←  Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka...

Forum Mercedes 201-124 (w201, w124, c124, s124, a124)

»

[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia.

- zdjęcie polek 15 lut 2013 - 21:16

Witam ponieważ moje 124 stało bardzo nisko z tyłu koła chowały się pod błotniki zdecydowałem wymienic sprężyny i tu mam problem. Kupiłem sprężyny KYB niby wzmacniane w hurtowni dobrali je do mojego rocznika i silnika kupiłem komplet przód i tył i po założeniu spręzyn na tył zdziwiłem sie bardzo ponieważ autko dalej siedzi nisko :( Jaka może byc tego przyczyna? źle dobrane spręzyny czy cos innego? może te gumy na spręzynach juz wyklepane?
Odpowiedz

Gość_kloss72_ 15 lut 2013 - 21:53

Wyświetl postUżytkownik polek dnia 15 lutego 2013 - 21:16 napisał

dobrali je do mojego rocznika i silnika

Na forum było onegdaj zamieszczone w formie tabelek jak się dobiera w/g wyposażenia sprężyny zawieszenia dla w124/201. Net mi dziś klęka coś więc nie odszukam tego za Ciebie i nie zamknę ewentualnie niniejszego wątku ale spróbuj regulaminowo wyszukiwarki użyć, może coś wyrzuci ciekawego.
Same tabelki gdzieś mam, lecz dziś zamieszczanie ich.....odpuszczę ;)
Odpowiedz

- zdjęcie polek 15 lut 2013 - 22:04

troche szperałem ale nie znalazłem niestety;/
Odpowiedz

- zdjęcie m104 15 lut 2013 - 22:46

Te tabelki doboru sprężyn tyczą się chyba już tylko oryginałów dostępnych w ASO. Wszystkie tańsze zamienniki robione są "jak podejdzie", różnią się tylko wysokością w stanie spoczynku i średnicą druta. Z resztą, w większości w rubryczce "zastosowanie" mają wpisane Mercedes 200E-300DT Zawsze, jak zakładałem komuś takie sprężyny, to po 2 tygodniach przyjeżdżał ponownie na "regulacje" wysokości. Jak było za nisko, wsadzało się "większe" podkładki. Jak było dużo za wysoko, w ruch szła szlifierka.
Ostatnio nadziałem się nawet na sprężyny Lesjofors. Niby wyższa półka, cena także, miały być dedykowane do 320CE, wyliczone "punkty" i miały być idealne, w praktyce po założeniu przód leży, że jeździć się nie da, zaś tył stał tak, że między koło a rant nadkola można było wsunąć pięść ustawioną "w pionie".

Zwróć uwagę, jakie masz podkładki pod sprężyny. Na tył były 3 wysokości, łatwo można poznać, jakie masz założone, po ilości "cycków" z boku podkładki. Z jednym cyckiem - najniższe, z 3 najwyższe. Między 1 a 3 zyskasz trochę wysokości.
Użytkownik m104user edytował ten post 15 lutego 2013 - 22:53
Odpowiedz

Gość_kloss72_ 16 lut 2013 - 10:56

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 15 lutego 2013 - 22:46 napisał

Te tabelki doboru sprężyn tyczą się chyba już tylko oryginałów dostępnych w ASO

Zapewne masz rację.
Są one w FAQ, uzupełniłem wpis danymi książkowymi, poczytać zawsze można. kliken
Sam trafiałem na podobne problemy jak opisujesz -zazwyczaj przód padał na glebę, a tył szedł w niebo :/
Odpowiedz

- zdjęcie pawel14b3 16 lut 2013 - 15:11

Kolego a może twój pojazd dopadła starość i częsta usterka z tego powodu. Czyli załamanie się podkładek mocujących sprężyny :hmm:
Odpowiedz

- zdjęcie m104 16 lut 2013 - 16:49

Te podkładki gumowe co najwyżej się deformują. Ja bym zaczął jak pisałem wyżej, od sprawdzenia wysokości podkładek. Różnica między "jedynkami" a "trójkami" będzie widoczna.
Odpowiedz

- zdjęcie polek 03 mar 2013 - 14:10

Spróbuje z tymi podkładkami.Mam "trójki" ale wydają mi się cienkie może już wysłużyły swoje i trzeba zmienić. Zobaczymy jak będzie z przodem .

Założyłem na tył nowe gumy na sprężyny dalej nisko siedzi jak wsiądzie do auta 5 osób leci na dół . Zastanawiam sie czy uznaja reklamacje bo to oni źle dobrali?
Odpowiedz

- zdjęcie GEORGE P. 03 mar 2013 - 14:56

Myślę, że gdyby były ok, to auto stałoby wysoko, dupa jest lekka.
Ja bym żądał wymiany na inne.
A kielichy Ci czasem nie wpadły do bagaznika?
Odpowiedz

- zdjęcie polek 10 mar 2013 - 16:24

Obawiałem się tego ale kielichy są całe. Na pustym autku prześwit między oponą a błotnikiem to 2-3 cm denerwuje mnie to strasznie bo ciągle gdzieś zaczepiam podłogą . Chyba zostanie reklamacja.
Odpowiedz