[m104] 3.2E - wysokie spalanie LPG
zabamix 12 lip 2015 - 21:58
Siema.
Spalanie na lpg wychodzi mi na przełomie 20 litrów przy bardzo delikatnej jezdzie.
Wyczyściłem serownik do zera i zrobiłem autokalibracje tak jak na zdjęciach:
Może jakies rady posiadacza LPG w siilniku m104 ?
Moja instalacja to VERSUS, 2 reduktory ROMANO, wtyskiwacze Valtek.
Oczywiscie po ww zabiegu spalanie bez zmian.
Użytkownik zabamix edytował ten post 12 lipca 2015 - 21:59
Spalanie na lpg wychodzi mi na przełomie 20 litrów przy bardzo delikatnej jezdzie.
Wyczyściłem serownik do zera i zrobiłem autokalibracje tak jak na zdjęciach:
Może jakies rady posiadacza LPG w siilniku m104 ?
Moja instalacja to VERSUS, 2 reduktory ROMANO, wtyskiwacze Valtek.
Oczywiscie po ww zabiegu spalanie bez zmian.
Użytkownik zabamix edytował ten post 12 lipca 2015 - 21:59
PanzerIV 12 lip 2015 - 22:56
Podstawowe pytanie: ile pali na benzynie? Bez tego możesz niepotrzebnie obwiniać LPG o wysokie spalanie.
Ile mają najechane wtryskiwacze (i cała instalacja)? Bo Waldemary to raczej budżetowe rozwiązanie i są dość słabe. Niewiele droższe są wtryski od AC a już są całkiem całkiem.
Ile mają najechane wtryskiwacze (i cała instalacja)? Bo Waldemary to raczej budżetowe rozwiązanie i są dość słabe. Niewiele droższe są wtryski od AC a już są całkiem całkiem.
zabamix 13 lip 2015 - 05:57
Wlasnie sprawdzilem ile pali benzyny:/
20/100 tez przy delikatnej bardzo jezdzie....
Czyli stanowczo za dużo. ..
20/100 tez przy delikatnej bardzo jezdzie....
Czyli stanowczo za dużo. ..
Rybba 13 lip 2015 - 07:56
Standrardowo w takiej sytuacji,
1. przepływomierz
2. sonda lambda
u mnie te dwa bajery zrzuciły spalanie z 26 litrów na 13
1. przepływomierz
2. sonda lambda
u mnie te dwa bajery zrzuciły spalanie z 26 litrów na 13
Rybba 13 lip 2015 - 09:22
Mój motor jest tak wspaniały, że pokazuje zawsze błąd przepływki nawet jak mam teraz nową
zabamix 13 lip 2015 - 09:27
Mi bledu nie pokazuje.
Pojade na stacje i sprawdze wskazanie analizatora spalin.
Pojade na stacje i sprawdze wskazanie analizatora spalin.
zabamix 13 lip 2015 - 12:18
Moze ktos sprawdzic jaki czas ma otwarcia wtrysku benzynowego jak i lpg?
Jezeli sa dłuższe niz normalne wtedy wiadomo ze będzie duzo palil.
Użytkownik zabamix edytował ten post 13 lipca 2015 - 12:19
Jezeli sa dłuższe niz normalne wtedy wiadomo ze będzie duzo palil.
Użytkownik zabamix edytował ten post 13 lipca 2015 - 12:19
tmajer 13 lip 2015 - 20:30
Coś chyba faktycznie za dużo. Mój Mercedes w warszawskich korkach winszuje sobie 18 litrów gazu.
Ale ja sam zakładałem do niego instalację
O ile dobrze pamiętam, to u mnie czasy benzyny przy rozgrzanym silniku na "P" to nieco powyżej 3 ms.
A teraz merytorycznie:
1. Błędy silnika mrugałeś ?
2. W jakim trybie skrzyni jeździsz ? Wbrew pozorom "S" jest oszczędniejszy niż "E"
3. Masz podłączoną sondę lambda do instalacji LPG ? Widać jak często zmienia się jej stan na wolnych obrotach z "0" na "1" ?
4. Valteki nie nadają się do niczego. Polecam zacisnąć zęby i wymienić na baracudy.
5. Daj jakieś fotki instalacji spod maski, to będziemy dalej kombinować. Oczywiście, najpierw musisz się zorientować, dlaczego pali tyle benzyny - ale sądząc po tym, co napisałeś, w LPG też jest sporo do poprawy.
6. Napisałeś o dwóch reduktorach Romano - jeżeli to ten, o którym myślę, to nawet jeden w tym aucie będzie się nudził - pojedynczy obsługuje do 300KM
Ale ja sam zakładałem do niego instalację
O ile dobrze pamiętam, to u mnie czasy benzyny przy rozgrzanym silniku na "P" to nieco powyżej 3 ms.
A teraz merytorycznie:
1. Błędy silnika mrugałeś ?
2. W jakim trybie skrzyni jeździsz ? Wbrew pozorom "S" jest oszczędniejszy niż "E"
3. Masz podłączoną sondę lambda do instalacji LPG ? Widać jak często zmienia się jej stan na wolnych obrotach z "0" na "1" ?
4. Valteki nie nadają się do niczego. Polecam zacisnąć zęby i wymienić na baracudy.
5. Daj jakieś fotki instalacji spod maski, to będziemy dalej kombinować. Oczywiście, najpierw musisz się zorientować, dlaczego pali tyle benzyny - ale sądząc po tym, co napisałeś, w LPG też jest sporo do poprawy.
6. Napisałeś o dwóch reduktorach Romano - jeżeli to ten, o którym myślę, to nawet jeden w tym aucie będzie się nudził - pojedynczy obsługuje do 300KM
zabamix 13 lip 2015 - 20:45
1. Brak błędów.
2. E
3. Nie posiadam ( u mnie jest potencjometr bosch mb201-124.eu/topic/32426-m104-nastawnik-co-0-280-101-008-bosch-28-32/ )
4. Myślę że najpierw benzyna później ewentualnie zmiany wtryskiwaczy bo duzi osób ma valteki i maja spalania w normach.
5/6 fotki jutro dzisiaj w pracy siedzę
Duzo czytalem i zastanawiam sie nad przeplywomierzem - tylko ze nie pokazuje zadnego błędu.
Użytkownik zabamix edytował ten post 13 lipca 2015 - 20:49
2. E
3. Nie posiadam ( u mnie jest potencjometr bosch mb201-124.eu/topic/32426-m104-nastawnik-co-0-280-101-008-bosch-28-32/ )
4. Myślę że najpierw benzyna później ewentualnie zmiany wtryskiwaczy bo duzi osób ma valteki i maja spalania w normach.
5/6 fotki jutro dzisiaj w pracy siedzę
Duzo czytalem i zastanawiam sie nad przeplywomierzem - tylko ze nie pokazuje zadnego błędu.
Użytkownik zabamix edytował ten post 13 lipca 2015 - 20:49