Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Problem z ogrzewaniem LPG


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 01 stycznia 2017 - 00:59

Witam Panowie, dopadł mnie problem z ogrzewaniem . Mianowicie brak ogrzewania na postoju i wolnych obrotach. Jak odpale zimne auto to mimo że płyn w układzie się nagrzewa i temperatura wskazuje ~85C( węże od chłodnicy również gorące) to temperatura na nagrzewnicy (odczytane z "kostki rubika") ma mniejwięcej 7C jak dodaje gazu to nagrzewnica się zaczyna nagrzewać do nawet 70C (jak nadmuch na min) jednak jak odpuszcze i autko chodzi na wolnych obrotach to temperatura sukcesywnie spada . Przy większej sile wiatraku (pomiędzy min a auto) spada o o wiele szybciej. Podczas jazdy utrzymuje się w granicach 60C . Temperatura płynu 85-90C i po zatrzymaniu na światłach spada a z nawiewu leci coraz chłodniejsze powietrze. W korku spada spokojnie do poniżej 20C. Zaobserwowałem również że nie ma powrotu do zbiorniczka wyrównawczego ( z tego cienkiego przewodu) . Pół roku temu wymieniona pompa wody oraz termostat cały układ przepukany i wlany nowy płyn odpowietrzony . Węże od chłodnicy miękkie można normalnie na ciepłym odkręcić korek zbiorniczka . Dodam że zaworki czyszone i sprawne ale również zimne.
Silnik m104.990 z LPG

Użytkownik bujemuje edytował ten post 01 stycznia 2017 - 01:01




#2 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 01 stycznia 2017 - 11:12

Koło zaworków nagrzewnicy masz pompkę wspomagającą. Zapewne stoi. Puknij w nią i zobacz czy się ruszy. Można ją regenerować.

#3 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 01 stycznia 2017 - 18:16

Niestety mam błąd tej pompki : uszkodzony lub przerwany obwód.nie mogę nigdzie znalezc schematu elektrycznego a kable giną w wiązce i peszlach. Przy okazji możesz podać jak ja zregenerować ?

#4 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 09 stycznia 2017 - 08:26

Wyświetl postUżytkownik Wichu dnia 01 stycznia 2017 - 11:12 napisał

Koło zaworków nagrzewnicy masz pompkę wspomagającą. Zapewne stoi. Puknij w nią i zobacz czy się ruszy. Można ją regenerować.

Hej. też mnie interesują materiały odnośnie regeneracji tej pompki.

#5 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 17 lutego 2017 - 14:38

Problem rozwiązany faktycznie pompka wymieniłem szczotki i wsio gra. Wymiana szczotek bardzo prosta. Odcinamy od góry blaszki w pompce wyciągamy górę przelutowujemy nowe szczotki i wsio gra i buczy . Wymiary szcztek 5mm*5mm*10mm

#6 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 18 lutego 2017 - 21:30

Na aucie, bez wyciagania całego zestawu, co nie? Komutator jak wygladał?

#7 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 19 lutego 2017 - 11:50

Można wyciągnąć samą górę resztę zostawić na aucie i sobie jeździć a w między czasie przelutowujemy szczoteczki. Ja jednak na zimnym silniku wykręciłem cała pompkę (4 śrubki torx 10) odgiąlem blaszki na górze i na dole . Ściągnąłem tuleje (ten kawałek "rurki co osłania komutator) wszystko wyczyściłem bo syfu od starych szczotek było co nie miara i złożyłem spowrotem . UWAGA! Przy składaniu i skręcaniu zwrócić uwagę że jest jedną wypustka od dołu przy dziurce na śrubę . Nei może przekręcić pompki bo mimo że otwory na śruby będą pasować to wypustka i dziurka się nie zgra i będzie wyciekał płyn chłodzący !








Podobne tematy Zwiń