorobić? :)
Odpowiedz