Cześć wszystkim.
Samochód to w210 e280 R6 m104.945, wpadłem do Was z forum w210 bo chyba tutaj więcej osób ma m104, tam nie dostałem odpowiedzi, głównie same diesle.
Trochę wstępu.
Po kupnie samochodu i wymianie oleju (nie znałem poprzedniego) na Motul 6100 Synergie + 10w40 po kilku miesiącach użytkowania zaczęły się odzywać szklanki. Odwrotnie jak u wszystkich na zimnym nic nie klepie a po kilku minutach zaczynają się odzywać, najbardziej słyszalne po 10-20km. Po mocnym przygazowaniu czasami ucichną. Lub na postoju 20-30s na 3500RPM też często ucichną. Stąd moje podejrzenia padają na olej. Przy okazji wymiany chciałem zrobić płukankę i przejść na MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 dobry? stąd mam kilka pytań do Was:
przy takiej operacji trzeba ściągać miskę do czyszczenia? Przy tym silniku jest problem ze sciąganiem miski? Trzeba silnik unosić? Jak sprawdzić ciśnienie oleju i na co zwrócic uwagę? Ssak lub zawór?
Proszę mnie nie linczować za taki pomysł, olej i tak muszę wymienić na popychacze aktualnie mnie nie stać 1200zł części plus robota.
A jeśli to problem oleju, ssaka, sitka, lub pompy to i tak wymiana szklanek niewiele da.
Za każdą pomocną informacje serdecznie dziękuje
0
3 replies to this topic
#1
Posted 23 October 2016 - 15:33
#2
Posted 23 October 2016 - 16:49
Najpierw zmierz ciśnienie oleju manometrem, jak będzie dobre wg. danych to szykuj się na wymianę szklanek.
#3
Posted 23 October 2016 - 16:50
Żeby zdjąć miskę trzeba unieść sporo silnik. W 210 dodatkowo w operacji może przeszkadzać maglownica.
Pierwsze co zrób, to wkręć zewnętrzy manometr zegarowy zamiast czujnika. Z tyłu podstawy filtra oleju, od strony skrzyni biegów. Dojście raczej z kanału, od góry chyba nie wsadzisz ręki. Na gorącym oleju i obrotach jałowych, tj. 750 powinieneś uzyskać średnio jakieś 1,4 - 2 bary, zależnie od stanu silnika i oleju. Maksymalne uzyskiwane ciśnienie (otwarcie zaworu przelewowego) to bodajże 5-5.3 bara.
Pierwsze co zrób, to wkręć zewnętrzy manometr zegarowy zamiast czujnika. Z tyłu podstawy filtra oleju, od strony skrzyni biegów. Dojście raczej z kanału, od góry chyba nie wsadzisz ręki. Na gorącym oleju i obrotach jałowych, tj. 750 powinieneś uzyskać średnio jakieś 1,4 - 2 bary, zależnie od stanu silnika i oleju. Maksymalne uzyskiwane ciśnienie (otwarcie zaworu przelewowego) to bodajże 5-5.3 bara.
#4
Posted 23 October 2016 - 19:37
dzięki za info, sprawdzę ciśnienie. Silnik uniesie się na poduszkach wystarczająco czy trzeba odkręcać?
Edited by droite, 23 October 2016 - 20:07.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[C124] Jak wyjąć miskę olejową w M103? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | radeck00 |
|
||
Jak wyjąć miskę oleju ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sarbel |
|