Jump to content




- - - - -

M102 nadaje się do gazu.


6 replies to this topic

#1 Offline   mars121


  • posts 181
  • Joined 28 Apr 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 02 July 2017 - 11:20

Piszę w sumie informacyjnie. Powszechną opinią jest,że M102 nie nadaje się do gazu,tymczasem mój 2.0 na najzwyklejszej instalacji na śrubę chodzi b.dobrze na obydwu paliwach,minimalne,wręcz śladowe wachania obrotów na wolnych,ledwie zauważalne ruchy wskazówki(instalacja w aucie 11lat) . Można pomyśleć fuks,do wczoraj. Wczoraj stałęm się posiadaczem 2.3 automat z instalacją wyposażoną w silniczek krokowy zamiast śruby (zakładana w 2005) i naprawdę życzę każdemu by tak pracowały mu auta na obu paliwach. Wniosek z tego taki,że wbrew obiegowej opini da się założyć dobrze działającą instalację gazową do tych silników,a to,że w wielu nie działa jak trzeba najwyraźniej nie jest spowodowane konstrukcją silnika a niesprawnościami któregoś z układów lub niewystarczającą sprawnością gazownika.



#2 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 02 July 2017 - 21:31

O wiele więcej jest sytuacji, w których instalacja LPG szkodzi wtryskowi. M102 się nadaje!

KE- Jetronic się nie nadaje. Na co jasno wskazuje zasada jego działania. I o ile istnieją patenty na zminimalizowanie szkód- silnik z tym wtryskiem do gazu się nie nadaje.

Życzę następnej dekady bez problemów :)

#3 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 06 July 2017 - 22:44

Przejeździłem 12 lat 190-tką 2.0 KE z LPG i pomimo kilkunastu wystrzałów wtrysk pracuje wzorowo.

#4 Offline   majsterus


  • posts 4,467
  • Joined 10 Nov 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Posted 07 July 2017 - 22:08

Ale się nie nadaje :D
W ogóle :D
Nie i koniec :D

#5 Offline   szymtro


  • posts 530
  • Joined 07 Jun 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Posted 18 April 2019 - 23:30

Pancerne gniazda zaworowe, samoregulatory, masywna głowica - co tu ma się nie nadawać.
Gorzej ma 2.3 gdzie "mięsa" między cylindrami nie ma już tak dużo i uszczelka bardziej dostaje.
Do tego odpowiedni skok * średnica tłoka, tylko saab miał bardziej dopracowaną konstrukcję R4(też 102mm rostaw)

#6 Offline   godzix


  • posts 28
  • Joined 02 Jun 2018
  • Miejscowość: Żurawica
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 19 April 2019 - 19:24

Odkop niezły, ale chodzi raczej o układ wtryskowy, niżeli sam silnik. Sam silnik znosi dużo, oczywiście 8V. W 16V potrafiły strzelać łańcuchy

#7 Offline   szymtro


  • posts 530
  • Joined 07 Jun 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Posted 02 May 2019 - 23:22

Wtrysk mechaniczny wytrzymuje naprawdę dużo katowania gazem.








Podobne tematy Zwiń