←  Mercedes G i ML

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

Olej o skrzyni biegów w163

- zdjęcie wygaszacz 28 gru 2016 - 21:09

Im więcej czytam ty mniej wiem co zrobić :)
Od początku pacjent w163 z 2000r 3,2 bez. Co jakiś czas pojawia się problem z przekładaniem biegów Dzieje się to w okolicy 60kh obroty rosną a skrzynia nie przekłada wyżej
Nie wiem kiedy olej był zmieniany i nie wiem co jest wlane ?
Postanowiłem zmienić olej filtr co proponujecie ?
Dzięki za wszelkie pomysły :)
Odpowiedz

- zdjęcie k0niu86 29 gru 2016 - 07:59

Wyświetl postUżytkownik wygaszacz dnia 28 grudnia 2016 - 21:09 napisał

Im więcej czytam ty mniej wiem co zrobić :)
Od początku pacjent w163 z 2000r 3,2 bez. Co jakiś czas pojawia się problem z przekładaniem biegów Dzieje się to w okolicy 60kh obroty rosną a skrzynia nie przekłada wyżej
Nie wiem kiedy olej był zmieniany i nie wiem co jest wlane ?
Postanowiłem zmienić olej filtr co proponujecie ?
Dzięki za wszelkie pomysły :)

U mnie jest podobny objaw i też zabieram się za wymianę oleju. Na razie ustaliłem, że to jest ta sama skrzynia co była wkładana do w210 i są całe zestawy z uszczelką, olejem, filtrem i gniazdem elektrycznym od Meyle HD :) http://www.meyle.com...og2/index.html# - find oil for transmission a potem 722.6 :)
Odpowiedz

- zdjęcie wygaszacz 29 gru 2016 - 12:20

Tak znalazłem ten zestaw
http://www.aleczesci...0141350201.aspx
Ale on jest dość drogi a ja nie jestem przekonany do wymiany oleju bez płukania :)
W związku z tym kupie jeszcze olej na płukanie
Myśle o takim
http://allegro.pl/ol...5262987528.html
Odpowiedz

- zdjęcie dawid51Gt 30 gru 2016 - 09:08

To ja się tylko podpiszę bo ręce opadają czasami. Olej wymieniamy co ok 40-50tys km lub co 2lata . Kilometrów pewnie nie zrobicie ale te dwa lata trzeba w głowie mieć . To nie jest chwyt marketingowy tylko fakt że każdy olej (skrzynia,silnik, wspomaganie dyfry) po takim okresie traci swoje właściwości i już czy to od przepracowania czy nawet z wchłaniania wilgoci z powietrza .Sa te wymiany tzw dynamiczne ale nie wszędzie dostępne , i drogie . Taka wymiana 5l to jest bardziej podmiana bo w skrzyni jest prawie 8,5 l oleju .Najlepiej zrobić to co krótszy czas 2x5l(tak po zakupie auta) a potem raz na rok czy półtora cyklicznie te podmianki (zawsze z filtrem) .Do wymiany potrzebny jest też specjalny bagnet .
Jeśli chodzi o te przypadki to mam wrażenie że zaniedbaliście Panowie temat totalnie .Po wymianie może być różnie na cud bym nie liczył ale spróbujcie .Znam przypadki gdzie takie wymiany nie wiele wniosły a wręcz wyrażnie pogorszyły sprawę bo było już za póżno . Olej w skrzyni ma ciężkie warunki pracy zawsze musi być wysokiej jakości i w odpowiedniej ilości . O ile do silnika leje coś dobrego wg własnych upodobań to do skrzyń dla spokoju sumienia filtry i oleje kupuje w oryginale.
Odpowiedz

- zdjęcie wygaszacz 30 gru 2016 - 18:12

Napisz może co to jest filtr olej w oryginale ?
Odpowiedz

- zdjęcie dawid51Gt 30 gru 2016 - 20:13

No idzie się do ASO albo sklepu gdzie mają części oryginalne podaje numer VIN i już .
Nie wiem czy to nie będzie reklama trudno ,wpisz sobie PRO Mercedes w google ja tam kupuje wszystko i ceny nie zabijają .Potrzebujesz filtr , olej i uszczelkę oraz wypadałoby też taką wtyczkę wymienić z oringami . Tam mają części OEM i dobrej jakości zamienniki
Odpowiedz

- zdjęcie wygaszacz 31 gru 2016 - 11:12

A myślisz że mercedes to produkuje ? olej filtr czy wtyczkę ?
Odpowiedz

- zdjęcie dawid51Gt 31 gru 2016 - 18:09

Oczywiście że nie jak miliony innych części , choć jednak to koncern potężny i produkuje sporo . Przy takich groszowych różnicach w cenie wole mieć część OEM . To nie tylko logo i numerek ale jednak jakość jakiej wymaga odbiorca części (koncern ) jeśli zleca produkcję firmie zewnętrznej .O ile uszczelki , fitry możesz zastąpić z czystym sumieniem zamiennikami to olej w skrzyni już aż tak nie .Dostajesz bańkę z oznaczeniami MB i koniec . Pewnie że robi to ktoś dla nich ale nie chce mi się szukać niby kto ani zamienników niby zgodność z MB . Człowiek od skrzyń stwierdził że wszystkie obecne oleje są bardzo marnej jakości i wręcz cieszy się że ludzie sami przywożą olej na wymianę bo sam nie wie co lać :) . Więc wole lać to co naleje ASO .Ostatnio zmieniałem oleje w dyfrach i reduktorze tu problemu z dobraniem ewentualnych zamienników do dyfra nie było ale reduktor nie do obejścia albo OEM (bardzo drogi jak na przekładniowy) albo coś na czuja :(
Odpowiedz

- zdjęcie k0niu86 01 sty 2017 - 14:25

Wyświetl postUżytkownik dawid51Gt dnia 31 grudnia 2016 - 18:09 napisał

Oczywiście że nie jak miliony innych części , choć jednak to koncern potężny i produkuje sporo . Przy takich groszowych różnicach w cenie wole mieć część OEM . To nie tylko logo i numerek ale jednak jakość jakiej wymaga odbiorca części (koncern ) jeśli zleca produkcję firmie zewnętrznej .O ile uszczelki , fitry możesz zastąpić z czystym sumieniem zamiennikami to olej w skrzyni już aż tak nie .Dostajesz bańkę z oznaczeniami MB i koniec . Pewnie że robi to ktoś dla nich ale nie chce mi się szukać niby kto ani zamienników niby zgodność z MB . Człowiek od skrzyń stwierdził że wszystkie obecne oleje są bardzo marnej jakości i wręcz cieszy się że ludzie sami przywożą olej na wymianę bo sam nie wie co lać :) . Więc wole lać to co naleje ASO .Ostatnio zmieniałem oleje w dyfrach i reduktorze tu problemu z dobraniem ewentualnych zamienników do dyfra nie było ale reduktor nie do obejścia albo OEM (bardzo drogi jak na przekładniowy) albo coś na czuja :(


A czy reduktor czasem nie pracuje na tym samym oleju co skrzynia????
Odpowiedz

- zdjęcie dawid51Gt 02 sty 2017 - 11:08

Nie , to oddzielne urządzenie (wyglądają jak monolit ) zupełnie odseparowane o całkowicie innym smarowaniu i zastosowanym oleju (niby podobnym ale jednak innym oleju )
Odpowiedz