Sztywne przewody hamulcowe - miedziane vs....
majsterus 31 sty 2017 - 19:49
Użytkownik wicherWpolu dnia 30 stycznia 2017 - 21:06 napisał
Miedziane nie nadają się z wielu względów. Generalnie na każdym szkoleniu z procesów technologicznych ukł. hamulcowych Producenci tacy jak ATE piszczą zawsze o dwie rzeczy:
- nie wkladac nieoryginalnych przewodow
- nie odpowietrzac/wymieniac plynu hamulcowego za pomocą pompowania pedalem.
Miedziane przewody nie wytrzymują ciśnienia, zwłaszcza w nowoczesnych układach, odkształcają się na łączeniach, są za miękkie, reagują z substancjami obecnymi pod podwoziem.
Z prawnego pkt widzenia to ingerencja w układ hamulcowy, więc jak kogos przejedziecie, to prokurator może wyciągnąć konsekwencje wobec was i diagnosty. Po zmianach na skp poza tym juz miedz nie przejdzie. Jesli juz musicie, to CuNiFe, czyli miedz z niklem i zelazem ale w pl jest niedostepny.
Odpowiadajac na kolejne pytanie: są to przewody Ate, czyli samego producenta. Dostepne w sieci Profiauto, sprawdzcie kto jest hurtownikiem w waszym miescie.
Są TANSZE!!! niz miedz. Dopoki cisnienie nie uksztaltuje rurek - sa miekkie i latwe do wyginania. Zakrety robię dwiema wyginarkami o roznej srednicy (oczko na rączce) za kilka zl sztuka (Yato). Polecam Wam serdecznie! NIe dajcie sie nabic w miedzianą butelkę, bo wszyscy tak robią...
- nie wkladac nieoryginalnych przewodow
- nie odpowietrzac/wymieniac plynu hamulcowego za pomocą pompowania pedalem.
Miedziane przewody nie wytrzymują ciśnienia, zwłaszcza w nowoczesnych układach, odkształcają się na łączeniach, są za miękkie, reagują z substancjami obecnymi pod podwoziem.
Z prawnego pkt widzenia to ingerencja w układ hamulcowy, więc jak kogos przejedziecie, to prokurator może wyciągnąć konsekwencje wobec was i diagnosty. Po zmianach na skp poza tym juz miedz nie przejdzie. Jesli juz musicie, to CuNiFe, czyli miedz z niklem i zelazem ale w pl jest niedostepny.
Odpowiadajac na kolejne pytanie: są to przewody Ate, czyli samego producenta. Dostepne w sieci Profiauto, sprawdzcie kto jest hurtownikiem w waszym miescie.
Są TANSZE!!! niz miedz. Dopoki cisnienie nie uksztaltuje rurek - sa miekkie i latwe do wyginania. Zakrety robię dwiema wyginarkami o roznej srednicy (oczko na rączce) za kilka zl sztuka (Yato). Polecam Wam serdecznie! NIe dajcie sie nabic w miedzianą butelkę, bo wszyscy tak robią...
Snujesz opowieści dziwnej treści....miedź należy do metali szlachetnych więc jak ma reagować z podwoziem (substancjami ) ?? BZDURA TOTALNA
Ciśnienie....a może napiszesz ile masz barów w układzie (z przodu ), a ile taka miedź MPa wytrzymuje na rozrywanie?? Sądzę, że nie masz o tym zielonego pojęcia
Ale kazanie prawisz
Miedziane wytrzymają więcej niżeli stalowe, które przerdzewieją
Rozumiem, w sporcie ekstremalnym to miedź, może nie być dopuszczona, ale proszę Cię, nie pisz mi tutaj o mercedesie który ma 97kW i standardowy układ hamulcowy...bo parskam śmiechem
Nic idę po wodę z lidla, do auta, może mi przejdzie
W sumie to można by rurki z nierdzewki wykonać Co Ty na to???
Producenci forda zalecają kupowanie akumulatorów Forda, a Ci z mercedesa ztylko logiem mercedesa
A na "no name" auta też jadą
Użytkownik majsterus edytował ten post 31 stycznia 2017 - 19:51
Aero 01 lut 2017 - 08:11
Użytkownik majsterus dnia 31 stycznia 2017 - 19:49 napisał
ale proszę Cię, nie pisz mi tutaj
No właśnie kolega może tutaj pisać sobie co chce, bo to jego temat, a Tobie jak się nie podoba, to nie zaglądaj i nie czytaj. Tyle.
Naprawdę męczy to Twoje czepianie się w każdym wątku, szczególnie gdzie ktoś robi coś fajnego.
melfio1 01 lut 2017 - 09:32
majsterus, ma racje ,każdy wymienia na miedziane bo jest łatwiej powyginać itd.,no chyba że jak kolega rozebrał całe auto to se ori strzelił ,i ok,ale polak to już tak ma że to co moje to najlepsze..
wicherWpolu 01 lut 2017 - 11:15
Dla dyskutantów:
- oczywiście każdy może jezdzić sobie na miedzi i wierzyć, ze spełnia wymogi, jest dobra, tania i legalna.
- oczywiście, marketing producentów pierze nam mózgi, abyśmy kupowali kilka metrów stalowych przewodów za kilka zł/metr, bo to dla nich kokosy
- oczywiście żaden producent układow hamulcowych nie wpadł na to, by tak dobroczynną miedz stosować
- oczywiście przewodów stalowych nie wygina się tak samo miękko, jak miedzi. oczywiscie wszyscy krzyczący próbowali.
