Jump to content




- - - - -

[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1602 replies to this topic

#1501 Offline   Szarik


  • posts 1,163
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 02 April 2019 - 15:43

Sens jest. Ale pewnie usłyszysz podobną diagnoze, do mojej, czyli spalone sprzęgła. Ktoś musi ją rozebrać i ocenić, czy warto naprawiać.



#1502 Offline   Furional


  • posts 23
  • Joined 03 Feb 2016
  • Miejscowość: Chełm/Biłgoraj
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 SEC 500
  • Trzeci Mercedes:W203 COUPE

Posted 02 April 2019 - 17:16

A koszt naprawy tej skrzyni jak wygląda ??

#1503 Offline   Szarik


  • posts 1,163
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 02 April 2019 - 19:39

Dokładnie tego nikt nie powie, bez diagnozy. Mnie mechanik powiedział ok.1000zł za robotę. A reszta, to części. Zależy, czy tylko tarcze są spalone, czy jeszcze coś uległo zniszczeniu (np. podobno przekładnia planetarna piątego biegu lubi się rozsypać). Dać komuś, kto rozbierze, popatrzy i powie, czy warto remontować, czy złom.

#1504 Offline   Loocyfer9


  • posts 23
  • Joined 05 Jul 2018
  • Miejscowość: JG
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:lpg

Posted 28 April 2019 - 09:48

Pytałem w wątku o problemy z asb, to teraz czas napisać jak się to zakończyło.

Od końca stycznia do marca coupe było u "speca" od w124 w tym też i od skrzyni.. Temat wyraźnie go przerósł do czego nie potrafił się przyznać i oddał mi auto w stanie fatalnym (głównie asb)...
Chciałem zawieźć Mercedesa do Görlitz, jednak po rozmowie telefonicznej skrzyniarz skierował mnie do ASB Długołęka. Skrzynia przeszła kompeltny remont, jest na gwarancji i działa tak jak powinna. Koszt +/- jak za Passata B5 w klekocie ale od zakupu auta wiedziałem z czym to się wiąże.
Z całą też pewnością mogę polecić każdemu Długołęka. Profesjonalizm, konkretna rozmowa, kurczowo trzymali się terminów, błyskawiczna diagnoza, gwarancja.

Mam nadzieję że teraz skrzynia przejedzie kolejne 25 lat :)

#1505 Offline   janekc124


  • posts 51
  • Joined 09 Mar 2016
  • Miejscowość: Lodz
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Astra K

Posted 19 July 2019 - 08:57

Witam. Pacjent m103 skrzynia 4b. Podczas jazdy oraz na neutralu jak dodaje gazu słyszę buczenie huczenie. Jest to meczace jak jadę w dalszą trasę... Jak podczas jazdy wrzucę neutral to ustaje. Nie jest to wiskoza ani dziurawy wydech przypuszczam że jest to jakieś łożysko w skrzyni. Poza tą usterka wszystko działa jak należy. Co jeszcze poza skrzynia może tak hałasować... Robił ktoś z was ostatnio skrzynie i może polecić sprawdzony warsztat.

#1506 Offline   janekc124


  • posts 51
  • Joined 09 Mar 2016
  • Miejscowość: Lodz
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Astra K

Posted 19 July 2019 - 13:33

Olej w skrzyni był wymieniany w 2016r metoda dynamiczna i przejechane od tamtej pory 10000km. Oleju nie ubywa poziom jest idealny.

#1507 Offline   janekc124


  • posts 51
  • Joined 09 Mar 2016
  • Miejscowość: Lodz
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Astra K

Posted 19 July 2019 - 16:40

Byłem sprawdzić na podnisniku skąd dochodzi ten hałas i diagnoza padła jednak na wiskoze jest cały czas zapieta.

#1508 Offline   mbw124300ce


  • posts 4
  • Joined 14 Sep 2017
  • Miejscowość: Płońsk
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 24 August 2019 - 19:25

Cześć, w swojej gwieździe mam problem z ASB 4b. Skrzynia przy 40-50km/h wrzuca 4 i nie chce redukować (zarówno na E i S), po wscisnieciu knock downa rowniez nie redukuje, co to może być? Linka zostala sprawdzona i napinana więc z nią jest wszystko ok, czy może to być wina oleju? Usterka pojawiła się po serwisie u mechanika, który wymieniał mi filtr, uszczelkę oraz misę olejową.
Pozdrawiam

#1509 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 27 August 2019 - 13:47

Mechanik pewnie nie wie jak się wymienia olej w automacie. Mógł popełnić (i pewnie popełnił) kilka błędów. Sprawdź sobie jego poziom, potem zmień olej jeszcze raz u kogoś poinformowanego.

#1510 Offline   pio


  • posts 3
  • Joined 25 May 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 September 2019 - 08:20

Cześć,
Przeczytałem wątek i niestety nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwość w moim samochodzie, może ktoś z was będzie znał rozwiązanie.

Główny problem to zbyt wczesna zmiana biegu z 2 na 3, sytuacja występuje tylko przy normalnej delikatnej jeździe. Tj. biegi zmieniane są przy ok 1700 a z 2 na 3 dużo niżej ok 1000 a dokładnie kiedy obroty spadają po pierwszym biegu, załącza 2 i od razu 3. Jest wrażenie jakby pomijał 2.
Przy dynamicznym przyspieszaniu wszystkie biegi są wyczulane, normalnie ciągnie na 2.
Przy delikatnej jeździe głownie powolnej w zatłoczonym mieście bardzo często redukuje do 1 zamiast toczyć się na 2 jest to bardzo niekomfortowe bo auto robi się dynamiczne.

Kolejny problem już bardziej poważny to szarpnięcie/uderzenie przy hamowaniu. Tuż przed zatrzymaniem, uderza mocno z tyłu samochodu, występuje to tylko wtedy jak hamuje po jeździe na 4 biegu. Moim zdaniem wygląda to jakby redukował od razu z 4 na 1. Jest to bardzo niepokojące mam wrażenie że za chwile mi się coś urwie, aż się boje jeździć.

Samochód był już u jednego mechanika, który jak twierdzi, że wyczyścił sterownik skrzyni i naprawił. Kiedy odebrałem samochód z warsztatu okazało się, że 2 bieg powrócił tylko bardzo późno/wysoko skrzynia zmieniała biegi, jak się okazało podciągnął na lince. Oczywiście ją poluzowałem bo nie dało się jeździć i problem powrócił z brakiem 2.

Wszystkie tuleje luzy posprawdzane - brak.

Skrzynia 4 biegowa zawsze rusza z pierwszego biegu. Zmiana biegów w miarę płynna bez poślizgu i szarpnięć, olej czysty zmieniany 40 tyś km temu.
Opisany wyżej problem pojawił się nagle i niespodziewanie, dotychczas skrzynia pracowała wzorowo.

Mam ogromną nadzieję, że problem okaże się błahy. Byłem już w dwóch warsztatach polecanych na forum, nikt nie zna rozwiązania i nawet nie chce się bardzo tym zająć.
Piotr








Podobne tematy Zwiń