[W201] M103 - Turbo baj najt
Ukaniu 15 lip 2015 - 10:05
Od jakiegoś czasu (~8 lat) myślałem o założeniu turbo.
Parametry "suszarki" GT35-30 z dość ciasną (małe AR) muszą wydechową.
"łozyska: jorurnal b. - 360 . chlodzenie olej, strona zimna: AR/ 70, strona goraca: AR/ 63 ,wymiary wirników: przód (ssanie 61/83), tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm wydech wylot: 58mm, dolot: na 63mm
"
Barany: inox 42 mm. Rura wydechowa od turbo do świata: inox 90 mm. Tłumiki wyspawam sam bo chcę mieć cicho. Nie będzie przelotu - ostatni tłumik chcę zrobić 3 komorowy.
IC powietrze - woda z 400CDI leżący na silniku - muszę zastanowić się i przespawać króćce wodne aby go dać radę odpowietrzyć i właściwie chłodzić. Chłodnice IC w nadkolach z elektrycznymi wentylatorami.
Paliwo - MSQ 3 już jest wtryski z saaba 400cm3/min przy 4 atm na listwie z 104.
Wyspawałem już kawałek wydechu za turbiną. Zacząłem od tego bo ta część mocno warunkuje kształt baranów.
Proces analizy przestrzennej obrazuje zdjęcie z rurą modelowaną przy pomocy najnowszego softu plaster_CAD 5zł.
Do tego specjalny plugin "celownik 5.0" łatwo wyznaczający warunki brzegowe.
Od spodu wygląda tak. Potrzeba jeszcze wspawać złącze elastyczne (chyba w części schodzącej z t.) i ze 2 lub 3 połączenia V-band co by można zdemontować bez palnika.
Parametry "suszarki" GT35-30 z dość ciasną (małe AR) muszą wydechową.
"łozyska: jorurnal b. - 360 . chlodzenie olej, strona zimna: AR/ 70, strona goraca: AR/ 63 ,wymiary wirników: przód (ssanie 61/83), tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm wydech wylot: 58mm, dolot: na 63mm
"
Barany: inox 42 mm. Rura wydechowa od turbo do świata: inox 90 mm. Tłumiki wyspawam sam bo chcę mieć cicho. Nie będzie przelotu - ostatni tłumik chcę zrobić 3 komorowy.
IC powietrze - woda z 400CDI leżący na silniku - muszę zastanowić się i przespawać króćce wodne aby go dać radę odpowietrzyć i właściwie chłodzić. Chłodnice IC w nadkolach z elektrycznymi wentylatorami.
Paliwo - MSQ 3 już jest wtryski z saaba 400cm3/min przy 4 atm na listwie z 104.
Wyspawałem już kawałek wydechu za turbiną. Zacząłem od tego bo ta część mocno warunkuje kształt baranów.
Proces analizy przestrzennej obrazuje zdjęcie z rurą modelowaną przy pomocy najnowszego softu plaster_CAD 5zł.
Do tego specjalny plugin "celownik 5.0" łatwo wyznaczający warunki brzegowe.
Od spodu wygląda tak. Potrzeba jeszcze wspawać złącze elastyczne (chyba w części schodzącej z t.) i ze 2 lub 3 połączenia V-band co by można zdemontować bez palnika.
m104 15 lip 2015 - 12:03
Fajny projekt. Planujesz jakieś modyfikacje "wnętrzności" silnika, czy będziesz na razie lekko dmuchał ?
Ukaniu 15 lip 2015 - 23:25
W silniku domaga się wymiany uszczelka pod głowicą ale... poczekam aż wystrzeli. Nie planuję modyfikować go mechanicznie na dzień dzisiejszy. Z tego co piszą w internetach zaprawieni w boju: seryjna 103 znosi baardzo wiele. Będę więc dmuchał aż pierdnie by zobaczyć co. Jeśli silnik będzie dał się ratować to wróci jak nie to wstawię 3L. Wtedy lekko wyfrezuje tłoki co by ze sprężaniem zejść do 7-8. Soft turbo to był plan początkowy ale ja już jestem za stary na półśrodki ;-) Suma sumarum na dziś: interesuje mnie ~ 500 KM w połączeniu ze skrzynią 722.6 z amatorskim sterownikiem. Możliwie zero modyfikacji zewnętrznych - prócz parapetów co by zmieścić odpowiednie koła.
Dziś mimo kiepskiego dnia z racji bardzo smutnych wiadomości odstresowałem się troszkę i przyłapałem punktowo rurkę już pi razy oko do flanszy wydechowej.
