←  Mercedes G i ML

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[w163] Klocki hamulcowe i czujniki.

Zablokowany

- zdjęcie dawid51Gt 08 lut 2016 - 20:27

Witam
Jak to jest z tymi klockami i czujnikami . Mój W163 350 co jakiś czas mrugnie tam na desce a i popiskiwać zaczyna trochę jak się do tyłu jedzie . Czyli że będzie wymiana .Klocki dobrać nie problem ale jak to jest z tymi czujnikami zmieniamy je przy każdej wymianie klocków ? są zawsze w zestawie lub powinny być ? Pytam bo przykładowo w sklepie IC takowy zestaw czujników widnieje jako część :

http://e-katalog.int...amulcowego.html

a klocki różne jedne przygotowane do styku inne nie ?

W tym konkretnym przypadku mowa o osi tylnej a auto 03r.
Odpowiedz

- zdjęcie k0niu86 11 lut 2016 - 22:05

Wyświetl postUżytkownik dawid51Gt dnia 08 lutego 2016 - 20:27 napisał

Witam
Jak to jest z tymi klockami i czujnikami . Mój W163 350 co jakiś czas mrugnie tam na desce a i popiskiwać zaczyna trochę jak się do tyłu jedzie . Czyli że będzie wymiana .Klocki dobrać nie problem ale jak to jest z tymi czujnikami zmieniamy je przy każdej wymianie klocków ? są zawsze w zestawie lub powinny być ? Pytam bo przykładowo w sklepie IC takowy zestaw czujników widnieje jako część :

http://e-katalog.int...amulcowego.html

a klocki różne jedne przygotowane do styku inne nie ?

W tym konkretnym przypadku mowa o osi tylnej a auto 03r.

Cześć,
do tej pory wszystkie klocki jakie oglądałem miały miejsca na czujnik zużycia, ale nie wszystkie były w niego wyposażone.

Jak będziesz robić hamulce z tyłu warto oglądnąć bębny i zobaczyć jak wyglądają szczęki od postojowego.
Odpowiedz

- zdjęcie GregJozefow 12 lut 2016 - 23:35

Witam,
w zależności od producenta klocków i od systemu hamulców w samochodzie daje czujniki albo nie daje ale w większości niestety trzeba nabyć oddzielnie czujniki. Kolega dobrze mówi żeby rzucić okiem na stan szczęk od hamulca pomocniczego oraz spojrzeć / zmierzyć grubość tarczy hamulcowej czy przypadkiem nie są do wymiany.
Pozdrawiam Grzesiek.
Odpowiedz

- zdjęcie Sinus007 18 lut 2016 - 22:23

Każde klocki mają miejsca na czujniki, raczej nie zdarza się żeby którykolwiek z producentów dawał czujniki w zestawie. Czujniki są bardzo tanie 4-8zł. Jeśli będziesz wymieniał tarcze i klocki to od razu szczęki hamulca postojowego z zestawem montażowym (sprężynki), o ile chcesz żeby wszystko było zrobione jak trzeba.
Odpowiedz

- zdjęcie GregJozefow 18 lut 2016 - 23:58

Witam,
niekoniecznie nie daje, np "13.0460-8007.2" z ATE i parę innych firm dają cały kpl z prowadnicami i czujnikiem zużycia.
Pozdrawiam Grzesiek
Użytkownik GregJozefow edytował ten post 18 lutego 2016 - 23:59
Odpowiedz

- zdjęcie Wichu 19 lut 2016 - 00:45

Czujników nie musisz wymieniać jeśli jeszcze istnieją. Ja zawsze zamawiam z klockami, a jak nawet nie wymienię to w przyszłości się przydadzą.
Odpowiedz

- zdjęcie dawid51Gt 27 lut 2016 - 14:24

Ok tylne klocki dostałem w spadku Delphi , czujniki stare a nowe zamówione ATE z czujnikami po jakiś tam zniżkach upustach i koleżeńskich klimatach za 230zł zasadniczo ostatnie 8lat śmigałem na Ferrodo DS ale to inny typ auta więc aż takiego ciśnienia nie mam na tą markę chociaż były warte ceny .
Odpowiedz

- zdjęcie dawid51Gt 04 mar 2016 - 18:30

Witam
Więc tak , stare klocki przednie były niby 2/3 jeszcze ale piszczały jakby ,,przypalone " teraz jest ATE i czuć różnicę na plus . Problem w tym że jak zmieniałem tyły to czujniki były z odzysku i ciągle migało mi na desce. Myślałem że chodzi o przednie ale to jak wspomniałem daleko miały do czujników więc trzeba znowu do tyłu wrócić i zmienić same czujniki bo mnie męczy to migotanie :(
Ręcznego nie tykałem - działa, a piski były ewidentnie z przednich kół . To textar był te piszczące i słabo hamujące .
Odpowiedz

- zdjęcie k0niu86 05 mar 2016 - 08:12

Wyświetl postUżytkownik dawid51Gt dnia 04 marca 2016 - 18:30 napisał

Witam
Więc tak , stare klocki przednie były niby 2/3 jeszcze ale piszczały jakby ,,przypalone " teraz jest ATE i czuć różnicę na plus . Problem w tym że jak zmieniałem tyły to czujniki były z odzysku i ciągle migało mi na desce. Myślałem że chodzi o przednie ale to jak wspomniałem daleko miały do czujników więc trzeba znowu do tyłu wrócić i zmienić same czujniki bo mnie męczy to migotanie :(
Ręcznego nie tykałem - działa, a piski były ewidentnie z przednich kół . To textar był te piszczące i słabo hamujące .

Texar to firma specjalizująca się w okładzinach ciernych do samochodów ciężarowych, usilnie ostatnio starają się wejść na rynek samochodów osobowych. Raz jeden kupiłem ich klocki - nie polecam a wręcz nawet odradzam. W W201 spaliłem tarcze po pół roku używania a hamowanie musiało zawsze odbywać się przy jakimś autobusie bo wstyd było tak piszczeć osobówką więc musiałem na coś zwalić :P

W mlu mam na przodzie tarcze TRW z najwyższej serii (nie pamiętam, jakieś black, czy coś), lakierowane i już pół roku ponad ani grama rdzy nie ma pomiędzy tarczami, klocki też TRW. Na tył pokusiłem się o Deckermanny czy jakoś tak - tarczobębny, szczęki do awaryjnego i klocki i muszę powiedzieć, że jestem bardzo mile zaskoczony, stosunek ceny do jakości bije wszystkie inne marki na głowę :) hamują cichutko i bardzo dobrze, a awaryjny hamulec trzyma bardzo porządnie.
Odpowiedz
Zablokowany