Skocz do zawartości




- - - - -

[w210] M104.945 jak sciągnąć miskę olejową



3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   droite


  • Postów: 6
  • Na forum od: 06 gru 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 października 2016 - 15:33

Cześć wszystkim.
Samochód to w210 e280 R6 m104.945, wpadłem do Was z forum w210 bo chyba tutaj więcej osób ma m104, tam nie dostałem odpowiedzi, głównie same diesle.
Trochę wstępu.
Po kupnie samochodu i wymianie oleju (nie znałem poprzedniego) na Motul 6100 Synergie + 10w40 po kilku miesiącach użytkowania zaczęły się odzywać szklanki. Odwrotnie jak u wszystkich na zimnym nic nie klepie a po kilku minutach zaczynają się odzywać, najbardziej słyszalne po 10-20km. Po mocnym przygazowaniu czasami ucichną. Lub na postoju 20-30s na 3500RPM też często ucichną. Stąd moje podejrzenia padają na olej. Przy okazji wymiany chciałem zrobić płukankę i przejść na MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 dobry? stąd mam kilka pytań do Was:
przy takiej operacji trzeba ściągać miskę do czyszczenia? Przy tym silniku jest problem ze sciąganiem miski? Trzeba silnik unosić? Jak sprawdzić ciśnienie oleju i na co zwrócic uwagę? Ssak lub zawór?
Proszę mnie nie linczować za taki pomysł, olej i tak muszę wymienić na popychacze aktualnie mnie nie stać 1200zł części plus robota.
A jeśli to problem oleju, ssaka, sitka, lub pompy to i tak wymiana szklanek niewiele da.

Za każdą pomocną informacje serdecznie dziękuje



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 23 października 2016 - 16:49

Najpierw zmierz ciśnienie oleju manometrem, jak będzie dobre wg. danych to szykuj się na wymianę szklanek.

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2016 - 16:50

Żeby zdjąć miskę trzeba unieść sporo silnik. W 210 dodatkowo w operacji może przeszkadzać maglownica.

Pierwsze co zrób, to wkręć zewnętrzy manometr zegarowy zamiast czujnika. Z tyłu podstawy filtra oleju, od strony skrzyni biegów. Dojście raczej z kanału, od góry chyba nie wsadzisz ręki. Na gorącym oleju i obrotach jałowych, tj. 750 powinieneś uzyskać średnio jakieś 1,4 - 2 bary, zależnie od stanu silnika i oleju. Maksymalne uzyskiwane ciśnienie (otwarcie zaworu przelewowego) to bodajże 5-5.3 bara.

#4 Offline   droite


  • Postów: 6
  • Na forum od: 06 gru 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 października 2016 - 19:37

dzięki za info, sprawdzę ciśnienie. Silnik uniesie się na poduszkach wystarczająco czy trzeba odkręcać?

Użytkownik droite edytował ten post 23 października 2016 - 20:07









Podobne tematy Zwiń