[w124] Skrzynia biegow. m104 zamiana
kubes2007 02 sty 2017 - 13:56
Mam pytanie czy ktos kiedys probowal wstawic automatyczna skrzynie biegow z w210 z 1996r z motorem m104 do w124 z 1995 z motorem m104 ewentualnie jakies szlachetne porady na co zwrocic uwage.
wojtek81 02 sty 2017 - 20:15
Koło zamachowe oraz tylna flansza skrzyni.
Tym mogą się różnić.
Wandler sobie przełożysz, a tylna flansza jest wymienna.
Poza tym to te same skrzynie.
Tym mogą się różnić.
Wandler sobie przełożysz, a tylna flansza jest wymienna.
Poza tym to te same skrzynie.
kubes2007 02 sty 2017 - 23:23
wojtek81, on 02 stycznia 2017 - 20:15, said:
Koło zamachowe oraz tylna flansza skrzyni.
Tym mogą się różnić.
Wandler sobie przełożysz, a tylna flansza jest wymienna.
Poza tym to te same skrzynie.
Tym mogą się różnić.
Wandler sobie przełożysz, a tylna flansza jest wymienna.
Poza tym to te same skrzynie.
kubes2007 03 sty 2017 - 11:55
kubes2007 03 sty 2017 - 12:24
m104 03 sty 2017 - 12:39
Bo w 124 masz skrzynię 722.3 lub 722.5. Są to skrzynie ze sterowaniem typowo hydrauliczno-mechanicznym i znikomą ilością elektroniki - .3 nie potrzebuje w ogóle "prądu" do pracy, poza zaworem KD, .5 ma sterownik i dodatkowy zawór do obsługi 5 biegu.
Skrzynia 722.6 jest skrzynią zupełnie inną, w pełni sterowaną elektronicznie. Jak wciśniesz ją do 124 uzyskasz tylko jeden bieg do przodu i jeden do tyłu. Jedyne sensowne rozwiązanie, żeby ją uruchomić, to zakup kontrolera stand-alone, ale i tak nie będzie to działało jak "fabrycznie".
Skrzynia 722.6 jest skrzynią zupełnie inną, w pełni sterowaną elektronicznie. Jak wciśniesz ją do 124 uzyskasz tylko jeden bieg do przodu i jeden do tyłu. Jedyne sensowne rozwiązanie, żeby ją uruchomić, to zakup kontrolera stand-alone, ale i tak nie będzie to działało jak "fabrycznie".
Sinus007 03 sty 2017 - 14:54
Można włożyć skrzynie 722.6 ale wiąże się z tym sporo dodatkowych kwestii. Przede wszystkim sygnały z koronek ABS w których jest 48 zębów a nie jak w W124 96. Dalej trzebaby dołożyć sterownik ASR i EGS, zmienić zwrotnice tylne na takie co mają czujniki ABS. Oczywiście cała instalacja. Potem jeśli ma działać ABS to również pompa do przełożenia z W210. Generalnie do zrobienia ale bardzo dużo zachodu. Jeszcze most z takim samym przełożeniem jak w aucie z którego jest skrzynia.
Wkladam takie skrzynie do jeszcze starszych aut np. R107 i da się ogarnąć tak żeby wszystko działalo jak trzeba.
Wkladam takie skrzynie do jeszcze starszych aut np. R107 i da się ogarnąć tak żeby wszystko działalo jak trzeba.