Skocz do zawartości




- - - - -

M102, 2.3 1988- ssanie włącza się przy każdym uruchomieniu


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 09 grudnia 2014 - 17:59

Panowie koledzy, silnik zimny pali jak nowy, załącza się ssanie na 1300 obrotów i fajnie. Ale silnik ciepły pali dość słabo (czasem ma przebłysk i jest pięknie) i nawet jak jest ciepły też włącza się ssanie- ale na 1000 obrotów, czyli trochę niżej. To nie wydaje mi się prawidłowe, tym bardziej że to odpalanie na ciepło wygląda jakby właśnie zalewało go zbyteczne paliwo (i spalanie jest kapkę podniesione, pewnie przez to).

Po moim rozeznaniu wychodzi, że sterownik który jest w aucie pochodzi już z modelu KE 3,5 Jetronic, a przecież '88 rok to 3,1. Sterownik siedzi 0 280 800 346. W sumie z mojej oceny wynika, że powinien być 0 280 800 266, ale na takim już ssanie włącza się dziwne- na zimno 900 obrotów + ekonomizer wychylony w prawo przez ponad minutę (powoli sobie schodzi na lewo).

Liczę na rozjaśnienie sytuacji- jak to powinno prawidłowo wyglądać?



#2 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 03 lutego 2019 - 23:07

witam kolego mam to samo na orginalnym ecu 280800266 na zimnym wskoczy na 1000 i po chwili spada ale trzyma obroty nie gasnie jest ok jak wloze inny to po odpaleniu wskoczy na 1200 na 30 sek i spada na cieplum tez jest podwyzszone . doszedlem do tego ze ja mam dwu pinowy czujnik temperatury a w tym drugim ecu mial cztero pinowy czujnik temp.sprawdz w numerze vin po WDB szesc cyfr ja mam 124.043 i ten moj ecu z koncowka 266 jest do roku 09.89r ten drugi jest od 09.89 r ja mam auto z 01.89r czyli moj pauje a ten drugi wychodzi ze nie tylko na tym nie paujacym wskakuje na 1200 a na moim na chwile na 1000 .i tez niewiem czy tak ma byc w tym modelu gdzies czytalem ze tak jest ale dziwi mnie to 1200 na niepasujacum ecu

#3 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 lutego 2019 - 16:14

mietekw124ce, z tego co przeleciałem po necie to ECU 0280800266 jest do silnika 2.0 ten drugi sterownik ECU MERCEDES W124 2.3 0095450032 na 99% taki powinieneś mieć ,oczywiście możesz poszukać na stronach MB czy na 100%,bo do 2.3 było kilka ECU ,dlatego chyba że do 190tki było kilka i do 124 też ,z tąd się ich namnożyło,teraz szukaj w Faq po numerach VIN czy na silniku masz te same numery co 30lat temu ,bo coś tu nie pasuje.

#4 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 04 lutego 2019 - 18:56

View Postmelfio1, on 04 lutego 2019 - 16:14, said:

mietekw124ce, z tego co przeleciałem po necie to ECU 0280800266 jest do silnika 2.0 ten drugi sterownik ECU MERCEDES W124 2.3 0095450032 na 99% taki powinieneś mieć ,oczywiście możesz poszukać na stronach MB czy na 100%,bo do 2.3 było kilka ECU ,dlatego chyba że do 190tki było kilka i do 124 też ,z tąd się ich namnożyło,teraz szukaj w Faq po numerach VIN czy na silniku masz te same numery co 30lat temu ,bo coś tu nie pasuje.
serdeczne dzięki kolego założę tamten i pojezdze zobaczę. Jeszcze zerknę na numer na silniku. W dowodzie jest 2.3e na tabliczce jest 124.043 początek vin

#5 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 04 lutego 2019 - 21:35

melfio1.wracajac do tematu podpiolem ten komputer 0095450032 ssanie dziala na cieplym silniku tez wskakuje na 1000 i spada po ok 10sek oraz zauwazylem ze na wlaczonym zaplonie ciagle brzeczy ZPD .z tego co wiem to powinen kliknac raz a on brzeczy caly czas na zaplonie.co moze byc powodem ?odczytalem rowniez numery z bloku 102 982 12 124 788

#6 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 lutego 2019 - 21:51

ssanie dziala na cieplym silniku tez wskakuje na 1000 i spada po ok 10sek


To jest ok,tak jest zimą bo czujnik zasysanego powietrza z zewnątrz,podnosi obroty na chwilę,co do ZPD to trza go obejrzeć lub to co nim steruje, w wyszukiwarce VIN wpisz numery i zobacz czy masz ten silnik od nowości ,bo wyszukiwarka pokaże numery silnika jak w9ychodził z fabryki.

#7 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 04 lutego 2019 - 22:21

View Postmelfio1, on 04 lutego 2019 - 21:51, said:

ssanie dziala na cieplym silniku tez wskakuje na 1000 i spada po ok 10sek


To jest ok,tak jest zimą bo czujnik zasysanego powietrza z zewnątrz,podnosi obroty na chwilę,co do ZPD to trza go obejrzeć lub to co nim steruje, w wyszukiwarce VIN wpisz numery i zobacz czy masz ten silnik od nowości ,bo wyszukiwarka pokaże numery silnika jak w9ychodził z fabryki.
DEKODOWALEM VIN i numery te same moj nr vin WDB1240431A925804 A numer na silniku 102 982 12 124 788 .tylko niewiem jak poszukac jakie ecu mam miec .

