←  LPG i Paliwa Alternatywne

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[102.924 ] 2.0 gaźnik - falowanie obrotów...

Zablokowany

- zdjęcie Inspiron 17 sie 2016 - 18:27

witam.
posiadam 190-kę z 89' na gaźniku i niestety z instalacją gazową. Mój plan jest taki aby auto przywrócić do niemal fabrycznego stanu ale zaczynając o strony mechanicznej mam problem z jadą na benzynie. Znachor od MB stwierdził że jet to wina gaźnika gdyż były one nie udanym produktem. Odnalazłem człowieka który zdecydował się mi go zregenerować. Niestety to nic nie zmieniło. Obroty falują i szarpie podczas jazdy. Proszę o jakąś poradę co mam zrobić aby auto chodziło na benzynie tak jak wypuściła fabryka i żebym mógł wreszcie usunąć instalację gazową?
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 18 sierpnia 2016 - 07:21
Odpowiedz

- zdjęcie Sawyer 18 sie 2016 - 09:20

A na gazie chodzi?
Silnik w dobrym stanie? Czy to nie kwestia kompresji, zaworów, znachor coś sprawdzał czy na pierwszy rzut oka stwierdził gaźnik?
Jeśli faktycznie gaźnik, to znaczy że Twój człowiek nie potrafi go zregenerować, a możliwe że bardziej zepsuł. Albo znajdź specjalistę albo kup drugi gaźnik z pewnego żródła (nawet z kolektorem, jeśli Twój ma jakieś patenty antywybuchowe).
Odpowiedz

- zdjęcie melfio1 18 sie 2016 - 12:33

Jak masz gaźnik to zostaw lpg ,podobno z gaźnikiem działa ok
Odpowiedz

- zdjęcie Inspiron 18 sie 2016 - 16:38

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 18 sierpnia 2016 - 12:33 napisał

Jak masz gaźnik to zostaw lpg ,podobno z gaźnikiem działa ok
mylące o tym ale planuje zbliżyć się jak najbardziej do stanu fabrycznego oraz myślałem tez o żółtych tablicach a to wyklucza lpg.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 18 sierpnia 2016 - 21:21
Odpowiedz

- zdjęcie k0niu86 27 lis 2016 - 10:36

Wyświetl postUżytkownik Inspiron dnia 18 sierpnia 2016 - 16:38 napisał

mylące o tym ale planuje zbliżyć się jak najbardziej do stanu fabrycznego oraz myślałem tez o żółtych tablicach a to wyklucza lpg.

Cześć,
89' to zapewne Pierburg 2EE - bardzo wdzięczny gaźnik, bardzo udany. Stwierdzenie, że jest nieudanym produktem już dyskwalifikuje mechanika który się za niego zabierał.

1. Czy falowanie na benzynie występuje z mikserem do gazu czy bez niego?;
2. Czy regeneracja polegała na rozebraniu gaźnika, wymyciu, założeniu nowej uszczelki i złożeniu? Jak tak to robił to ktoś kto się kompletnie nie zna na 2EE... Tam trzeba też wymienić oringi, filterki i membranę w nastawniku pneumatycznym biegu jałowego - bez wykonania tej czynności może falować;
3. Czy pompa paliwa jest przeponowa w bloku silnika, czy już wymieniona na elektryczną? (jeżeli myślisz o LPG do używania na co dzień to lepiej zmienić na elektryczną;
4. Czy wszystkie podciśnienia (szczególnie to idące do EZL i do filtra węglowego) są szczelne i drożne?
5. Czy przepustnica wstępna pracuje poprawnie i porusza się luźno na wyłączonym zapłonie? Czy razem z nią podnosi się iglica dodatkowego powietrza? Przy gaszeniu silnika ma na krótka maksymalnie wychylić się w kierunku przeciwnym do zamykania;


Zdecydowanie polecam doprowadzić do stanu używalności i pozostawienie LPG - większy zasięg i jednak tańsza eksploatacja (przynajmniej na razie przy obecnych cenach LPG). Dobrze ogranięte LPG w tym silniku to wspaniała sprawa :)
Odpowiedz

