←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[w201/w124] KE-Jetronic Błąd 80% - czujnik...

- zdjęcie PAWDEM 12 lut 2016 - 10:08

Witam,

Mam silnik 1.8(M102.910)

Problem mam jak w temacie. Cały czas pokazuje mi wypełnienie 80%. Rezystancje czujnika sprawdziłem( jest OK w zależności od temperatury zewnętrznej).

Brakuje natomiast napięcia na wtyczce czujnika. Zrobiłem więc " bajpass" z pinu 11-go na wtyczce sterownika i dalej sterownik jakby nie daje żadnego napięcia.
Wymieniłem więc sterownik (010 545 57 32[05], wg googla pasujący do silnika) i dalej to samo.

W razie czego:
Wypełnienie 80% na włączonym silniku, po rozgrzaniu. Zanim się rozgrzeje to mam wypełnienie 50% (sonda lambda, czyli OK)

Na włączonym zapłonie 70%, po odciągnięciu linki gazu- 20%, czyli też Ok

Potencjometr klapy wymieniony i ustawiony na 0,7V i chodzi dobrze.
Generalnie nie ma problemu z obrotami itp.

Kolega w0jta5 będzie sprawdzał jakie napięcie jest u niego na pinie 11 sterownika i ma dać znać.

Chcę naprawić ten czujnik bo skubany przeszkadza w dalszym sprawdzaniu wypełnienia no i czasem spać spokojnie nie daje (niektórzy pewnie wiedzą co mam na myśli )

Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie co zrobić z tym fantem.

PAweł
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 12 lut 2016 - 10:21

A czy wogóle w tej wtyczce powinno być napięcie hmm,co do pinu 11 na ecu on jest pusty
Odpowiedz

- zdjęcie PAWDEM 12 lut 2016 - 12:35

Hmmm. Założyłem schemat elektryczny taki jak na schemacie z rys.7.2 ( " Diagnostyka KE")

Dołączona grafika

B17/2 to czujnik temp. zasysanego powietrza, co opisano dopiero w 9-tym rozdziale:

Może się gdzieś mylę ,ale ten schemat 7.2 najbardziej mi pasuje, zwłaszcza ze na pokrętle mam zielone EZL-KAT
Odpowiedz

- zdjęcie w0jta5 12 lut 2016 - 12:54

Racja, jest tam termistor ntc, więc napięcia nie ma co szukać.

Sprawdź czujnik położenia przepustnicy (błąd 20%).
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 12 lut 2016 - 13:11

PAWDEM, ale ten schemat nie jest od 1.8e
Odpowiedz

- zdjęcie PAWDEM 12 lut 2016 - 14:06

Z tym się zgodzę

Tu chyba warto wspomnieć, że na 99,9% któryś z poprzednich właścicieli zrobił SWAPA: Mój VIN: 201024... , a aktualny numer silnika: 102910....

Wg. poradnika silniki 102.910 występowały z KE3.5
Sprawdziłem mój sterownik KE( 010 545 57 32[05]) w necie i niby pasuje do ke0035:
http://www.tav-autov...800-392-KE-0035
Podobnie jak modół zapłonowy( 010 545 5332[09])

No i patrząc na poradnik oraz na elementy jakie posiadam pod maską to właśnie ten schemat z 7-go rozdziału pasuje najbardziej.

Ale faktycznie może lepiej poszukać schematu dokładnie do mojego modelu.
dzieki za inf.
Odpowiedz

- zdjęcie PAWDEM 12 lut 2016 - 22:12

Witam. Problem rozwikłany.
Post Melfio1 nakierował mnie na poszukiwanie schematu do m102.910 . No i znalazłem:
Dołączona grafika

Kabelek brązowo-czerwony idzie do modułu zapłonowego do pinu nr.4. Okazało się że coś nie stykało właśnie na wtyczce do modułu.
No i okazuje się że jest napięcie: przy włączonym zapłonie i wyjętym czujniku napięcie miedzy pinami 5V.

Pozdro.
Odpowiedz

- zdjęcie PAWDEM 12 lut 2016 - 22:14

kurde nie tan obrazek mi sie wkleił. może teraz:
Dołączona grafika
Odpowiedz

- zdjęcie PAWDEM 12 lut 2016 - 22:17

i jeszcze schemat m102.910 dokładniejszy:
Dołączona grafika

CBDO
Odpowiedz

- zdjęcie w0jta5 16 lut 2016 - 08:38

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 12 lutego 2016 - 12:54 napisał

Racja, jest tam termistor ntc, więc napięcia nie ma co szukać.
A jednak - jest 5V.
Odpowiedz