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 15 lipca 2015 - 23:33
Dziś mimo kiepskiego dnia z racji bardzo smutnych wiadomości odstresowałem się troszkę i przyłapałem punktowo rurkę już pi razy oko do flanszy wydechowej.
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 15 lipca 2015 - 23:33
matick 16 lip 2015 - 07:26
No to kolejny wątek wpadł do obserwowanych. Powodzenia w działaniu i czekam na więcej
Ukaniu 21 lip 2015 - 22:56
Jakoś wymęczyłem szyszkę z wyjściem na zewnętrzny w-g 60mm
No i zaczynam kręcić barany... Wychodzi, że uda się zrobić ładny kolektor równoodległościowy. Sporo pracy mnie czeka po nocy ...
Zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą - wspomniany równoodległościowy czy najprościej. Najprościej to np, dwa środkowe cylindry prawie bezpośrednio do szyszki no i dwa dalsze dłuższymi rurami.
Pytanie czy zwiększenie długości rur i komplikacja kształtu da wymierny efekt?
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 21 lipca 2015 - 23:20
No i zaczynam kręcić barany... Wychodzi, że uda się zrobić ładny kolektor równoodległościowy. Sporo pracy mnie czeka po nocy ...
Zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą - wspomniany równoodległościowy czy najprościej. Najprościej to np, dwa środkowe cylindry prawie bezpośrednio do szyszki no i dwa dalsze dłuższymi rurami.
Pytanie czy zwiększenie długości rur i komplikacja kształtu da wymierny efekt?
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 21 lipca 2015 - 23:20
KrystaGG 21 lip 2015 - 23:50
Ciekawy dobor skrzyni 722.6 od V8 z okulara? Z amatorskim sterownikiem tzn? Skrzynia ta jest kontrolowana przez komputer zintegrowany z płytą sterowania.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 22 lipca 2015 - 08:24
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 22 lipca 2015 - 08:24
Ukaniu 22 lip 2015 - 06:52
W skrzyni .6 znajdują się elektrycznie włączane zawory i czujniki prędkości. Sterownik jest na zewnątrz i można podłączyć swój.
Skrzynia w momencie zmian otrzymuje sygnały a potem pozostaje na wybranym biegu do czasu kolejnego odpowiedniego połechtania prądem.
Z jakiego modelu będzie? Z jakiego się trafi tanio i dobrze... najlepiej z większego CDI. Za to konwerter z mniejszego CDI aby uzyskać trochę wyższą "stall speed" Byle średnice wałków się zgadzały.
Skrzynia w momencie zmian otrzymuje sygnały a potem pozostaje na wybranym biegu do czasu kolejnego odpowiedniego połechtania prądem.
Z jakiego modelu będzie? Z jakiego się trafi tanio i dobrze... najlepiej z większego CDI. Za to konwerter z mniejszego CDI aby uzyskać trochę wyższą "stall speed" Byle średnice wałków się zgadzały.
zabamix 26 lip 2015 - 21:31
Fajnie!
Myślę że równoległościowy. Będzie fajnie bulgotał
Myślę że równoległościowy. Będzie fajnie bulgotał
Ukaniu 27 lip 2015 - 07:52
Będzie równoodległościowy, rury wychodzą w okolicach 50 cm od flanszy do flanszy. Jak wszystko przemyślę to wkleję fote.
Tą szyszkę co ją pracowicie wyspawałem - wyciąłem w pień. Nie należy spawać szyszki na początku tylko najpierw ustawić turbo i dopiero.
Flansze przy głowicy miałem lata temu wyciętą ze stali czarnej (St3) ale to się kichawo spawa z nierdzewką. Znacie sensowne terminowo-pieniądzowo firmy które wytną mi detal z 10 mm nierdzewki 304. Pliki ślę w dxf.
Tą szyszkę co ją pracowicie wyspawałem - wyciąłem w pień. Nie należy spawać szyszki na początku tylko najpierw ustawić turbo i dopiero.
Flansze przy głowicy miałem lata temu wyciętą ze stali czarnej (St3) ale to się kichawo spawa z nierdzewką. Znacie sensowne terminowo-pieniądzowo firmy które wytną mi detal z 10 mm nierdzewki 304. Pliki ślę w dxf.
cobesh 27 lip 2015 - 15:23
ALI23
obróbka mechaniczna tel. 505 42 90 42
ali.23 (at) o2.pl
obróbka mechaniczna tel. 505 42 90 42
ali.23 (at) o2.pl