- zdjęcie Grzesiek3427 29 lis 2016 - 17:47

Witam. Podepnę się do tematu żeby nie zaczynać nowego. Jestem posiadaczem 190-ki 2.0 '89 z LPG. Problem podobny jak kolegi tyle że autko do tego nie ma mocy i ciężko odpala. Na zimnym silniku nawet żwawo jedzie ale tylko gdy podniesie się wskazówka temp zaczynają się problemy. Mianowicie przy dodaniu gazu zaczyna się dławić i wkręca na obroty max 4-5 tyś co nawet chwilę musi potrwać. Bez obciążenia nawet się wkręca. Na gazie też ma problem z mocą ale jest ciutkę lepiej. czasem czuję że od 3-3.5 tyś obr zaczyna coś ciągnąć. Jest to duży problem bo przy wyprzedzaniu robi się nie bezpiecznie. Wymienione zostały wszystkie filtry (w tym paliwowy), kopułka, świece, przewody, kąt wyprzedzenia zapłonu został ustawiony, ingerencja gazownika też była bo na początku gasł i nie trzymał obrotów ale teraz z tym jest ok. Najgorsze jest to że żaden mechanik w okolicy nie chce się tego podjąć. Proszę o pomoc i jakieś wskazowki.
Odpowiedz

- zdjęcie k0niu86 30 lis 2016 - 07:38

Wyświetl postUżytkownik Grzesiek3427 dnia 29 listopada 2016 - 17:47 napisał

Witam. Podepnę się do tematu żeby nie zaczynać nowego. Jestem posiadaczem 190-ki 2.0 '89 z LPG. Problem podobny jak kolegi tyle że autko do tego nie ma mocy i ciężko odpala. Na zimnym silniku nawet żwawo jedzie ale tylko gdy podniesie się wskazówka temp zaczynają się problemy. Mianowicie przy dodaniu gazu zaczyna się dławić i wkręca na obroty max 4-5 tyś co nawet chwilę musi potrwać. Bez obciążenia nawet się wkręca. Na gazie też ma problem z mocą ale jest ciutkę lepiej. czasem czuję że od 3-3.5 tyś obr zaczyna coś ciągnąć. Jest to duży problem bo przy wyprzedzaniu robi się nie bezpiecznie. Wymienione zostały wszystkie filtry (w tym paliwowy), kopułka, świece, przewody, kąt wyprzedzenia zapłonu został ustawiony, ingerencja gazownika też była bo na początku gasł i nie trzymał obrotów ale teraz z tym jest ok. Najgorsze jest to że żaden mechanik w okolicy nie chce się tego podjąć. Proszę o pomoc i jakieś wskazowki.


1. Podciśnienia należy dokładnie sprawdzić;
2. Kompresja.
Odpowiedz

- zdjęcie Grzesiek3427 03 gru 2016 - 20:41

Podciśniena sprawdzone, a kompresja sie zgadza na każdym cylindrze, nawet specjalnie kupiłem manometr. Ostatnio mechanik powiedział że to jakieś klapki na wtryskiwaczach są wykrzywione ale żaden mechanik tego nie chce się podjąć a dzwoniłem nawet do serwisu mercedesa i tez tego nie zrobią.
Odpowiedz

- zdjęcie k0niu86 04 gru 2016 - 06:27

Wyświetl postUżytkownik Grzesiek3427 dnia 03 grudnia 2016 - 20:41 napisał

Podciśniena sprawdzone, a kompresja sie zgadza na każdym cylindrze, nawet specjalnie kupiłem manometr. Ostatnio mechanik powiedział że to jakieś klapki na wtryskiwaczach są wykrzywione ale żaden mechanik tego nie chce się podjąć a dzwoniłem nawet do serwisu mercedesa i tez tego nie zrobią.

Jakie klapki? na jakich wtryskiwaczach? Co za mechanik szuka wtrysków w gaźniku?

Sprawdź czy razem z tym falowaniem nastawnik pracuje czy stoi w miejscu.
Odpowiedz

- zdjęcie Szarik 04 gru 2016 - 11:20

Wyświetl postUżytkownik Grzesiek3427 dnia 03 grudnia 2016 - 20:41 napisał

Ostatnio mechanik powiedział że to jakieś klapki na wtryskiwaczach są wykrzywione

Zmień mechanika, jak on widzi wtryskiwacze przy gaźniku. I jeszcze z jakimiś klapkami.
Odpowiedz
Zablokowany