#8 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 04 lutego 2019 - 22:24

Ogólnie jest tak, że powinieneś mieć sterownik z końcówką 266 z VIN. I podbijać powinien obroty do 1000 i po chwili spuszczać na 900. Ale moim zdaniem jest to badziewne rozwiązanie. Do tego samego wniosku doszli w Mercedesie, bo potem już wychodziły sterowniki 344/346. Na nich podbicie obrotów jest wyżej i na ciepłym silniku też. Nastawnik jałowych ma raz kliknąć na zapłonie- to znaczy że sterownik działa prawidłowo.

W 6-cio i 8-mio cylindrowych silnikach sterowniki są jeszcze inne i tam ssanie działa jeszcze inaczej. Na zimno podbija obroty na 1000 i potem płynnie w miarę nagrzewania spada do 700-750. Podbicie jest tylko na nierozgrzanym silniku (do 60*). Więc z nimi nie ma co porównywać M102.

Ja na Twoim miejscu nie trzymałbym się VINu i wsadził nowszy sterownik 0 280 800 344 albo 346. Pierwszy jest od 2.0 a drugi od 2.3, ale oba działają tak samo. Powinien Ci podbijać obroty na zimno do 1200 a na ciepło do 1000. Trzymać je przez 10 sekund i potem zbijać momentalnie do 800-750.

I proszę na koniec, abyście przykładali większą uwagę do wielkich liter, interpunkcji i ortografii w postach. Szanujmy nasz język ojczysty.

#9 Offline   mietekw124ce


  • Postów: 47
  • Na forum od: 02 lut 2019
  • Miejscowość: edewecht
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mercedes w164 320 cdi

Napisano 04 lutego 2019 - 22:42

View PostSawyer, on 04 lutego 2019 - 22:24, said:

Ogólnie jest tak, że powinieneś mieć sterownik z końcówką 266 z VIN. I podbijać powinien obroty do 1000 i po chwili spuszczać na 900. Ale moim zdaniem jest to badziewne rozwiązanie. Do tego samego wniosku doszli w Mercedesie, bo potem już wychodziły sterowniki 344/346. Na nich podbicie obrotów jest wyżej i na ciepłym silniku też. Nastawnik jałowych ma raz kliknąć na zapłonie- to znaczy że sterownik działa prawidłowo.

W 6-cio i 8-mio cylindrowych silnikach sterowniki są jeszcze inne i tam ssanie działa jeszcze inaczej. Na zimno podbija obroty na 1000 i potem płynnie w miarę nagrzewania spada do 700-750. Podbicie jest tylko na nierozgrzanym silniku (do 60*). Więc z nimi nie ma co porównywać M102.

Ja na Twoim miejscu nie trzymałbym się VINu i wsadził nowszy sterownik 0 280 800 344 albo 346. Pierwszy jest od 2.0 a drugi od 2.3, ale oba działają tak samo. Powinien Ci podbijać obroty na zimno do 1200 a na ciepło do 1000. Trzymać je przez 10 sekund i potem zbijać momentalnie do 800-750.

I proszę na koniec, abyście przykładali większą uwagę do wielkich liter, interpunkcji i ortografii w postach. Szanujmy nasz język ojczysty.

View PostSawyer, on 04 lutego 2019 - 22:24, said:

Ogólnie jest tak, że powinieneś mieć sterownik z końcówką 266 z VIN. I podbijać powinien obroty do 1000 i po chwili spuszczać na 900. Ale moim zdaniem jest to badziewne rozwiązanie. Do tego samego wniosku doszli w Mercedesie, bo potem już wychodziły sterowniki 344/346. Na nich podbicie obrotów jest wyżej i na ciepłym silniku też. Nastawnik jałowych ma raz kliknąć na zapłonie- to znaczy że sterownik działa prawidłowo.

W 6-cio i 8-mio cylindrowych silnikach sterowniki są jeszcze inne i tam ssanie działa jeszcze inaczej. Na zimno podbija obroty na 1000 i potem płynnie w miarę nagrzewania spada do 700-750. Podbicie jest tylko na nierozgrzanym silniku (do 60*). Więc z nimi nie ma co porównywać M102.

Ja na Twoim miejscu nie trzymałbym się VINu i wsadził nowszy sterownik 0 280 800 344 albo 346. Pierwszy jest od 2.0 a drugi od 2.3, ale oba działają tak samo. Powinien Ci podbijać obroty na zimno do 1200 a na ciepło do 1000. Trzymać je przez 10 sekund i potem zbijać momentalnie do 800-750.

I proszę na koniec, abyście przykładali większą uwagę do wielkich liter, interpunkcji i ortografii w postach. Szanujmy nasz język ojczysty.
Dziekuje ,a moze byc ten sterownik 0095450032 .tylko jest jedno ale ja mam dwu pinowy czujnik temperatury a ten silnik od ktorego jest to ecu mial cztero pinowy czy bd to kolidowac?

#10 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 05 lutego 2019 - 09:18

Właściwie może, chociaż to jest sterownik VDO a nie BOSCH. Jeżeli tak działa jak napisałem to go sobie zostaw.








Podobne tematy Zwiń