Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki?


119 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kataklysm


  • Postów: 50
  • Na forum od: 23 sie 2014
  • Miejscowość: Ldz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 września 2014 - 00:28

Mam od miesiąca ten samochód i zaświeciła się kontrolka oleju co prawda mam trochę poniżej połowy na miarce ale chciałbym go wymienić, wprawdzie znalazłem małą butelkę oleju w bagażniku jest to lotos 15w40... ale nie wiem jaki olej jest w silniku, czy warto teraz zmienić olej na 10w40 ? Słyszałem że to może źle wpłynąć na silnik a nie mam z niego żadnych wycieków jest tak suchy że zardzewiał z zewnątrz :D

Dodam, że auto ma na zegarze 184K ale zegar stanął tylko nie wiem kiedy :) ale ogólnie stan auta jest bardzo bardzo dobry, kierownica ma wypustki bardzo głębokie gałka zmiany biegów oryginalna i też bez wytarć do tego siedzenia komplet na pewno od tego auta i jedyne przetarcie to na bobku fotela kierowcy więc wątpię żeby miał np 500K przekręcone dlatego zastanawiam się czy warto lać minerał...



#2 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 21 września 2014 - 06:26

Możesz lać 10W40 np. Lotos. To "prawie" to samo co 15W40, a jednak lepszy. Mod zamknie ci ten wątek zaraz, bo o olejach sporo jest na forum.

#3 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 września 2014 - 11:35

Po wpisaniu w szukajkę hasła "jaki olej" ile tematów znalazłeś?

#4 Offline   kataklysm


  • Postów: 50
  • Na forum od: 23 sie 2014
  • Miejscowość: Ldz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2014 - 23:04

Zalałem olejem Wolf 15W40 i zmieniłem filtr chyba będzie dobrze :) ale filtr to w strasznym miejscu jest...

#5 Offline   Arghon


  • Postów: 417
  • Na forum od: 06 kwi 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 300SEL '92
  • Trzeci Mercedes:190D 2.5 Avantgarde Verde '92

Napisano 26 września 2014 - 19:46

A pisali, by lać 10W40, bo to nominalny olej do tych silników. A filtr w normalnym miejscu, trzeba mieć tylko klucz nasadkowy, nie paskowy, czy łańcuchowy.

#6 Offline   Depsu95


  • Postów: 1 528
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 26 września 2014 - 20:29

Filtr dobrze jest lepiej niz w innych statkach typu hyundai h1 gdzie trzeba miec cienkie lapki, i w dodatku polowa zawartosci filtra leje sie na podloge czy tez na mechanika, co do oleju to tez leje 10w40 mobil

#7 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 września 2014 - 20:42

 Użytkownik Arghon dnia 26 września 2014 - 19:46 napisał

trzeba mieć tylko klucz

Przebijasz puszkę śrubokrętem i już masz klucz ;)

#8 Offline   kataklysm


  • Postów: 50
  • Na forum od: 23 sie 2014
  • Miejscowość: Ldz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 września 2014 - 12:11

Wlałem 15w40 ponieważ taką butelkę znalazłem w bagażniku a bałem się o wycieki jak zmienie na 10w. Aktualnie silnik suchy jak wiór więc chciałbym żeby tak zostało. Auto na tym oleju pracuje zupełnie normalnie, mam 3/4 miarki kontrolka oleju już się nie zapala a ciśnienie podczas jazdy idzie na max a podczas postoju pokazuje 2,5 więc jest dobrze.

Użytkownik kataklysm edytował ten post 28 września 2014 - 12:11


#9 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 28 września 2014 - 13:03

Ok, zrobiłeś jak zrobiłeś. Przejedź na tym oleju 5 tys km, wlej płukankę, spuść to wszystko co wyleci do (prawie) ostatniej kropli, kup Lotos 5W40 (są promocje), zalej i ciesz się jak lekko ma Twój silnik i jak cicho chodzi na tym oleju. Nie bój się, silnik się nie uszczelnia nagarem tylko simmerringami. (Nawiasem pisząc ten 5W40 to nie jest syntetyk, tylko zmodyfikowany minerał). Zmiana co 10-12 tys km i jest gut.

#10 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 28 września 2014 - 14:32

śmiało mogłeś wlać 10W/40 mój turla od 7lat na Lotosie i jest gutt








Podobne tematy Zwiń