ML 163 system ETS
kubicatomasz1 31 paź 2014 - 13:22
Witam wszystkich użytkowników MB mam problem z systemem ets tzn. przy jeżdzie powolnej skręcam w prawo lub w lewo zaczyna działeć system i chamuje jedno kolo , zapala się trójkąt pomaranczowy , może ktoś miał taki przypadek w swojej gwiazdce ,dodam że geometria , ciśnienie są ok . dzieki za podpowiedz i pozdrawiam
zetor88 31 paź 2014 - 19:58
może opony przód a tył mają inne wysokości lub nie skalibrowany czujnik skrętu kół.
kubicatomasz1 31 paź 2014 - 22:05
Witam nie bardzo wiem na czym polega kalibracja koła są ok.
k0niu86 19 paź 2015 - 18:40
Napiszę odpowiedź na starego kotleta bo może komuś się przyda
Miałem podobny problem z ESP/ABS - przy wolnej jeździe na przykład po mieście/parkingu działał jak chciał i trójkącik świecił się dość często - naprawa polegała na wymianie alternatora. W starym regulator napięcia/diody już miały dość dalszej pracy i napięcie w instalacji było dość mocno zakłócone i zależne od obrotów silnika (sinus ponad 100mV na akumulatorze o częstotliwości zależnej od obrotów silnika napięcie 13V-14V bardzo niestabilne).
Czujnik kalibruje się na postoju kręcąc na maksa w lewo i na maksa w prawo kierownicą.
Miałem podobny problem z ESP/ABS - przy wolnej jeździe na przykład po mieście/parkingu działał jak chciał i trójkącik świecił się dość często - naprawa polegała na wymianie alternatora. W starym regulator napięcia/diody już miały dość dalszej pracy i napięcie w instalacji było dość mocno zakłócone i zależne od obrotów silnika (sinus ponad 100mV na akumulatorze o częstotliwości zależnej od obrotów silnika napięcie 13V-14V bardzo niestabilne).
Czujnik kalibruje się na postoju kręcąc na maksa w lewo i na maksa w prawo kierownicą.
wygaszacz 09 kwi 2016 - 14:16
Witam !
Cały czas pali się kontrolka ETS i ABS brak św. stopu
Podłączyłem się z ELM ale tylko do silnika się dogrzebałem
Po zmodyfikowaniu przekaźnika K167 odzyskałem stop . Nie mam sterowania masą z kop. ABS jakieś pomysły ?
Samochód to ML 163 z 2000r
Cały czas pali się kontrolka ETS i ABS brak św. stopu
Podłączyłem się z ELM ale tylko do silnika się dogrzebałem
Po zmodyfikowaniu przekaźnika K167 odzyskałem stop . Nie mam sterowania masą z kop. ABS jakieś pomysły ?
Samochód to ML 163 z 2000r
k0niu86 10 kwi 2016 - 09:16
Użytkownik wygaszacz dnia 09 kwietnia 2016 - 14:16 napisał
Witam !
Cały czas pali się kontrolka ETS i ABS brak św. stopu
Podłączyłem się z ELM ale tylko do silnika się dogrzebałem
Po zmodyfikowaniu przekaźnika K167 odzyskałem stop . Nie mam sterowania masą z kop. ABS jakieś pomysły ?
Samochód to ML 163 z 2000r
Cały czas pali się kontrolka ETS i ABS brak św. stopu
Podłączyłem się z ELM ale tylko do silnika się dogrzebałem
Po zmodyfikowaniu przekaźnika K167 odzyskałem stop . Nie mam sterowania masą z kop. ABS jakieś pomysły ?
Samochód to ML 163 z 2000r
Bardzo często wiązka do pompy ABS ulega przetarciu. Polecam tam zacząć. Wyjąć lewą lampę i zbiornik płynu spryskiwaczy - dostęp nie jest zły.
wygaszacz 10 kwi 2016 - 09:29
OKI tak zrobię
Wiesz może czym się dogrzebać do tych sterowników ? myślę ETS ABS
Wiesz może czym się dogrzebać do tych sterowników ? myślę ETS ABS
wygaszacz 10 kwi 2016 - 09:29
Proszę usunąć Sorry
Użytkownik wygaszacz edytował ten post 10 kwietnia 2016 - 09:31
Użytkownik wygaszacz edytował ten post 10 kwietnia 2016 - 09:31
k0niu86 10 kwi 2016 - 13:35
To wszystko jest w sterowniku ABS odpowiada on za ETS, ABS i BAS
Oglądnąć kable, wypiąć wtyczkę (oczwyiście przy odpiętym AKU ) zobaczyć czy nie korozji
Jest dość sporo filmów na YT jak ludzie właśnie w ten sposób naprawiają teoretycznie nienaprawialne uszkodzenia ABS
Na przykład:https://www.youtube.com/watch?v=_DPP6S74tjY
Oglądnąć kable, wypiąć wtyczkę (oczwyiście przy odpiętym AKU ) zobaczyć czy nie korozji
Jest dość sporo filmów na YT jak ludzie właśnie w ten sposób naprawiają teoretycznie nienaprawialne uszkodzenia ABS
Na przykład:https://www.youtube.com/watch?v=_DPP6S74tjY