[w201/w124] KE-Jetronic Błąd 80% - czujnik...
PAWDEM 12 lut 2016 - 10:08
Witam,
Mam silnik 1.8(M102.910)
Problem mam jak w temacie. Cały czas pokazuje mi wypełnienie 80%. Rezystancje czujnika sprawdziłem( jest OK w zależności od temperatury zewnętrznej).
Brakuje natomiast napięcia na wtyczce czujnika. Zrobiłem więc " bajpass" z pinu 11-go na wtyczce sterownika i dalej sterownik jakby nie daje żadnego napięcia.
Wymieniłem więc sterownik (010 545 57 32[05], wg googla pasujący do silnika) i dalej to samo.
W razie czego:
Wypełnienie 80% na włączonym silniku, po rozgrzaniu. Zanim się rozgrzeje to mam wypełnienie 50% (sonda lambda, czyli OK)
Na włączonym zapłonie 70%, po odciągnięciu linki gazu- 20%, czyli też Ok
Potencjometr klapy wymieniony i ustawiony na 0,7V i chodzi dobrze.
Generalnie nie ma problemu z obrotami itp.
Kolega w0jta5 będzie sprawdzał jakie napięcie jest u niego na pinie 11 sterownika i ma dać znać.
Chcę naprawić ten czujnik bo skubany przeszkadza w dalszym sprawdzaniu wypełnienia no i czasem spać spokojnie nie daje (niektórzy pewnie wiedzą co mam na myśli )
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie co zrobić z tym fantem.
PAweł
Mam silnik 1.8(M102.910)
Problem mam jak w temacie. Cały czas pokazuje mi wypełnienie 80%. Rezystancje czujnika sprawdziłem( jest OK w zależności od temperatury zewnętrznej).
Brakuje natomiast napięcia na wtyczce czujnika. Zrobiłem więc " bajpass" z pinu 11-go na wtyczce sterownika i dalej sterownik jakby nie daje żadnego napięcia.
Wymieniłem więc sterownik (010 545 57 32[05], wg googla pasujący do silnika) i dalej to samo.
W razie czego:
Wypełnienie 80% na włączonym silniku, po rozgrzaniu. Zanim się rozgrzeje to mam wypełnienie 50% (sonda lambda, czyli OK)
Na włączonym zapłonie 70%, po odciągnięciu linki gazu- 20%, czyli też Ok
Potencjometr klapy wymieniony i ustawiony na 0,7V i chodzi dobrze.
Generalnie nie ma problemu z obrotami itp.
Kolega w0jta5 będzie sprawdzał jakie napięcie jest u niego na pinie 11 sterownika i ma dać znać.
Chcę naprawić ten czujnik bo skubany przeszkadza w dalszym sprawdzaniu wypełnienia no i czasem spać spokojnie nie daje (niektórzy pewnie wiedzą co mam na myśli )
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie co zrobić z tym fantem.
PAweł
melfio1 12 lut 2016 - 10:21
A czy wogóle w tej wtyczce powinno być napięcie hmm,co do pinu 11 na ecu on jest pusty
PAWDEM 12 lut 2016 - 12:35
w0jta5 12 lut 2016 - 12:54
Racja, jest tam termistor ntc, więc napięcia nie ma co szukać.
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy (błąd 20%).
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy (błąd 20%).
PAWDEM 12 lut 2016 - 14:06
Z tym się zgodzę
Tu chyba warto wspomnieć, że na 99,9% któryś z poprzednich właścicieli zrobił SWAPA: Mój VIN: 201024... , a aktualny numer silnika: 102910....
Wg. poradnika silniki 102.910 występowały z KE3.5
Sprawdziłem mój sterownik KE( 010 545 57 32[05]) w necie i niby pasuje do ke0035:
http://www.tav-autov...800-392-KE-0035
Podobnie jak modół zapłonowy( 010 545 5332[09])
No i patrząc na poradnik oraz na elementy jakie posiadam pod maską to właśnie ten schemat z 7-go rozdziału pasuje najbardziej.
Ale faktycznie może lepiej poszukać schematu dokładnie do mojego modelu.
dzieki za inf.
Tu chyba warto wspomnieć, że na 99,9% któryś z poprzednich właścicieli zrobił SWAPA: Mój VIN: 201024... , a aktualny numer silnika: 102910....
Wg. poradnika silniki 102.910 występowały z KE3.5
Sprawdziłem mój sterownik KE( 010 545 57 32[05]) w necie i niby pasuje do ke0035:
http://www.tav-autov...800-392-KE-0035
Podobnie jak modół zapłonowy( 010 545 5332[09])
No i patrząc na poradnik oraz na elementy jakie posiadam pod maską to właśnie ten schemat z 7-go rozdziału pasuje najbardziej.
Ale faktycznie może lepiej poszukać schematu dokładnie do mojego modelu.
dzieki za inf.
PAWDEM 12 lut 2016 - 22:12
Witam. Problem rozwikłany.
Post Melfio1 nakierował mnie na poszukiwanie schematu do m102.910 . No i znalazłem:
Kabelek brązowo-czerwony idzie do modułu zapłonowego do pinu nr.4. Okazało się że coś nie stykało właśnie na wtyczce do modułu.
No i okazuje się że jest napięcie: przy włączonym zapłonie i wyjętym czujniku napięcie miedzy pinami 5V.
Pozdro.
Post Melfio1 nakierował mnie na poszukiwanie schematu do m102.910 . No i znalazłem:
Kabelek brązowo-czerwony idzie do modułu zapłonowego do pinu nr.4. Okazało się że coś nie stykało właśnie na wtyczce do modułu.
No i okazuje się że jest napięcie: przy włączonym zapłonie i wyjętym czujniku napięcie miedzy pinami 5V.
Pozdro.