Kończąc offtop w moim temacie galerii - miedziano-stalowe pozdrowienia ;D
- oczywiście każdy może jezdzić sobie na miedzi i wierzyć, ze spełnia wymogi, jest dobra, tania i legalna.
- oczywiście, marketing producentów pierze nam mózgi, abyśmy kupowali kilka metrów stalowych przewodów za kilka zł/metr, bo to dla nich kokosy
- oczywiście żaden producent układow hamulcowych nie wpadł na to, by tak dobroczynną miedz stosować
- oczywiście przewodów stalowych nie wygina się tak samo miękko, jak miedzi. oczywiscie wszyscy krzyczący próbowali.
Kończąc offtop w moim temacie galerii - miedziano-stalowe pozdrowienia ;D
majsterus 01 lut 2017 - 19:05
Nie stosuje miedzi...bo jest za droga. To tak samo jak układu wydechowego nie produkuje się seryjnie z nierdzewnej stali.
carl00s 01 lut 2017 - 21:22
Użytkownik majsterus dnia 31 stycznia 2017 - 19:49 napisał
miedź należy do metali szlachetnych więc jak ma reagować z podwoziem (substancjami )
Miedź jest metalem półszlachetnym. Obniżenie tej "szlachetności" spowodowane jest reaktywnością miedzi większą niż innych metali z jej grupy - np. srebra.
Idź bądź głupi gdzieś indziej.
GregJozefow 02 lut 2017 - 15:21
Użytkownik wicherWpolu dnia 01 lutego 2017 - 11:15 napisał
Dla dyskutantów:
- oczywiście każdy może jezdzić sobie na miedzi i wierzyć, ze spełnia wymogi, jest dobra, tania i legalna.
- oczywiście, marketing producentów pierze nam mózgi, abyśmy kupowali kilka metrów stalowych przewodów za kilka zł/metr, bo to dla nich kokosy
- oczywiście żaden producent układow hamulcowych nie wpadł na to, by tak dobroczynną miedz stosować
- oczywiście przewodów stalowych nie wygina się tak samo miękko, jak miedzi. oczywiscie wszyscy krzyczący próbowali.
Kończąc offtop w moim temacie galerii - miedziano-stalowe pozdrowienia ;D
- oczywiście każdy może jezdzić sobie na miedzi i wierzyć, ze spełnia wymogi, jest dobra, tania i legalna.
- oczywiście, marketing producentów pierze nam mózgi, abyśmy kupowali kilka metrów stalowych przewodów za kilka zł/metr, bo to dla nich kokosy
- oczywiście żaden producent układow hamulcowych nie wpadł na to, by tak dobroczynną miedz stosować
- oczywiście przewodów stalowych nie wygina się tak samo miękko, jak miedzi. oczywiscie wszyscy krzyczący próbowali.
Kończąc offtop w moim temacie galerii - miedziano-stalowe pozdrowienia ;D
Witam wszystkich,
wcisnę swoje 3 grosze w dyskusję,
jeśli chodzi o przewody miedziane , miedziano-niklowe i stalowe powlekane np. produkowane przez http://www.wotkta.pw...o&f=rwz i dystrybuowane przez największe hurtownie motoryzacyjne w naszym kraju posiadają certyfikat bezpieczeństwa i mogą być bezpiecznie montowane w pojazdach !!!
Nie mam zamiaru nikogo reklamować tylko napisać parę słów wyjaśnienia pochodzącego z mojego doświadczenia.
Sam prowadzę serwis samochodów od wielu lat i wiedzę posiadam z własnej praktyki, studiów oraz szkoleń którą weryfikuje w trakcie codziennej pracy.
1. Jeśli przewody miedziane byłyby tak dobre to producenci montowaliby je na pierwszym montażu a tak nie jest.
2. Producenci montują przewody stalowe powlekane ale są one montowane w trakcie produkcji na etapie gdy nie ma jeszcze zamontowanego zawieszenia !!!
Jeśli chodzi o przewody miedziane to są dopuszczone do montażu i fakt zaletą ich jest łatwość uformowania ale mają też wady którymi są utlenianie powierzchni co objawia się zielonkawym nalotem - patyną oraz powstanie ogniwa elektrochemicznego przy połączeniu stali z miedzią ... W związku z tymi wadami i czasem dokręceniem z za dużą siłą jest problem z ponownym ich demontażem.
Pewnym rozwiązanie są przewody miedziano-niklowe w których dwa opisane powyżej zjawiska są ograniczone do minimum, natomiast jeśli chodzi o kształtowanie to są podobnie sztywne jak stalowe.
U siebie jak tylko mam możliwość staram się montować przewody stalowe, natomiast czasem zdarza mi się montować przewody miedziane z racji ewentualnych kosztów dla klientów mogących wystąpić w trakcie naprawy, np. problemy z demontażem zawieszenia, zbiornika paliwa, układu wydechowego itp. elementów.
Dostępność wszystkich jest bezproblemowa natomiast zgodzę się autorem tematu stalowe są najtańsze ... i zgodne tym co zamontował producent.
W swoim C124 z tyłu wszystkie założyłem stalowe natomiast z ułożeniem na samochodzie z założonym zawieszeniem miałem trochę gimnastyki.
Użytkownik GregJozefow edytował ten post 02 lutego 2017 - 15:28